Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ho_Ot

Legacy Member
Om gewoon ff helemaal opnieuw te beginnen (heb Oblivion gekocht maar kan het maar tegen +/-10fps draaien op deze PC)

PC zou er zo uitzien:
- Asus A8N SLI SE Socket 939
- XFX 7900GTX 512MB PCI-E
- AMD 4200+ X2 Dual-core
- OCZ 2048MB KIT (2x1024) 667MHz DDR2 Gold GX XTC Dual Channel
- Creative Soundblaster X-FI
- Western Digital 80GB 8MB S-ATA150 7200rpm
- Thermaltake Shark black
- Tones 450W Power Supply
- Plextor DVD-RW Zwart 16x8x16 PX-750A Retail
- NEC Floppy Black

Past dit allemaal bij elkaar of zit er iets in dat compleet slecht is of is er iets dat goedkoper en beter is (DVDwriter ofzo)
Please let me know...

brainwashed

Legacy Member
en in plaats van die 4200+ x2 koopt ge beter ne 4400+ x2 of ne 3800+ x2

ho_Ot

Legacy Member
ik ben nie van plan te overclocken, dus is 4200+ voordeligste...

ho_Ot

Legacy Member
Decay zei:
Nee dan is de 4400+ de voordeligste.

Heb net het tegenovergestelde nog ergens gelezen en is ook zon 100 euro duurder...
Zit nu al aan 1700 euro

jannick werckx

Legacy Member
1) AMD ondersteunt geen DDR2
2) Geef wat minder uit aan geheugen (value is evengoed als duurdere latten om te gamen) en koop u een X2 4400+ of anders ne X2 3800+, prijsverschil tussen X2 3800+ en X2 4200+ is het hem niet waard.
3) Waarom een SLI bordje als je geen SLI opstelling koopt ?
4) Voeding is veel te zwak volgens mij.
5) Schijf is nogal aan de kleine kant .. :p
6) Als je met headset speelt is onboardgeluidskaart meer als genoeg, indien je niet met headset werkt is dat eigen keuze natuurlijk.
7) Neem idd andere DVD writer.

even een config samengesteld:

AMD 4400+ X2 Dual-core Processor 490€
MSI K8N NEO4 FI Socket 939 95p€
OCZ 2048MB KIT (2X1024MB) 400MHZ DDR Gold GX XTC 250€
XFX 7900GTX 512MB PCI-express 7900 GTX 530€
WESTERN DIGITAL 250GB-YD 16MB SATA150 7200RPM 110€
HIPER 580W Racing Blauw Metallic HPU-4B580 Supersilent 110€
THERMALTAKE Shark VA7000BWA Zwart 140€
NEC 4551 16X black DVD-RW Labelflash™ Technology 55€
NEC DVD Black DV5800 25€
(CREATIVE Sound Blaster X-FI Music 110€)

Totaal: 1805€ (1905€met X-fi)

Als ge toch van plan zijt te oc'en neemde best DFI ultra-D mobo en misschien ook ander geheugen.

Jannick

Decay

Legacy Member
Vervang uw ram door DDR (AMD is niet compatibel met DDR2) en ge spaart wsl een stukske uit waarmee ge een 4400+ kunt kopen. Ook raad ik u aan een andere voeding te kopen dan die Tones voeding --> Als je een 7900GTX wilt gebruiken gaat die Tones dat wsl niet echt kunnen trekken. Ik ken de waardes van die Tones voeding niet maar ik weet wel dat ze heel goedkoop zijn, en dat wil je echt niet als je zo een spullen wilt gaan trekken. Ik raad eigenlijk eerder een Tagan of Antec aan (de Tagan 580Watt is een zalige voeding, en daarmee ga je ruimschoots toekomen).

jannick werckx

Legacy Member
Koop u dan een minder dure case en koop dan een X2 4400+ en die X-fi kunde u ook al 100€ op besparen.

ho_Ot

Legacy Member
80Gig is meer dan genoeg voor mij en voeding is zeer duur zal wel iets goedkopere zoeken. Heb hier surround staan dus heb die X-FI nodig :)

*edit* Ben van plan om later mss nog 2de gfxkaart bij te steken ;)

Decay

Legacy Member
Ja maar pas op met die goekopere voedingen, die zijn goedkoop voor iets he. De richtprijs van een degelijke 580WATT voeding (wat jij nodig hebt) is rond de 110-130 Euro. Daar mag je echt niet op besparen.

ho_Ot

Legacy Member
Totaalbedrag € 1868,25 = te duur
Dit is met de 4400+ en de 580W TAGAN, heb wel net gemerkt dat mobo tegenover gisteren 20 euro is opgeslagen :D

ho_Ot

Legacy Member
Mja kzal straks toch moeten beslissen, want vertrek donderdag voor 10 dage naar Italië en wil voor Italië besteld hebben, zodat er al 10 dagen wachttijd voorbij zijn.

solix

Legacy Member
AMD 3800+ X2 Dual Core Processor 312€
MSI K8N NEO4 FI Socket 939 96€
Gskill 2048mb Kit (2X1024MB) PC3200 CL 2.5-3-3-6 189€
XFX 7900GTX 512 DDR3 TV-out/DVI PCI-express 529€
Seagate 80 Gb SATAII 7200rpm 8mb 55€
Tagan TG-580-U15 Easycon 580W 125€
Thermaltake Shark 137€
NEC ND4551 16x+R/-R dual layer zwart 53€

totaal 1496€

En als jij de AMD 3800+ X2 veranderd naar een 4200+ dan is het totaal: 1572€
of naar een AMD 4400+ X2 dan is het 1669€
Aan u de keus :)

2.DIE.4

Legacy Member
AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 sofort lieferbar 283,78 € 283,78 €

Seagate Barracuda 7200.9 250GB 8MB,SATA-II,NCQ,ST3250824AS sofort lieferbar 84,53 € 84,53 €

XFX Geforce 7900GT XXX NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 346,39 € 346,39 €

Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz sofort lieferbar 4,78 € 4,78 €

Benq DW1650 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE sofort lieferbar 42,01 € 42,01 €

MSI K8N Neo4-F, S 939 NVIDIA Nforce4 4x, ATX, PCI-X sofort lieferbar 72,93 € 72,93 €

1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2,5 Corsair Valueselect Kit sofort lieferbar 68,63 € 137,26 €

Thermaltake Shark silber VA7000SWA ohne Netzteil sofort lieferbar 108,08 € 108,08 €

Summe: 1.079,76 €

Neem daar dan nog een LC-Power 550W bij van bij www.jaha.be en je hebt denk ik de beste value for money :)


Prijzen zijn afkomstig van: www.hardwareversand.de

Dj_K!nkY

Legacy Member
Ik zou zeggen, neem een 3800+ en neem ZEKER OCZ, das supergoed (kheb ook), en voor geluid, neem den X-Fi Fatality, dies nog beter (overdreven zalig :p) :p

ho_Ot

Legacy Member
Dj_K!nkY zei:
Ik zou zeggen, neem een 3800+ en neem ZEKER OCZ, das supergoed (kheb ook), en voor geluid, neem den X-Fi Fatality, dies nog beter (overdreven zalig :p) :p

en overdreven duur, omdat het de naam fatality draagt

Davion

Legacy Member
- OCZ is niet beter als andere RAM, zeker niet als je Value pakt.
- X-Fi is allemaal hetzelfde, ze zijn goed.
- Neem 2.DIE.4's config, lijkt me de beste imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan