Archief - nieuwe game pc(geen high-end stuff)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cope

Legacy Member
ik heb momenteel al een mobo (MSI K8N Neo F4)gekocht.
en gebruik men andere onderdelen uit men andere pc ook (1x512 DDRAM,80gb 7200RPM HD van maxtor)

nu heb ik een budget van 190 euro VAST in me zakje zitte welke CPU/graka moet ik kopen ? budget kan ik uitbreiden (geen 300 euro ofso)

graka hoeft ni goed/lang mee te gaan,gewoon een tijdelijke PCI-E graka
het gaat me vooral om de CPU,die moet wel goed zijn en lang meegaan.
of zou ik het juist omgekeerd doen ?(eerst graka dan cpu ?)

Yank

Legacy Member
Met 190€ kun je niet anders dan voor een 3200+ gaan, die kost +- 170€, maar probleem is dat je voor 20€ geen PCI-e kaart hebt, daar moet je dan wel wat hoger gaan. Vanaf +- 55€ heb je al een X300/6200

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Of je kijkt wat rond voor tweedehands...

(aankoopadvies trouwes)

cope

Legacy Member
hmmz das wel kut,kweet het budget is ni zo groot maar had wel meer verwacht dan een 3200+...

zou ik nog ff wat geld rondlenen van broer enz.. ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Moet je zelf beslissen of je wilt lenen of niet.
In jouw plaats zou ik echt wel tweedehands zoeken, dat lijkt mij de beste oplossing. Mss kan je wel een 3500+ vinden ofzo.

Davion

Legacy Member
Moved naar Aankoopadvies, en idd kzou toch een 3500+ pakken.

cope

Legacy Member
ff een ander vraag,zijn coolermaster voedingen goed ?
kdenk eraan om de
-Coolermaster voeding ATX, 430W + Power Consumption indicator. € 44.95

en als deze er niet is de

-Hiper PS480K PSU 480W Type-R, black € 69

welke is een beter merk ? die hiper kost meer maar kheb nog noit van zo'n voeding naam gehoord...

SMa

Legacy Member
€59 - Sapphire X550 256mb DDR
€215 - AMD 3500+ Venice
Totaal: €274

of met nog een budgetuitbreiding:
€71 - XFX 7300GS 256mb DDRII TV-out/DVI PCI-express
€215 - AMD 3500+ Venice
Totaal: €286

de graka zou ik tweedehands zoeken, de cpu zou ik nieuw kopen

cope

Legacy Member
op de doosje van men mobo (MSI K8N Neo F4) staat er : ondersteunt AMD64 en AMD fx.nu men vraagje was,of ik er een AMD X2 op kon zette ? kan dit ?

en is de AMD 64 X2 3800+ een goeie processor in vergelijking met de 3500+ (single core)

SMa

Legacy Member
de X2 3800+ is een heel goede cpu :)
maar die valt wel ietsje buiten je budget...

normaalgezien zou je mobo wel moeten werken met een dual core processor
maar er zal wrs eerst een bios update nodig zijn

cope

Legacy Member
men eigenlijke plan was om een sterke CPU te kopen,samen met een goedkopde PCI-E kaartje.zodat ik nog ff een maand kon doorsparen en dan een 7600GT erbij kon steken,of zelfs een sterker GPU.

maar kben bang dat het TE overkill word met een 3500+ of niet ?

SMa

Legacy Member
daar hoef je je geen zorgen om te maken ;)
een 3500+ trekt iedere (single) kaart zonder problemen
eventueel overclock je de cpu

SMa

Legacy Member
cope zei:
dan ga ik en amd athlon 3500+ met een x300 kope
voor 3 euro meer heb je al een X550
en die lijkt me toch nog altijd beter ;) (en brengt ook meer op als je die later zou verkopen)

cope

Legacy Member
bij ons in de lokale winkel kost de x300 SE enz.. 60 euro en de x550 80 euro...

SMa

Legacy Member
:eek:

koop dan niet daar he...
ik kan je www.jaha.be aanraden
waar beide kaarten slechts €3 verschillen (€59 voor een X550)

een X300SE zou imo maar €30 mogen kosten, sommige onboard graka's zijn zelfs beter dan die
(is gewoon zo duur omdat kosten te hoog liggen...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan