Archief - Nieuwe pc +- 1000 euro. Vraagje ivm psu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fremaster

Legacy Member
Ik ben van plan om deze setup te bestellen bij 4launch:



Antec Midi Tower Three Hundred Two ATX, No PSU (zwart)

ASRock H77 Pro4/MVP iH77, SATA600, USB3.0

Corsair Voeding Builder Series CX500 V2 500W

Dell LED Monitor U2312HM 23", DVI, DP, USB Hub (zwart)

Intel Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box

Kingston 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9

Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 NL 1u 64bit OEM

Sony DVD-/+/RAM AD-7280S-0B 24x, SATA (zwart)

WD Caviar Blue 500GB

XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6870 Dual Fan 1GB HDMI/DP


Nu vroeg ik mij af of 500W wel genoeg is voor die Radeon HD6870?


Voor de rest is deze setup wel ok denk ik?


thanks!

T-T

Legacy Member
ik zou eerder richting 600watt gaan, alhoewel ne 500watt ook zou werken met deze setup, maar persoonlijk zou ik niet te nipt gaan met voedingen.
ne voeding is dan ook iets heel belangrijks voor de stabiliteit van het systeem.
die Builder Series CX500 V2 heeft dan ook maar een 12volt rail van 34ampere, wat ook zeer belangrijk is.

mss is de XFX PRO550W Core Edition wel een betere oplossing, is maar 50watt meer, maar heeft wel een 12volt rail van 44ampere, en blijken SeaSonic PCB's te zijn wat zeer degelijk is, en kosten denk ik evenveel als diene CX500.

Vic 40+

Legacy Member
Wil je overclocken neem dan een Z77/Z75 bord.Wil je dit niet neem dan de i5 3450.

Die voeding zal prima voldoen.De xfx pro 550watt is ook een aanrader als die maar een beetje duurder is waar je wilt bestellen.

fremaster

Legacy Member
bedankt. zal voor de xfx pro 550watt gaan, is maar 5 euro meer :)

Vic 40+

Legacy Member
Nogmaals,de i5 3570K is alleen maar interessant als je wilt gaan overclocken,maar dat gaat niet met een moederbord die een H77 chipset heeft.

fremaster

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Nogmaals,de i5 3570K is alleen maar interessant als je wilt gaan overclocken,maar dat gaat niet met een moederbord die een H77 chipset heeft.

weet ik. maar kost maar 27 euro meer dan de 3450 en krijg er +0.3 GHz en Intel HD Graphics 4000 voor in de plaats welke mss goed in combo zal gaan met die MVP technologie van het mobo?

Gurt11

Legacy Member
Als die 0,3 ghz je zoveel waard is, besteed dan ook ietsje meer aan een moederbord waarmee je kan overclocken. Dan krijg je +1,5ghz en meer.
Je hebt een 6870, dus met die HD4000 ben je toch niets?

Vic 40+

Legacy Member
Waar zou je die hd 4000 voor willen gebruiken?
Waarom kan die dat niet op de hd 2500 dan?

Musk

Legacy Member
En ik zou voor een iets krachtigere videokaart gaan.

Beest van een cpu en een medium gpu (prijs.kwaliteit dik in orde hoor!). Geen budget voor een GTX670 of geduld voor een GTX660? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan