Archief - Nieuwe pc 400 - 500 euro. Set-up controle

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

copycat

Legacy Member
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een PC'tje voor een 400-500 tal euro.
Het zou dienen voor: Surfen, Films, Windows 7 ultimate - 64 bit.

Ik heb volgens mij een redelijke pc kunnen samenstellen voor +/- 400 euro, maar nu vroeg ik mij af wat jullie er van denken:

ALTERNATE

Voor zij die niet graag linkjes klikken:
Case:
Antec NSK-4482B EC

Moederbord:
MSI 770-C45

Cpu:
AMD Athlon II X2 250

Ram:
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit (= 2 latjes van 4gb/stuk)

Video kaart:
SAPPHIRE HD5570 HDMI

HDD:
Samsung HD103SJ

Optische drive:
ASUS DRW-24B3ST

Ik ben nog aan het twijfelen om eventueel de AMD processor te veranderen naar een Intel® Core™ i3-550, en dan ook een ander moederbord natuurlijk.

Wat is jullie mening over dit set-upje, of eventuele suggesties?

Alvast bedankt!

Cheers
Copy

Reverz

Legacy Member
8Gb ram in ne PC van €400-500 lijkt mij wel overkill. Ok, ram kost niks maar als ge ne PC koopt met deze budgettering dan is een uitsparing van €20-25 best wel huge.

Also, de PC is voor casual gebruik bestemd... waarom Ultimate en geen Home Premium?

mdgf

Legacy Member
Intel® Core™ i3-550
Das verouderd, voor evenveel geld heb je een i3 2100 die veel sneller is en een veel beter interne gpu heeft (laat die 5570 vallen nergens voor nodig).

Verdere besparingen die mogelijk zijn:
goedkope 30€ case met Be-Quiet pure power 300
DVD drive laten vallen (ik heb er nog altijd spijt van dat ik die 20€ niet in wat nuttiger besteed heb, die heeft een week aangekoppeld gezeten, nooit gebruikt en dan heb ik die gewoon ontkoppeld).
En wat de 2 posts boven me vertellen natuurlijk.

copycat

Legacy Member
verreckie zei:
8Gb ram :oink:
4Gb zal wel meer als voldoende zijn. :p

Ja ik dacht, ram lekker goed koop dus zal het maar goed vol steken.
Zou ik dan best gaan voor 2 van 2GB of eerder voor eentje van 4GB?


Reverz zei:
8Gb ram in ne PC van €400-500 lijkt mij wel overkill. Ok, ram kost niks maar als ge ne PC koopt met deze budgettering dan is een uitsparing van €20-25 best wel huge.

Also, de PC is voor casual gebruik bestemd... waarom Ultimate en geen Home Premium?

Ik krijg van het werk een ultimate + licentie. En daar kan ik dus maar beter gebruik van maken =)
Toch bedankt voor de tip.

mdgf zei:
Das verouderd, voor evenveel geld heb je een i3 2100 die veel sneller is en een veel beter interne gpu heeft (laat die 5570 vallen nergens voor nodig).

Verdere besparingen die mogelijk zijn:
goedkope 30€ case met Be-Quiet pure power 300
DVD drive laten vallen (ik heb er nog altijd spijt van dat ik die 20€ niet in wat nuttiger besteed heb, die heeft een week aangekoppeld gezeten, nooit gebruikt en dan heb ik die gewoon ontkoppeld).
En wat de 2 posts boven me vertellen natuurlijk.

Moest ik deze cpu + graca laten vallen voor een i3-2100, welk moederbord zou je dan aanraden? + zou de interne GPU dan voldoen om eventueel films af te spelen in HD?

alverman zei:
ALTERNATE

Ik weet dat het met een upgradesetje is, maar dit zou goed moeten werken.

Oh dat komt ook erg mooi uit van prijs met zo een upgrade setje, had er nog nooit van gehoord. Dat valt ook zeker te overwegen.
Iemand hier misschien ervaring mee? Of hoe het zou werken als er een onderdeel van defect zou gaan? Moet je dan alles terug brengen of bijvoorbeeld alleen het defecte RAM-latje?


Allemaal al erg bedankt voor de input!

Wat ik dus al zeker ga wijzigen:
8gb --> 4gb ram
nog niet 100% zeker van:
CPU en Grafische kaart laten vallen en dan voor een i3-2100 gaan.

Of als er andere mensen goede ervaringen hebben met de upgrade-setjes, lijkt dat ook wel een mooie/ makkelijke oplossing.

Cheers
Copy

tijgerke

Legacy Member
Die Intel GPU van de i3-2100 is zeker goed genoeg om HD films af te spelen.. Die 5770 heb je daar zeker niet voor nodig.

Twinturbo

Legacy Member
Goedkopere kast (CoolerMaster Elite 310 bv.) en Be quiet Pure Power 300W.
DVD schrijver kan ook 6 euro goedkoper.
Als je budget toch 500 € is, zou ik er een Crucial M4 64Gb insteken.

copycat

Legacy Member
Hey allemaal,

Ik heb het systeempje dat ik gemaakt had een beetje aangepast aan de hand van de kritiek die jullie gegeven hebben en kom nu bij dit uit:
ALTERNATE - BUILDERS

OF

Het systeem dat Alverman zei:
ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment


Beide lijken mij erg degelijk en mooi in mijn prijsklasse, dus daarom zou ik aan jullie willen vragen:
Welke set-up lijkt jullie het beste (+ eventuele aanpassingen of opmerkingen).
Dingen waar ik nog niet helemaal zeker van ben bij de systeempjes:
- is de voeding krachtig genoeg?
- kunnen ze beide WIN7 Ultimate 64bit aan?
- Is het mogelijk om later nog bijvoorbeeld 4gb RAM bij te steken? Want bij beide cpu's staat geheugen kanalen 2. (en deze term is mij onbekend, dus voor alle zekerheid toch maar even vragen)


@Twinturbo:
Ik had even gekeken voor een goedkopere case + aparte voeding. Maar dit kwam ongeveer op het zelfde qua prijs.
SSD vind ik voorlopig nog een beetje duur voor wat ze maar doen, maar het is inderdaad een mooi idee voor er later bij te steken.


Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten
Copy

copycat

Legacy Member
Ok bedankt! Zijn inderdaad mooie prijzen!
En welke van de 2 lijkt jou de beste set-up?

copycat

Legacy Member
Na nog wat opzoek werk ( price wise )
Denk ik dat het dit systeempje gaat worden:
ALTERNATE - BUILDERS
Waarschijnlijk zal ik toch voor de 8gb RAM gaan omdat ik toch mooi onder mijn budget zit.
+ de onboard video kaart gebruikt ook tot 1759mb van mijn RAM.
(waarschijnlijk via azerty.nl)
Ik zit nog wel met een paar vragen waar ik niet echt antwoord op vind:
- Wat zijn geheugen-kanalen juist? Want er staat bij dat deze CPU er maar 2 heeft. Dit betekend toch niet dat het maar twee latjes ram ondersteund he?
- Is een 380watt voeding genoeg om dit systeem te voeden?
- Past de default cooler van de cpu op het moederbord? Bij de beschrijving staat:
Bevestiging voor ATX Mainboards
Aansluiting 4 pins PWM fan-connector
Maar omdat het een µATX moederbord is wou ik toch maar eens even verifiëren.
- Kan dit systeempje vlot windows 64-bit ultimate draaien?

Andere opmerkingen of tips altijd welkom!

Alvast bedankt!
Cheers
Copy

Lan

Legacy Member
Met een 380W voeding kan je er nog een 5770 bijsteken zonder enig probleem.
Een Asrock H67M-GE mobo kost 88 €, ik ben geen fan meer van MSI.
Zet er nog een SSD van 60Gb in (circa 85 €) en je hebt een killer office/internet pc.

SpeedFreak.be

Legacy Member
@Vincort ik zou in ieder geval die vertex2 veranderen in een Crucial (betrouwbaarder).

copycat

Legacy Member
Lan zei:
Met een 380W voeding kan je er nog een 5770 bijsteken zonder enig probleem.
Een Asrock H67M-GE mobo kost 88 €, ik ben geen fan meer van MSI.
Zet er nog een SSD van 60Gb in (circa 85 €) en je hebt een killer office/internet pc.

phate_13 zei:
Als moederbord lijkt dit me een betere keuze: ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock H61iCAFE

En inderdaad een ssd zou nog een zeer(!) mooie toevoeging zijn voor dat syteem.

vincort zei:

Erg bedankt van de input allemaal!

Heb het systeempje aangepast naar:
Azerty

Ik ben voor de h61icafe gegaan omdat ik dan later nog de optie heb om USB3.0 aan te sluiten. ( dit is een ATX moederbord dus moest ik ook de case wijzigen).

Nog een laatste checkje aub,
en dan plaats ik mijn bestelling =)

Erg bedankt allemaal!


Cheers
Copy

EDIT:
Oei had de post van Johan tb niet gezien,
Van SSD's ken ik helaas helemaal niets, dus heb er helaas geen idee van =S
Maar wat ik wel zie is als ik een crucial zou steken er Serial ATA/600 nodig zal zijn. Dus dan zal het de h61icafe wel moeten worden.

Musk

Legacy Member
Steek de Crucial M4.


Voor de rest is het echt een leuk office/multimedia-systeem :)

FlameDB

Legacy Member
Een ssd voor sata 3 kan trouwens perfect aangesloten worden op sata 2 hoor.

En van een ssd zal je zeker geen spijt krijgen;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

copycat

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Een ssd voor sata 3 kan trouwens perfect aangesloten worden op sata 2 hoor.

En van een ssd zal je zeker geen spijt krijgen;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ah dat is goed om te weten , merci.


Het systeem is besteld.
Allemaal erg bedankt voor de hulp!



Cheers
Copy
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan