Archief - Nieuwe PC, heb advies nodig :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CocaHola

Legacy Member
Mijn oude PC heeft de geest gegeven en het is ondertussen tijd voor een nieuwe. Wat denken jullie van de volgende configuratie.

Het grootste probleem is dat ik totaal niet weet welke gfx kaart ik zou nemen. Die 7800 gt's zijn zo fucking duur. Is er veel verschil tussen een 7800gt 256MB en 512Mb ?

1) Asus A8N-E S939 nForce4 Ultra PCI-E DDR ATX ->106€

2) AMD Athlon64 4200+ X2 Dual Core S939 Boxed -> 415€

3) 2 * Apacer DDR2 1024MB PC4300 CL4.0 LFT -> 184 €

4) Antec NeoHE 500 High Efficiency 500W PSU -> 109€

5) Asus nVidia GeForce EN7800GT Top Silent PCI-E 256Mb VIVO -> 455€

6) WD Raptor 740GD 74Gb (10.000/150) 8Mb buffer S-ATA -> 205€

Bij loveno zou dit alles op zo'n 1474 € komen

Het enige dat nog overblijft is een cooler voor op de cpu, enig advies ?

Thx in advance

2.DIE.4

Legacy Member
Eerst en vooral, koop in het buitenland. Tegenwoordig is dit enorm betrouwbaar en je zal het serieus in je portemonnee voelen. Ikzelf stel volgende config voor:

AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 sofort lieferbar 285,55 € 285,55 €

Seagate Barracuda 7200.9 250GB 8MB,SATA-II,NCQ,ST3250824AS Liefertermin unbekannt 84,53 € 84,53 €

XFX Geforce 7900GT XXX NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 346,39 € 346,39 €

Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz sofort lieferbar 4,78 € 4,78 €

Benq DW1650 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE sofort lieferbar 43,43 € 43,43 €

MSI K8N Neo4-F, S 939 NVIDIA Nforce4 4x, ATX, PCI-X sofort lieferbar 73,97 € 73,97 €

1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2,5 Corsair Valueselect Kit sofort lieferbar 72,81 € 145,62 €

Summe: 984,27 €

De processor is iets minder dan de 4200+, maar deze is zijn meerprijs niet waard. Indien je toch iets meer kan uitgeven, ga dan voor de 4400+.
Deze 7900GT is reeds vanuit de fabriek lichtjes overclocked en zal die 7800GT van jou achter zich laten op alle vlakken. Hij kost ook meer dan 100€ minder, dus ik zou niet lang twijfelen :)
Verder is een raptop niet echt aan te raden. Prestatiewinst is nauwelijks merkbaar ...

Je hoeft nu enkel nog een goede case te kiezen en dan zou ik als voeding daarbij een LC-Power van 550W nemen van bij www.jaha.be

Alle andere prijzen zijn afkomstig van www.hardwareversand.de

jannick werckx

Legacy Member
Er is nu al een 7900GT uit voor 235€, een raptor is weggesmeten geld, AMD ondersteunt nog geen DDR2, een 4200+ X2 is niet de moeite tov van de goedkopere 3800+ X2, neem ne 3800+ X2 of ne 4400+X2 .
Het kan allemaal zeker goedkoper .
Maar zeg eens waarvoor het voornamelijk dient, dan kunnen we u al zeker verderhelpen.

Jannick

CocaHola

Legacy Member
IK speel al 2 jaar hetzelfde spel, nl LineAge 2 (mmorpg). Probleem is dat elke expansie zwaarder en zwaarder wordt. Het grootste probleem is dat ik 2-box op dezelfde computer.

2 box kan je vergelijken met laat ons zeggen UT2003 spelen op 2 verschillende servers opdezelfde moment op dezelfde computer. Alhoewel het niet mogelijk is in FPS games maar wel in mmorpg.

Toch al bedankt voor de reacties zo ver, echt mooie prijzen. Een case enz heb ik niet vandoen, gewoon cpu/mobo/ram/snelle hd/gfx card.

Davion

Legacy Member
Kzou dit veranderen:

- MSI K8N Neo4-FI ipv die ASUS
- AMD A64 X2 3800+ OF 4400+.
- Ge hebt DDR1 PC3200 nodig, pak Corsair ValueSelect.
- Neem een gewone 7900GT, is rapper dan de 7800GTX 256Mb en goedkoper, tss 256Mb en 512Mb op een graka merkte niets.
- Neem een gewone SATA 250GB HDD, WD2500JD, kost minder, meer opslagruimte, en dat dat iets trager is merkte ECHT NIET.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan