Archief - Nieuwe oortjes (dezelfde of iets anders?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desert storm

Legacy Member
Bon, m'n Creative EP-630's linkeroortje is kapot. Aangezien ik zo stom ben geweest van het kasticket weg te smijten na de aankoop kan ik deze natuurlijk nietmeer omruilen voor een nieuw.

Ik ben dus aan het uitkijken voor nieuwe oortjes. Ik zou graag dezelfde hebben aangezien ik uiterst tevreden was over die EP-630.

Wat doet me twijfelen? Het recente onderzoek dat aangetoont heeft dat oortjes (en vooral in-ears) schadelijk zijn voor de oren. Alhoewel ik m'n mp3-speler maar op geluidsniveau 6 of 7 van de 25 zet, vind ik dit toch niet te verwaarlozen. Momenteel heb ik nog geen last van m'n oren, maar wat nog niet is kan nog komen natuurlijk.

Ik heb dus ook zitten kijken naar andere "oplossingen". Ik kwam bv. de EP-380 van Creative tegen, schelpjes die over je oren passen. Hoe zit het met de geluidskwaliteit van die dingen? Is dat ongeveer hetzelfde als m'n huidige EP-630? Zijn ze comfortabel om langere tijd te dragen? En hoe zit het met de duurbaarheid/bouwkwaliteit van zo'n dingen? Zijn er nog andere merken die aan te raden zijn voor zo'n "oortjes"?

alvast bedankt voor de respons ;)

ps: als de kwaliteit van zo'n schelpen lager ligt dan die van m'n EP-630, koop ik terug EP-630's.

RealFlub

Legacy Member
denk dat je zelf eens op zoektocht moeten gaan om kwaliteit te vergelijken ;)

desert storm

Legacy Member
NielsParedis zei:
Probeer anders eens iets anders om iets nieuw de proberen.

De oortjes van sony zijn ook goed...

jup, geloof ik best, maar ik wil weten of van die clip-on's evengoed zijn als m'n huidige in-ears... :unsure:

BMW lover

Legacy Member
al eens gekeken bij sennheiser??

daar hebben ze ook zeer goede oortjes hoor

hystrix

Legacy Member
ik heb die koss oortjes gehad. 'k vond dat er goede klank uikwam maar het gebruik ervan is niet gemakkelijk. Nu heb ik de Sennheiser PMX60 => 30€ in the phone house en vind ze echt zeer goed.

desert storm

Legacy Member
BMW lover zei:
al eens gekeken bij sennheiser??

daar hebben ze ook zeer goede oortjes hoor

n/o maar degene die ik nu heb zijn wel een pak beter als de MX550's me dunkt ;) bovendien zijn dat gewone, en aangezien ik nogal rare oren heb blijven gewone oortjes niet in m'n oren zitten (ook de reden waarom ik in-ears heb momenteel) :$

@hystrix: mja, maar da's zo "vast" hé... is al direct een echt koptelefoon...

Medaphoar

Legacy Member
logitech stealth. ik had ze gekocht voor men psp ma ik ben er heelt tevreden van en heb nu ook een paar bijgekocht voor op men mp3 speler.

desert storm

Legacy Member
Medaphoar zei:
logitech stealth. ik had ze gekocht voor men psp ma ik ben er heelt tevreden van en heb nu ook een paar bijgekocht voor op men mp3 speler.

mja, maar logitech... hun boxen zijn niet echt goed dus ik heb ook zo m'n twijfels bij hun draagbare geluidsapparatuur... :s

volgens mij is creative dan beter...

@NeoGeo: thx voor het opzoekwerk, kzal sebiet nog ff een pm sturen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan