Archief - Nieuwe mid-high PC.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UnKj3

Legacy Member
Ik zal voor de eerste maal een eigen systeem laten assembleren. Daarom doe ik liefst eerst een beroep op de hardwaregoeroe's onder de 9livers ^^. Enige tips/verbeteringen zijn altijd welkom.


Scythe Ninja 3 SCNJ-3000 € 37,99*
SAPPHIRE Radeon HD6950 € 244,90*
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit € 99,90*
Intel® Core™ i5-2500K € 199,90*
XFX 650W Semi Modular XXX Edition € 89,90*
Cooler Master CM690II Advanced € 109,90*
Crucial CT128M4SSD2 € 174,90*
ASRock Z68 Extreme4 Gen3 € 179,90*
G.Skill 8 GB DDR3-1600 Kit € 44,99*
Sony Optiarc DDU1681S-0B € 17,99*

TOTAAL: 1200.79 euro


Harde schijf zal later nog aangekocht worden wanneer de prijzen beter liggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Musk

Legacy Member
Redelijk mooie setup, toch kan het mobo wat goedkoper, bv. Asrock Z68 Extreme 3 Gen 3 (+-€120)

Geheugen kan ook een paar euro goedkoper, bv. Kingston Valueram 1333Mhz. (Mhz bij ram maakt tegenwoordig weinig tot NIKS uit.)

Zeker dat je 128Gb aan SSD nodig hebt? Ik heb 64 en kom er ruim mee toe, eigen keuze uiteraard!


CPU-cooler kan ook goekoper, ik zweer bij een Gelid Tranquillo Rev2. Is voldoende stil en koelt goed. (het geluid van de GPU komt sowieso boven de cpu uit)


In totaal kan je zo toch een goeie €100 uitsparen.



De keuze van de HDD uit te stellen kan ik alleen maar aanmoedigen :)

UnKj3

Legacy Member
Bedankt voor de tips Musk! Dit is erg nuttige info, bespaart me inderdaad wat geld. :)

Ik heb gekozen voor de 128gb versie omdat dan wellicht nog wel even kan overleven met de combinatie SSD + externe harde schijf.

Musk

Legacy Member
Inderdaad, dat had ik ook wel verwacht, in dat geval prima keuze.

Robiinnn.

Legacy Member
Ik vind het een zeer mooie setup.
Ik zou je sdd overschakelen naar een INTEL 320Series.
En dan als hard disk eventuel gebruiken uit je vorige PC.
Dat heb ik namelijk ook gedaan.


Grtjs,

SpeedFreak.be

Legacy Member
Robiinnn. zei:
Ik vind het een zeer mooie setup.
Ik zou je sdd overschakelen naar een INTEL 320Series.
En dan als hard disk eventuel gebruiken uit je vorige PC.
Dat heb ik namelijk ook gedaan.


Grtjs,

Waarom? intel is goed, maar de m4 is sneller en ook betrouwbaar dus ik zie geen punt om daar verandering in te brengen.. ;) Tip als je in het vervolg zoiets beweerd zeg dan in ieder geval waarom.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan