Archief - Nieuwe PC, budget = €1000, advies gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=[SoG]=insomnia

Legacy Member
Ok, tijd voor nieuwe pc & ik heb het volgende samengesteld:

MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS (€262,00)
ASUS A8N-E (€93,20)
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 (€216,00)
KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM *2 (€90,00)
NEC 4550 16X WIT DVD-RW (€46,00)
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM (€101,99)
AOPEN QF50B WHITE CASE AIRGUIDE 1.1 (€51,00)

Aangezien ik geen verstand heb van zelf pc's samen te stellen komt er hier nog es €50 bij voor de assemblage ervan, prijzen zijn genomen van Tones.be.

Alles samen maakt een totaalprijs van €910.19.

Nu had ik graag van jullie geweten of dit in orde lijkt, mss heb ik dingen over het hoofd gezien ofzo, wijs me er maar op... :)

edit: geheugen & harde schijf aangepast volgens de reacties

Sergeant_bob

Legacy Member
uuhm en je voeding ;)
kdenk dat je die bent vergeten
zoek op tones een mooie van antec met er een voeding in die zijn goed en goedkoperder dan als je een voeding apart wilt kopen

anders is het een nice config :)

Davion

Legacy Member
Tones.be ;)

Config:
- Ge hebt DDR1 RAM nodig DDR400/PC3200 2x512Mb, geen DDR2 :)
- Neem geen DiamondMax+9 HDD , neem een ander merk.

Voor de rest ziet dat er goed uit.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Pc ziet er in orde uit.

Geen DDR2 voor AMD maar neem corsair value select 2 x 512 ddr 400 als ge nie gaat oc'en

Er zullen er mss ook wel nog zeggen om een andere HD te nemen bv WD maar daar beslis jij zelf over.

Yank

Legacy Member
- ge hebt DDR1 nodig, geen DDR2. Neem 2x KINGSTON DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueRam (2x 45€ = 90€)
- witte case? Mss een zwarte overwegen? Met zwarte dvd-writer dan uiteraard.

@bob: der zit voeding in die case he

=[SoG]=insomnia

Legacy Member
geheugen aangepast & typfoutje, bedankt voor de reacties tot nu toe, kleur van case boeit me niet meteen aangezien die toch redelijk weggedoken staat onder m'n bureau :)

voeding zat idd reeds in de case had ik ook begrepen

Tealc`

Legacy Member
het bedrag da overschiet met juiste RAM kunt ge misschien uit geven aan een MSI NX7800GT-VT2D256E PCI-E 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready voor 335€ @ www.itware.be

en ik zou toch ook zwarte case nemen, wit gaat na een paar maanden zo vuil geelachtig uit zien :(
en ge ziet die toch altijd staan als ge CD/DVD'ke insteekt eh :P

=[SoG]=insomnia

Legacy Member
RealRoot zei:
neem mss een 3200+ en een 7800GT ;)

dan blijf ik idd nog steeds onder de €1000, en lijkt me wel een goeie keuze, nog mensen die dit kunnen aanraden?

stormsman

Legacy Member
RealRoot zei:
neem mss een 3200+ en een 7800GT ;)
:niceone: , het verschil tussen een 3200+ en een 3500+ is niet enorm veel. Maar het verschil tussen een 6800GS en een 7800GT is veel groter.

Ik zou de raad van realroot volgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan