Archief - Oude weg, nieuwe in de plaats [PC]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EndjA

Legacy Member
Yo,

Ik ben dus hier thuis overeengekomen dat men ouders mijn pc overnemen want hun computer is aan vernieuwing toe en eigenlijk is de mijne da ook:niceone: .

Dus mijn vorige pc
AMD 3200+ 64 bit (met zalmancooler)
Aopen AK86-L
1 Gig ram (Takems)
9600XT @ overclocked (met zalmancooler)
320 Gig

Ik zou graag upgraden naar dit:
1)AMD 4400+ X2 Dual-core 488EUR
2)Antec Super lanboy 78,9EUR
3)hipeR 580Watt blauw 108,9EUR
4)MSI K8N Diamond Plus 196EUR
5)MSI 7900GTX 512MB 550EUR
6)CORSAIR Twinx 2048MB 279EUR
7)ARCTIC Freezer 64 PRO AMD Koeler 28EUR

Mijn vragen:
2) of is deze kast wel cool genoeg? (latere upgrade naar 2 x 7900GTX)
3) Zal deze wel alles kunnen trekken? (heeft wel peak tot 630W dus normaal geen probleem maar mss wel met 2 x 7900GTX)
4) Of een Asus A8N32-SLI deluxe?
5) Wat is verschil tussen MSI en XFX ? XFX hoger geclocked en toch goedkoper?
6) volgens mij goed?
7) pas deze op dat moederbord? (moet lucht naar rear van kast blazen)

Zo dat zijn zo mijn vragen. Alles ga ik bestellen bij Tones.be en de prijzen komen ook vandaar natuurlijk.

Hopelijk kunde mijn config bevestigen of ergens nog aanpassen waar nodig.

(nog ff dit als ik nu een HD bijkoop en ik plug mijn 2 HD's die ik nog heb aan op de sata, moet ik dan die formatteren? want er staat al windows op. Of werkt dat meteen met behoud van files?)

Al de rest zoals DVD-Recorder,... heb ik nog

2.DIE.4

Legacy Member
AMD Athlon64 X2 3800+ "box" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 sofort lieferbar 285,55 € 285,55 €

Seagate Barracuda 7200.9 250GB 8MB,SATA-II,NCQ,ST3250824AS Liefertermin unbekannt 84,53 € 84,53 €

MSI NX7900GT-VT2D256E NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 290,58 € 290,58 €

Laufwerk 1.44 MB,3.5" schwarz sofort lieferbar 4,78 € 4,78 €

MSI K8N Neo4-F, S 939 NVIDIA Nforce4 4x, ATX, PCI-X sofort lieferbar 73,97 € 73,97 €

1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 2,5 Corsair Valueselect Kit sofort lieferbar 72,81 € 145,62 €

Summe: 885,03 €

vinnieman

Legacy Member
Ik zou dan toch minstens naar een 4400 upgraden hoor,

Als hij later 2x7900 gtx wil trekken, en omdat die nu eenmaal beter is.

Ik vind je config goed Endja, alleen mss idd een grotere case, omdat die lanboy wel heel krap is, en je flow niet bepaald bevorderd.

Ik zou gaan voor een antec P180 omdat die er gewoon vet strak uitziet

Yank

Legacy Member
EndjA zei:
Mijn vragen:
2) of is deze kast wel cool genoeg? (latere upgrade naar 2 x 7900GTX)
3) Zal deze wel alles kunnen trekken? (heeft wel peak tot 630W dus normaal geen probleem maar mss wel met 2 x 7900GTX)
4) Of een Asus A8N32-SLI deluxe?
5) Wat is verschil tussen MSI en XFX ? XFX hoger geclocked en toch goedkoper?
6) volgens mij goed?
7) pas deze op dat moederbord? (moet lucht naar rear van kast blazen)
2) lijkt me niet echt ruime kast, maar hij is zeker 'cool' genoeg
3) zou ik niet meteen durven zeggen, maar ik vermoed van wel
4) geen een van beide eigenlijk, SLI 16x is nog niet nodig voor huidige kaarten, als je dan toch later SLI wilt gebruiken zou ik een normaal SLI bord nemen, da's nog eens 50€ bespaard
5) andere software/games en snelheden die soms wat verschillen, 'k weet dat XFX paar types heeft van 7900GTX, 'k zou die nemen die rapst in stock is
6) veel te duur voor wat je krijgt, 'k zou 2x 1GB Corsair/Kingston PC3200 nemen
7) past erop

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kzou later geen 2de 7900GTX bijsteken maar eerder de oude kaart dan verkopen en dan een graka van de nieuwe generatie steken. 8xxx of 9xxx. Imo een veel betere oplossing.
Dan kan je nu ook nog ietwat besparen door een goedkoper non-sli-mobo te kopen.

2.DIE.4

Legacy Member
vinnieman zei:
Ik zou dan toch minstens naar een 4400 upgraden hoor,

Als hij later 2x7900 gtx wil trekken, en omdat die nu eenmaal beter is.

Ik vind je config goed Endja, alleen mss idd een grotere case, omdat die lanboy wel heel krap is, en je flow niet bepaald bevorderd.

Ik zou gaan voor een antec P180 omdat die er gewoon vet strak uitziet

Bwa, die 3800+ zal zijn werk goed genoeg doen. Het prijsverschil met de 4400+ is te groot vind ik.

Sli nemen wordt door de meesten afgeraden. Eer je de betere graphics nodig zal hebben, zijn er al weer veel betere kaarten uit ...

vinnieman

Legacy Member
mja, maar als je ziet dat je toch zéker 2 à 3 jaar moet doen met een nieuwe config, dan zou je best toch opteren voor de betere 4400. Niet dat de 3800 ni goed is he (hebbik zelf:p), maar eer dat hij die pc daadwerkelijk heeft zijn we mss weer een maand voort.
En je kan mss w8 op het AM2 mobo btw

Het hangt er natuurlijk vanaf wanneer je je pc moet hebben he:)

En 2 gig ram voel je echt wel duidelijk hoor! (er bestaan verschillende reviews met allemaal andere opinies, maar je weet het het beste als je het zelf uitprobeert!)

Davion

Legacy Member
Dunno zenne, maar u oude PC is niet TRAAG, steek in u oude een 7800GS en ge steekt u een heel pak geld in u zak, maar soit.

- Ja
- Kvermoed van wel, SLI twijfel ik.
- Zijn beiden goed.
- Kan zijn.
- Ja
- Ja

Huidige HDD's met Windows op moet je formatten.

Cliff

Legacy Member
Davion zei:
Dunno zenne, maar u oude PC is niet TRAAG, steek in u oude een 7800GS en ge steekt u een heel pak geld in u zak, maar soit.

²nd that ! Overclock cpu ?

Slaxz

Legacy Member
Cliff zei:
²nd that ! Overclock cpu ?
zelfs niet nodig als ge et mij vraagt. een 3200+ is geen bottleneck voor een 7800GS en kan ook alles nog perfect aan.

--ST!TRO--

Legacy Member
wrm geen overclock op je huidige pc + 7800GS (past op je mobo met AGPslot) en upgrade dan over een jaar ofzo als ge ni direkt de nieuwste games maxxed out wilt draaien..

EndjA

Legacy Member
--ST!TRO-- zei:
wrm geen overclock op je huidige pc + 7800GS (past op je mobo met AGPslot) en upgrade dan over een jaar ofzo als ge ni direkt de nieuwste games maxxed out wilt draaien..


Bedankt voor de reacties. Kgan dan wss een 7800GS steken, mijn pc draait aan 2,4Ghz. Dus ongeveer 200 Mhz overclocked, dan zou die de 7800GS makkelijk aan moeten kunnen? Alvast bedankt voor de uitleg. Wss ga ik dan in augustus een nieuw systeem kopen. En dan praten we nog wel eens want dan zal die AM2 er ook wel zijn. :crazy: ;)

--ST!TRO--

Legacy Member
wel rekening houden dat je die X2 moeilijk kan combineren met een 7800GS omdat die agp is en de meeste X2 mobo's al wel PCI-express hebben, dus zal je zowiezo een nieuwe kaart moete kope bij je nieuw X2-systeem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan