Archief - Nieuwe TFT; hoofdzakelijk gamen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe TFT te gaan kopen, heb een budget tot ongeveer 300+- €. Kzou liefst een zo hoog mogelijke reactiesnelheid hebben. Ik ben ook aan het twijfelen tussen 17" en 19"; ik vraag me af of een 19" TFT nog op iets trekt op 1024*768. Iemand enige aanraders ?

n0sTRa

Legacy Member
Moest ik nu voor een monitor gaan zou ik als gamer dees nemen:

SyncMaster 940BF

Model code LS19HADKSE
type beeldscherm TFT/TN
beelddiagonaal 19" (48,26 cm)
dotpitch 0,294
aantal kleuren 16.2M
kijkhoek h/v 160°/160°
contrast ratio max. 700:1
helderheid 300 cd/?
responstijd 2 ms ( GtoG)
max. resolutie 1280x1024
Elektrische data horizontale frequentie 30-81 kHz
verticale frequentie 56-75 Hz
pixel frequentie -
max. energieverbruik 38 W
standby mode <1 W
Signaal input connector VGA (15 D-sub)
DVI-D
Plug & Play DDC 2B
Features functies MagicBright 2, MagicColor, MagicTune, MagicZone,
Ultra Narrow bezel
speakers -
Fysieke data afmetingen ( bxhxd ) 408x408x200
gewicht 5,5 kg
monitor stand vast
wall mount data VESA 75
certificaat TCO '03 / TCO '99
kleuren zwart/zilver
accessoires VGA kabel DVI kabel
Overige uitvoeringen hoogte verstelbaar -
ingebouwde speakers -
kleurvariatie -

PineMangoes

Legacy Member
n0sTRa zei:
Moest ik nu voor een monitor gaan zou ik als gamer dees nemen:

SyncMaster 940BF


Ja, maar die kost ook nog ff wat meer dan 300, gaat eerder bij de 400€ aanleunen, dit scherm. De Samsung 930 BF heeft 4 ms responstijd, kost ongeveer 300€ en lijkt me beter in z'n budget passen.

mayhem1985

Legacy Member
ga voor de samsung syncmaster 930bf. kheb ook zo 1 en ben er zeeeeeer content van.

Anoniem22

Legacy Member
Ik weet niet hoe het juist zat, maar het voornaamste bij TFT's was dat als je het voor gamen ging gebruiken dat het refreshen onder een bepaald aantal miliseconden bleeft, 7ms ofzo, hoe lager hoe beter en hoe duurder. Ik vind het nog altijd aangenamer met een CRT dan met een TFT of LCD monitor te gamen, op een LAN-party de mindere kwaliteiten van TFT en LCD ondervonden. Vaak flikkeringen, glitches, ghosting (door te hoge refresh tijd) dit zullen misschien de goedkopere TFT's en LCD's geweest zijn om toch maar kunnen te stoefen op een LAN, maar dit zijn mijn ervaringen, echt technische details ken ik niet van monitors, dus good luck ermee ;)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Als het er toch iets over mag zijn , is deze ook wel zeer de moeite :

Belinea 10 19 20 --> 19" TFT (S-MVA panel) @ 8ms : &#8364; 356.49 bij pcone.nl

Ook zeer goede monitor voor te gamen :

Hyundai Q90U --> 19" TFT : &#8364; 369 bij alternate.de

Maar dat zal wel al pak boven je budget liggen.

Samsung is zeker en vast niet het enige merk dat deftige schermen aflevert, lees maar ff enkele reviews op hardwaresites.

Kenshi

Legacy Member
Ik heb die Belinea, daar moet je wel bij opletten dat je het juiste revisienummer hebt. De laatste versie maakt namelijk gebruik van een overdrive panel dat voor de 8ms response tijd zorgt.
Is trouwens hetzelfde paneel van een veel duurdere ViewSonic.
Schitterend scherm dat een grote kijkhoek heeft. In tegenstelling tot TN panelen geen last van donkere kleuren bij grote kijkhoek. Kleuren worden iets lichter als de kijkhoek vergroot.

Ook alle mogelijkheden van roteren en kantelen enzo.
Samen met de kijkhoek was da voor mij van groot belang, omdat ik ook tv kijk op mn pc. Omdat ik dan naar mn scherm opkijk was een TN panel eigenlijk geen optie. Als je in een TN panel namelijk langs de onderzijde inkijkt wordt het zeer snel onduidelijk.

MAXXUR

Legacy Member
mja 300 is wak eraan wil geve, ivbm die 1280*1024, simpele reden is dak maar met een XP3000+ en 6800GE'ke zit ;)

die samsung 930BF vindik zeer interessant, kan iemand mij een winkel/online store geven hiervoor ? vindt em nergens
en is er trouwens ook geen benQ tegenhanger ? lijkt me ook interessant

MAXXUR

Legacy Member
zoals bijvoorbeeld dus de benQ FP91v(+) lijken mij interessant, kan wel nergens een BE winkel vinden die gemakkelijk opsturen

edit: voor die samsung:
Samsung 930BF 4ms &#8364; 349.01
teveel dus,

zou graag een winkel weten voor die benQ's

MAXXUR

Legacy Member
de keuze is dus nu tss de 930/940BF of de samsung AL1751Cs
heeft iemand ervaring met deze laatste ? want ik kan er geen enkele review/recensie over vinden

CTU_Jackbauer

Legacy Member
PineMangoes zei:
Ja, maar die kost ook nog ff wat meer dan 300, gaat eerder bij de 400€ aanleunen, dit scherm. De Samsung 930 BF heeft 4 ms responstijd, kost ongeveer 300€ en lijkt me beter in z'n budget passen.

idd , en bijna het enige verschil is de 2Ms , ik zou voor de 930BF gaan , ikzelf heb een 730BF ook zeer tevreden van :D

greetz

Bram

Legacy Member
ik sta hier ook mee nen samsung 930bf (19 inch 4ms 1280*1024 resolutie) en man man man, wa ben ik content van dees schermpke...

m'n neef sta mee een goeikoper 19inch alternatief, ma die inkijkhoek is niets waard... ik zeg het u, dees is een aanrader!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan