Archief - Nieuwe pc tips?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J-man

Legacy Member
Hey ik ben dus van plan een nieuwe pc te kopen ik heb hem al samengesteld nu ben ik nieuwschierig wat jullie er van vinden..dus ook eventueel aan zouden veranderen.

AMD Athlon 64 4000+ 64bit Skt 939, Retail
1792mb ram DDR
ASUS A8N-E mobo
GIGABYTE GeForce 6600 ( PCI-E ) 256 Mb

Tis grotendeels voor fps games en mmorpgs

AzZ_KiKr

Legacy Member
raar ram aantal :s,

ps als ik u was voor te gamen zou ik wat besparen op de cpu en wat meer investeren in de 3d kaart (voor binnen zelfde budget te blijven),

anders gewoon dik investeren in een goede 3D kaart

J-man

Legacy Member
Jah ik heb nog een ram schijfke ligge dus da gooi ik er dan bij.
Wa voor een Videokaart zou dan beter zijn?(prijzen maken niet veel uit tis via duitsland aan groothandelprijzen:) )

SMa

Legacy Member
wat is je budget?
en hoe kom je aan die ram? (3*512 + 1*256 ?)
je koopt dan beter 2*1024 of 2*512

graka kan ook beter
maar om iets samen te stellen moeten we eerst een budget weten (en eventueel de winkel waar je alles wil bestellen)

SMa

Legacy Member
GeForce 6800GS
of als je echt een 6600GT wilt, neem de 128mb versie

J-man

Legacy Member
Het budget is moeilijk te zeggen maarja het moet toch rond die prijs ligge deze kwam iets rond de 1000 euro uit.
Da ram is 2x512 kopen en dan nog een 512 en en 256 uit de kast die ik nog liggen heb :)

J-man

Legacy Member
Hmm ik ga da eens goed bekijken... voorlopig ben ik nog blij met men originele setup:) (vind snelheid belangrijker dan graphics kheb heel weinig geduld) :p
Ik koop wel nog een HD erbij een 300 GB denk ik.

J-man

Legacy Member
Bij die van desert daar past men normale DDRram toch gewoon in??(die ik in de kast heb ligge :p)

RealFlub

Legacy Member
ja, is het PC3200? indien nee, steek deze niet erin, verkoop ze liever ;)

J-man

Legacy Member
stormsman zei:
Wat voor ram heb je nog in je kast liggen???
DDR 400 just gekeke dus het lukt :)
Nu heb ik deze set up lijkt me goed

Case + voeding (weinig lawaai)

Maxtor 300Gb 7200rpm 16mb Diamond Max 10

DVD-Writer LG 16x DVD +/- Double Layer

AMD Athlon 64 3500+ 64bit Skt, Boxed venice

ASUS A8N-E nForce4 Ultra ATX,SATA,8hc,Glan,PCI-E

2 xKingston 512MB DDR400 PC3200 ValueRam

MSI NX7800GT-VT2D256E PCI 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video in, double DVi retail, SLI ready

desert storm

Legacy Member
J-man zei:
DDR 400 just gekeke dus het lukt :)
Nu heb ik deze set up lijkt me goed

Case + voeding (weinig lawaai)

Maxtor 300Gb 7200rpm 16mb Diamond Max 10

DVD-Writer LG 16x DVD +/- Double Layer

AMD Athlon 64 3500+ 64bit Skt, Boxed venice

ASUS A8N-E nForce4 Ultra ATX,SATA,8hc,Glan,PCI-E

Kingston 512MB DDR400 PC3200 ValueRam

MSI NX7800GT-VT2D256E PCI 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video in, double DVi retail, SLI ready

1GB ram nemen zoals ik gedaan heb, dus 2 latjes van die kingstons (is toch nodig als je snelheid belangerijk vindt) ;)

en geen maxtor maar een Western Digital-HDD nemen, ook zou ik de dvd-writer vervangen door een NEC 4550 ;)

J-man

Legacy Member
Ok bedankt mense hij is gekozen.. nu nog afwachten stomme feestdage:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan