Archief - nieuwe pc: budget rond de 1000 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

che

Legacy Member
Kunnen jullie je commentaar hier even over geven?
Systeem dient om schoolwerk mee te doen en games te spelen (age III, quake IV, Day of Defeat: source, ...)
Is dit systeem voldoende sterk? Is alles compatibel? Zit er overkill tussen? Of zitten er nog zwakke punten in?

ANTEC SONATA II 450W BLACK
€ 119,20

MSI K8N SLI-FI SOCKET 939
€ 105,00

CORSAIR 1024MB DDR2 VALUESELECT
€ 79,95

AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939
€ 215,00

WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
€ 95,50

LG DVD-RW GSA-4166RB BLACK LIGHTSCIBE
€ 62,00

NEC FLOPPY BLACK
€ 7,45

MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
€ 322,00

totaal: € 1006,10

Hollow

Legacy Member
Ziet er goed behalve je geuheugen, je moet ddr geheugen nemen, ddr2 is (voorlopig) enkel voor intel processors. Of je kan wachten tot de nieuwe socket van amd uitkomt, deze is compatibel met ddr2.

Davion

Legacy Member
- Kzou geen SLI mobo nemen, maar een MSI K8N Neo4-FI :)
- Neem DDR1 PC3200, geen DDR2, dat past niet.
- Neem een Benq DW-1650

- Ja
- Ja
- Neen
- Neen.

che

Legacy Member
OK, dat van die RAM dat wist ik niet. Bedankt voor de verbetering :niceone:

Waarom geen SLI mobo?

En de laatste twee 'neens', die hebben betrekking tot?

Mich

Legacy Member
Om Davions post wat te verduidelijken:
che zei:
Is dit systeem voldoende sterk?
Ja

che zei:
Is alles compatibel?
Ja

che zei:
Zit er overkill tussen?
Neen

che zei:
Of zitten er nog zwakke punten in?
Neen

Sli mobo kan je idd nemen, maar over het algemeen wordt hier aangeraden om de zoveel jaar een nieuwe graka te kopen dan nogmaals dezelfde (waarbij deze laatste combinatie meestal trager is dan de nieuwe kaarten).

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd geen SLI. Laten we nu es stellen dat je een SLI-mobo gekocht had vroeger met een 6600GT op en die je nu te zwak zou vinden. Dan kan je niet anders dan nog een 6600GT erop steken.
Maar het zou beter zijn om dan nu die oorspronkelijke 6600GT te verkopen en in de plaats een 7800GT te kopen.

n0sTRa

Legacy Member
hehe toch leuk een jaar na sli dat iedereen het al terug aant afraden is en een jaarke terug wast van steek er dan nog enen bij. SLI is overbodig, gewoon leuk om 2 highend kaartjes te steken en wa 3d mark te draaien

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ben er nog nooit voor geweest. Allemaal marketing imo...
Enkel als je nu 2x 7800GTX 512MB fzo zou steken zou ik het het wel waard vinden. (of cf van x1900xtx)
Maar dat is allemaal rete-duur...

che

Legacy Member
Alvast bedankt voor de commentaren.
Heb ook even op de site van Dell gekeken

Processor Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 920 Dual Core(2.80GHz,800MHz,2x2MB)

Geheugen 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Geheugen

Grafische Kaart 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)

Harde Schijf 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

Monitor Dell 19" Ultrasharp Flat Panel - in hoogte verstelbaar, kleur zwart (1907FP)

Optische drive 16x max. DVD+/-RW Drive

En nog ne printer, muis, windows, boxen, keyboard

Totaalprijs: 1234,84 euro

Wat is jullie mening hierover?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Je weet amper merknamen, mobo is onbekend, amd is beter voor te gamen dan intel atm, graka kan stukken beter, voor die prijs heb je in totaal iets beters.
Zelf samenstellen ftw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan