Archief - Nieuwe monitor voor mijn pc!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yeti_007

Legacy Member
Yu allemaal,

ik ga met mijn Kerstmis-centjes een nieuw scherm voor mijn pc kopen, maar ik heb er dus geen flauw idee van op wat ik daarbij moet letten. Daarom wou ik vragen als jullie mij niet kunnen vertellen wat er bij de aankoop van zo'n scherm belangrijk is, of als jullie geen interessante modelletjes kennen! Ik kan ongeveer €350 uitgeven, en ik ben vooral geïnteresseerd in een 19"-scherm (als dat met €350 mogelijk is éh ;) ). Uiteraard zou ik het vooral gebruiken om te gamen, maar ik denk niet dat dat van groot belang is.

In ieder geval bedankt aan degenen die me kunnen helpen!!!

Painkill02

Legacy Member
Op It-Ware staat een scherm van Neovo aangeboden www.itware.be .


Scherm : Neovo F419BS 19"" TFT (12ms) - 3j. On-site - BESTE KOOP PC Magazine!"

Meer Info
Panel Size: 19" (483mm)
Brightness: 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio: 500:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V): 140o / 130o (Minimum)
Display Resolution: SXGA 1280 x 1024
Input Signal: Analog, Digital
Response Time: 12ms
Net Dimension: 422 x 412 x 200mm (16.6" x 16.2" x 7.9")
Net Weight: 6.5Kg (14.3lbs)

Prijs : Artikel Nr 410-053
Prijs Incl BTW 299.00 €
Prijs Exl BTW 247.11 €

Ik zelf heb ook een scherm van Neovo en ik moet zeggen ik ben er tevreden over :);).

[bug]

Legacy Member
Wil je een CRT-scherm(klassiek) of een TFT-scherm(plat)?

Voor 390€ heb je een 19" TFT scherm met een response time van 4ms, is wel goed om te gamen in jouw geval;) Tis de 930BF van Samsung.

Ik ben er heel tevreden van :)

CtrlAshDel

Legacy Member
BENQ Fp937s+ 19 Inch Lcd Silver 8ms kan je krijgen voor minder dan 350€, en uiterst geschikt voor gamen, met een reactiesnelheid van 8ms en DVI aansluiting etc...

CtrlAshDel

Legacy Member
ik heb scherm van 16 ms en 8 ms en ik zie/merk het verschil niet, dus die 4 ms zal je ook wel niet merken

boostah

Legacy Member
lijkt hier elke keer verkopers praat in zo'n topic

2 keuzes voor jouw vindt ik

enkel gamen en tevreden met iets mindermooie kleuren dan 930bf (wil je iets goedkoper dan deze dan de benq van hierboven)

echter wil je de 16.7mil kleuren zonder da het scherm gebruik maakt van smerige trukken (interpolaten enzo) dan zouk zeggen belinea 101920 ref nummer 111919 (is wel iets duurder)

(eerste paneel is TN welke slecht 256k kleuren heeft en door middel van smerige trukjes (die interpolate) naar 16.2 mil opgekrikt wordt, tweede is overdrive mva paneel welke standaard al 16.7mil kleuren heeft, iets duurder maar dan heb je ook een all round scherm

oakley85

Legacy Member
Acer 17" LCD Gamers Line voor 300 euro en je hebt 3 jaar garantie en de 19" kost 399 euro

CtrlAshDel

Legacy Member
boostah zei:
lijkt hier elke keer verkopers praat in zo'n topic

2 keuzes voor jouw vindt ik

enkel gamen en tevreden met iets mindermooie kleuren dan 930bf (wil je iets goedkoper dan deze dan de benq van hierboven)

echter wil je de 16.7mil kleuren zonder da het scherm gebruik maakt van smerige trukken (interpolaten enzo) dan zouk zeggen belinea 101920 ref nummer 111919 (is wel iets duurder)

(eerste paneel is TN welke slecht 256k kleuren heeft en door middel van smerige trukjes (die interpolate) naar 16.2 mil opgekrikt wordt, tweede is overdrive mva paneel welke standaard al 16.7mil kleuren heeft, iets duurder maar dan heb je ook een all round scherm
Ik heb die belinea ook, ben er heel tevreden van , maar heeft die niet een tragere reactiesnelheid dan 8 ms?

RealFlub

Legacy Member
daar moet je niet naar kijken naar die reactiesnelheid, want vanaf de 16ms zie je het niet meer ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan