Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XeNiUs

Legacy Member
We gaan een deser nieuw pcke bestellen om te assembleren, maar wou het nog even laten checken hier ofdat alles in orde is :)



NEC 4570 16X ZWART DVD-RW
LITE-ON SHD-16P1S 16X BLACK DVD DRIVE
OCZ OCZ2P8002GK 2048MB KIT (2X1024MB) 800MHZ DDR2 PLATINUM ENHANCED LATENCY XTC DUAL CHANNEL SERIES
MSI NX7900GTX-T2D512E 512MB PCI-EXPRESS 7900 GTX
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
SENNHEISER PC 150 HEADSET
LOGITECH X230 SPEAKERS
MSI K9N NEO F SOCKET AM2
SAMSUNG 940BF 19INCH LCD BLACK
AMD 4200+ X2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED
ANTEC SONATA II 450W BLACK
LOGITECH MX5000 LASER CORDLESS DESKTOP & MOUSE

Groetjes

Xtinction

Legacy Member
vervang die ocz rams door corsair. ocz werkt namelijk nog niet op am2 moederborden.

heb ook juist nieuwe pc gekocht, ongeveer zelfde config, en de winkel waar ik besteld heb heeft mij opgebeld om mijn rams te veranderen.

Config:
Antec performance P180
ASUS m2n32 SLI
CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) XMS6400 HSP
4200+ AM2
Zalman AM2 cooler
2x WD 250 SATA II
XFX 7950GX XXX
HIPER TypeR Zwart 580Watt

XeNiUs

Legacy Member
raar dat ocz nie zou werken? is toch gewoon ddr2 ?:)

deze dan maar ?


CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) XMS6400 HSP

TWIN2X2048-6400 XMS2-6400 2048MB 5-5-5-12 2X240 DIMM Black XMS2


En die antec 450 watt is toch normaal voldoende niet ?


greetz

-Timo-

Legacy Member
Ik heb het ook op tones.be gelezen. Corsair werkt en ook bepaalde G-Skills

R.Winters

Legacy Member
Als 5-5-5-12 de latency is van die ram is het toch maar verdacht hoog hoor :s (of bennek nu helemaal noob geworden? ^^)

Die Antec 450W is voldoende (het mimimum tegenwoordig eigenlijk)

XeNiUs

Legacy Member
DDR2 ligt idd hoog kwa latencies, maarja :)

Dus 450 watt kan dit systeempje trekken , niet dat ik voor verrassingen kom te staan :)

greetz

-Timo-

Legacy Member
Toekomstgericht is het volgens mij beter om meer te nemen maar voor dit systeem is die 450 W zeker voldoende volgens mij.

XeNiUs

Legacy Member
ja er gaat niet echt iets bijkomen nog hoor bij deze setup; maar msi raadt 400 watt aan dus zal wel voldoende zijn hoop ik :)

greetz

Mette2

Legacy Member
Nog maar op weinig plaatsen te verkrijgen denk ik maar corsair heeft nieuwe setjes DDR2 800Mhz met lagere latencies => Corsair XMS 2GB TWIN2XP-6400C4 (CL4-4-4-12), kosten nog wel bijna 300€ (in DE).

Davion

Legacy Member
Mette2 zei:
Nog maar op weinig plaatsen te verkrijgen denk ik maar corsair heeft nieuwe setjes DDR2 800Mhz met lagere latencies => Corsair XMS 2GB TWIN2XP-6400C4 (CL4-4-4-12), kosten nog wel bijna 300€ (in DE).
Echter compleet nutteloos voor non oc-ers.

Fighting Hobbit

Legacy Member
In elk geval een mooie config...
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen op hoeveel hij komt?

PineMangoes

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
In elk geval een mooie config...
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen op hoeveel hij komt?

Samenstellen op tones.be, jaha.be, komplett.be, codima.be of gelijk welke andere webshop en je weet het. Luierik. :p

XeNiUs

Legacy Member
de prijs was 2148 euro alles inclusief, tis een pc die k voor een maat moet assembleren. Hij moest effectief alles hebben, want zijn systeempje nu is wat verouderd

greetz

Fighting Hobbit

Legacy Member
PineMangoes zei:
Samenstellen op tones.be, jaha.be, komplett.be, codima.be of gelijk welke andere webshop en je weet het. Luierik. :p
Mja, hangt ervanaf, bij de lokale pcboer kost alles wel meer...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan