Archief - Nieuwe gaming pc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Koffe

Legacy Member
Na een jaar of 3 via bootcamp op macbookpro soms wat te gamen ben ik 't grondig beu dat ie 't niet meer haalt met de huidige generatie. :-). Heb 't wel nodig voort werk. Soit.

Een nieuwe pc is aan de orde en ben al enkele dagen zwaar aant lezen enzo op internet. Helaas is mijn kennis sinds de macbookpro qua hardware gezakt naar een historisch dieptepunt. Tlaatste dak me herinner was de opkomst van SLI en dualcores enzo :). Nu is den helft weer chinees voor mij :D

De bedoeling is vooral om Star Wars The Old Republic (nieuwe mmo) te kunnen draaien, maar kzou graag ook bv the witcher 2 en skyrim toch indien mogelijk in zijn volle glorie willen aanschouwen.
Mijn oorspronkelijk budget lag rond de 1200 euro dus ik blijf hier aardig in de buurt met deze setup. Graag jullie gedachten en opmerkingen!


Soit, bij deze onderstaande config:


Moederbord : € 124,90 - ASUS P8P67 -=Rev.3.1=-
Intel® P67 Express, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, CrossFire, 1155

CPU: € 207,90 - Intel® Core™ i5-2500K
4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge

GFX: € 244,90 - ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5
AMD Radeon HD6950, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1

Voeding: 89,90€ - Cooler Master Silent Pro M 600W
600 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 5 x

Ram: € 37,99 GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
8192 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10666

SSD: € 169,90 OCZ VTX3-25SAT3-120G
120 GB, 550 / 500 MB/s, € 1,42*

Tower: € 74,90 Cooler Master HAF 912 Plus
4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 2x 2,5" intern, ATX, µATX

DVD: € 16,99 Samsung SH-222AB
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed

Monitor: € 229,90 Samsung SyncMaster S23A550H
23 inch, 1920x1080 pixels, 1000 : 1

Windows: 99,90 Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Windows, NL, 1 licentie, DVD-ROM

Is een totaal van € 1.297,18 via alternate.be

Keyboard/Muis heb ik nog. Niet van plan om met boxen te spelen (vrouwtje vindt da ni plezant :)). Enige waar ik over twijfel is een extra/nieuwe koeler voor de cpu. Hangt beetje af van 't lawaai dat ie maakt.
Als er links of rechts nog enkele euros af kunnen mag je dit altijd melden natuurlijk!
Alvast bedankt voor jullie tijd! :)

fraCk

Legacy Member
Wat ik hier heb geleerd:


-450 W zal je zeker mee toekomen.
-OCZ SSD best vermijden (opteer voor een Intel, Kingstone, ...)
-4GB Ram moet voldoende zijn (vooral om te gamen)

Gelieve deze woorden niet té serieus te nemen tot dat iemand ze bevestigt :D

phate_13

Legacy Member
- 450Watt is inderdaad voldoende, behalve als je in de toekomst crossfire (2 GPU's tegelijk) zou willen draaien, neem dan een 650Watt exemplaar.
- Inderdaad.
- Inderdaad, maar de prijzen zijn zo laag, dat je even goed 8GB ram kunt nemen. De kansen zijn zelfs groter, naar het verleden kijkende, dat het nu goedkoper is om 8GB te kopen dan nu 4GB en later 4GB. De prijzen zullen wellicht weer stijgen uiteindelijk.
- Die GPU is nogal duur voor de 1GB versie, voor die prijs vind je ook de 2GB versie (neem de 2GB).
- Ook zou ik persoonlijk voor een kwalitatiever scherm gaan zoals de Dell Ultrasharp U2312HM

Koffe

Legacy Member
Okej thanks! Kzal vanavond es opnieuw kijken wat ik kan veranderen.
Over 't scherm, kwou eigenlijk wel een Dell nemen maar blijkbaar verkopen ze die niet bij Alternate. (alleja, dell stond er als merk niet tussen).
Kzal es kijken bij een andere webshop.
Bedankt voor jullie input!

Koffe

Legacy Member
Heb 't aangepast tot dit.

1 x
CPUs Koelers
Zalman CNPS10X Performance
€ 34,99*

1 x
Grafische kaarten ATI PCIe
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5
AMD Radeon HD6950, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1
€ 244,90*

1 x
Software System Builder Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Windows, NL, 1 licentie, DVD-ROM
€ 99,90*

1 x
CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2500K
4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge
€ 207,90*

1 x
Cooler Master Silent Pro M 600W
600 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 5 x
€ 89,90*

1 x
Behuizingen Midi Tower
Cooler Master HAF 912 Plus
4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, 2x 2,5" intern, ATX, µATX
€ 74,90*

1 x
Headsets Bedraad
Sennheiser PC 31
Hoofdbeugel, Headset, oorbedekend
€ 24,99*

1 x
DVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-222AB
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 16,99*

1 x
Solid State Disk 2,5 inch SATA
Crucial CT128M4SSD2
128 GB, 415 / 175 MB/s, € 1,37*
€ 174,90*

1 x
Moederborden Socket 1155
ASUS P8P67 -=Rev.3.1=-
Intel® P67 Express, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, CrossFire, 1155
€ 124,90*

1 x
Geheugen DDR3-1333
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
8192 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10666
€ 37,99*


komt neer op 1132 euro.

Ik blijf voorlopig bij de GPU met 1 gig. Denk dat die voorlopig wel aankan wat ik er van verwacht als ik de reviews overal lees.
Ik wou die in eerste instantie bestellen bij Alternate maar kheb er toch de laatste tijd niet zoveel goeie zaken over gehoord, vooral qua assemblage en transport dan. Kan iemand dit tegenspreken?
Ik merk ook op in de winkellijsten (Alternate, Tones, ..) dat ze allemaal in Antwerpen en of Gent zitten.
Toevallig een dichter in de buurt van Brugge/Oostende?
thx in advance :)

phate_13

Legacy Member
Voor 5 euro MINDER dan dat exemplaar heb je een 2GB versie... =)

Jaha is ook een goede winkel die in het Gentse ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan