Archief - Nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LaCucaracha

Legacy Member
Kheb hier net mijn 6800gt pci-e verpatst voor 180€
Nu zou ik een nieuwe graka willen kopen om toch nog een jaartje mee verder te kunnen, tzou voornamelijk voor oblivion zijn:)
Ik weet dat dx10 nakend is en kzou dus niet al te veel geld bovenop die 180€ willen leggen. De 7600gt leek mij om die reden wel interessant, daar deze bij tones al voor 189€ te krijgen is. Nu ik wil wel ietsje meer opleggen, das geen probleem:)
Mss dat de 7800gt ( bij forcom voor 219€ te verkrijgen) om die reden ook wel interessant kan zijn.
Is het verschil tss de 7600gt en 7800gt echt zo groot in bvb Oblvion? De gemiddelde overclockmogelijkheden mogen ook bij de vergelijking in rekeneing gebracht worden:)

Greetz

Yank

Legacy Member
X1800XT staat in heel wat winkels ook goedkoop. Bij alternate.de voor 179€, verzending +- 6€.
Maar 'k ga deze thread ook eens volgen, ook aan 't overwegen voor upgrade :)

-dawnz-

Legacy Member
idd X1800XT
op lagere reso's is em minder als de 7800GTX256 maar op hoge reso's kan em mee me nen X1900XT

LaCucaracha

Legacy Member
nu nog een Belgische winkel vinden waar em ook zo goedkoop staat, koop liever niet in Duitsland, tenzij ik iemand vind die tot ginder wil rijden en iets voor mij wilt meebrengen:)
Ik zie trouwens bij alternate niet meteen een 1800xt voor 179€ staan, bedoelde ni 279?
En hoe verhoudt de 7600gt zich tot de 7800gt? 219€ lijkt mij wel een mooie prijs voor die kaart ( de 7800gt dus).

-dawnz-

Legacy Member
de X1800XT hakt de 7800GT in mootjes op redelijk reso's en AA enabled :niceone:

Yank

Legacy Member
LaCucaracha zei:
nu nog een Belgische winkel vinden waar em ook zo goedkoop staat, koop liever niet in Duitsland, tenzij ik iemand vind die tot ginder wil rijden en iets voor mij wilt meebrengen:)
Ik zie trouwens bij alternate niet meteen een 1800xt voor 179€ staan, bedoelde ni 279?
En hoe verhoudt de 7600gt zich tot de 7800gt? 219€ lijkt mij wel een mooie prijs voor die kaart ( de 7800gt dus).
Sorry, 'k bedoelde X1800GTO voor 179€: http://www.alternate.de/html/productDetails.html?artno=JAXG41&
of X1800XT voor 229€: http://www.alternate.de/html/productDetails.html?artno=JAXS4A&
+ 6€ verzending

boostah

Legacy Member
LaCucaracha zei:
Kheb hier net mijn 6800gt pci-e verpatst voor 180€
Nu zou ik een nieuwe graka willen kopen om toch nog een jaartje mee verder te kunnen, tzou voornamelijk voor oblivion zijn:)
Ik weet dat dx10 nakend is en kzou dus niet al te veel geld bovenop die 180€ willen leggen. De 7600gt leek mij om die reden wel interessant, daar deze bij tones al voor 189€ te krijgen is. Nu ik wil wel ietsje meer opleggen, das geen probleem:)
Mss dat de 7800gt ( bij forcom voor 219€ te verkrijgen) om die reden ook wel interessant kan zijn.
Is het verschil tss de 7600gt en 7800gt echt zo groot in bvb Oblvion? De gemiddelde overclockmogelijkheden mogen ook bij de vergelijking in rekeneing gebracht worden:)

Greetz

de upgrade van 6800 naar 7600gt is imho de moeite niet
naar 7800gt is wel intressant, maar aangezien ge het voor oblivion doet zou ik wil kijken naar ati (de x1900GT is al uit in nederland, normaal deze maand nog in belgie, is de tegenhanger van de 7900gt) en met een beetje geluk gaan hun prijsverlagingen (de geruchten hiervan zijn er dat als de x1900gt uitkomt de prijzen van beide zouden zakken) ook al een feit tegen dat de x1900gt hier uitkomt

Yank

Legacy Member
boostah zei:
de upgrade van 6800 naar 7600gt is imho de moeite niet
Da's te zien voor welke prijs he: als hij maar 9€ moet opleggen, zou ik het zeker niet laten.

LaCucaracha

Legacy Member
aha
welja, ik ga wss de 19e pas bestellen, dus kank nog ff de kat uit de boom kijken.

Ik ga er vanuit dak die kaart al binnen een jaar ofzo ga vervangen, normaal gezien,dus hij moet vooral prijs/kwaliteit HEEEL goed zijn en ook niet te duur want ik wil geen kaart diek nu voor pakweg 300 koop en diek binne een jaar voor 80 moet wegdoen.
Die 1800xt (256 mb) lijkt mij wel wat, mss dak toch maar in duitsland ga bestellen dan, leveren die onder rembours? En is da maar 6 € verzendingskosten, stoch wa weinig? Goed verpakt enzo?
En hoe verhoudt de 1800xt 256 mb zich tot de 1900gt in oblvion?
grteeetz

Yank

Legacy Member
- verzending van alternate.nl is zeker in orde, dus van .de zal ook wel goed zijn vermoed ik
- 6€ is wel met vooruitbetaling, onder rembours kost paar euro meer (staat op site ook)

LaCucaracha

Legacy Member
hmm en zijn dat dan Duitsers da aan uw deur komen?:D tis niet dat ik int duits mijne plan ni kan trekken ofzo, maar ik zit nu op kot en t duits van mijn ouders is net ietsje minder goed:)
btw: zou het niet beter zijn als ik nu al bestel? kdenk dat 229 voor een 1800xt al een mooie prijs is die niet veel meer gaat zakken en nu is hij in stock

LaCucaracha

Legacy Member
Kheb de 1800xt 256mb bij alternate.de besteld voor 229€
Met verzendingskosten erbij heb ik maar 60€ moeten opleggen bij mijn 6800gt:p
deal van het jaar?:p :D

LaCucaracha

Legacy Member
die was er wel hoor, maar koste al 70€ mee en voor die paar fps...
ik denk zo: als de 256 mb nog maar 15 fps haalt in games, zal de 512 mb mss 20 fps halen, maar tis allebei onspeelbaar, dus wat maakt het uit? als de 256 mb echt niet meer meekan, de 512 mb ook niet

-dawnz-

Legacy Member
;)
overclock die maar ...
heb al teste gezien waar die kaart overclocked veel fps winst boekt ;)

LaCucaracha

Legacy Member
de 1800xt? zou mij verbazen dat die goed overclockt + ze wordt stock al stressed 90 graden :wtf: ( als ik een review mag geloven:))
en stel da zet begeeft, moet k ze weer naar Duitsland doen , kan tijdje duren he;)
en heb je daar een link van, zou da wel s wille zien

PineMangoes

Legacy Member
x1800xt is ongeveer gelijk aan 7900GT, dus een slechte koop zal 't alvast niet geweest zijn :)

@LaCu: Denk niet dat die kaarten over 't algemeen zo heet worden, anders was dat wel 'n gekend issue geweest (ik lees tweakers.net :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan