Archief - nieuwe pc-stukken : budget 750-1000 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Ik wil m'n pc upgraden, maar omdat het meeste in m'n pc nog redelijk nieuw is, of geen upgrade nodig heeft, beperk ik mij dus tot de kern-elementen, nl mobo, cpu en grafische kaart (eventueel ram, moest dat nodig zijn)

Ik heb niet echt een budget, maar ik wil niet echt massa's geld geven aan alles.
Het is vooral bedoeld als game-pc, maar de graka hoeft niet het van het zijn.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Wat heb je nu van pc?

Alles komt van Tones:

MSI K8N Neo 4 FI 100,50

Amd 3800 + X2 318,90

Corsair 1024mb Pc3200 Valueselect 99,95

7800 GT 322,00

Totaal: 841,35

Met dit kan je toch wel al weer 2 à 3 jaar verder.

Preske

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Wat heb je nu van pc?

Alles komt van Tones:

MSI K8N Neo 4 FI 100,50

Amd 3800 + X2 318,90

Corsair 1024mb Pc3200 Valueselect 99,95

7800 GT 322,00

Totaal: 841,35

Met dit kan je toch wel al weer 2 à 3 jaar verder.


bedankt voor snelle reply. het is vooral omdat m'n pc nog agp is, en iedereen mij pci-express aanraad.

ik heb nu een
amd 2500+ barton
a7n8 deluxe
1024 mb ddr ram
saphire 9800pro

zijn er trouwens bepaalde merken die ge mij aanraad voor de grafische kaart? of merken waar ik van moet wegblijven.
de winkel waar ik denk te gaan heeft er eentje van sparkle
http://www.padeg.com/description.php?lang=2&path=46&sort=Prix&page=20&id=1829

Mich

Legacy Member
sparkle is een degelijk merk, niet speciaals maar zeker goed genoeg. Die config ziet er trouwens zeer goed uit, als je pc3200 ram hebt (ddr400), dan kan je mss je huidige bijhouden? Eventueel kan je opteren voor één latje 1024mb om dan later nog een latje bij te kopen, maar de keuze ligt bij jou natuurlijk.

Preske

Legacy Member
had ik er mss moeten bijzetten sorry :)
het is 1*512 mb en 2*256 mb, beide 3200. ik kan dus dat latje hergebruiken, en eventueel een latje v 512 bij kopen.
scheelt me toch weer 50 -100 euro :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hou de ram die je nu hebt en als je die wilt upgraden verkoop je ze best.
Dan koop je 2x 1024.
Dat is de beste oplossing voor je ram-geheugen, anders vertraagt je pc teveel door een T2 commandrate wat behoorlijk veel in prestatie scheelt.

n0sTRa

Legacy Member
konden de nieuwe memorycontrollers geen 1T aan bij de nieuwere cpu's?

Grutman

Legacy Member
Dat dacht ik ook ja, vanaf de E-revisie (San Diego, Venice, Palermo) was het probleem met 2GB RAM à la 4x512MB opgelost

Davion

Legacy Member
Niet waar, Venice's en Sanny's vallen nog steeds op T2...

Ik volg {YA}Gr3c0 volledig, achter af kunde 1x1024Mb bijsteken.

Mich

Legacy Member
Grutman zei:
Dat dacht ik ook ja, vanaf de E-revisie (San Diego, Venice, Palermo) was het probleem met 2GB RAM à la 4x512MB opgelost
Helaas, dat is idd, zoals davion al zegt, niet het geval. Ik ga de uitleg nog één keer doen, aangezien die vraag hier zo vaak wordt gesteld.

- heb je een A64 CPU op 130nm en wil je 4 latjes ddr400 gebruiken, dan val je terug op DDR333 (pc2700) snelheid en 2t command rate (dank aan davion :) )

- heb je een A64 CPU met Winchester core en wil je vier latjes ddr400 gebruiken, dan val je terug op 2t command rate. Die command rate is een parameter die aangeeft hoeveel kloktikken het duurt eer het geheugen een nieuwe instructie krijgt van de geheugencontroller. Verschil tussen 1t en 2t ligt tussen de 5 en 10% ongeveer en is zeker merkbaar.

- heb je een A64 CPU met Venice/San Diego core en wil je vier latjes ddr400 gebruiken, dan kan dit in bepaalde gevallen. Je moet echter een 2t command rate gebruiken als en alleen als er minstens twee van de vier latjes double sided zijn. In theorie gaat 1t met venice/san diego dus, maar aangezien bijna alle latjes double sided zijn, in de kans groter op 2t hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan