Archief - PC aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XeNiUs

Legacy Member
Hi all,

Moet vr een maat binnen 2 weken na de examens pc ineensteken, dus nu stillaan alles gaan bestellen. Zijn budget +- 2100 euro, hij wil niet wachten op nieuwe generatie of price drop :) En alles moet erbij zitten scherm enz . Dit is wat ik zou nemen: er komt wel nog een chieftec bij en enermax 550 watt.


NEC 4571 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY
NEC DVD BLACK DV5800
CORSAIR TWINX 2048MB PC3200 (2X1024MB)
MSI NX7900GTX-T2D512E 512MB PCI-EXPRESS 7900 GTX
WESTERN DIGITAL 320GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
SENNHEISER PC 150 HEADSET
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939
SAMSUNG 940BF 19INCH LCD BLACK
AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
LOGITECH MX5000 LASER CORDLESS DESKTOP & MOUSE

Totaalbedrag € 2042,86 ( Tones )

Enige veranderingen?

Groetjes

Davion

Legacy Member
Idd, pak het volgende:
DDR2 PC667 CL4 RAM, MSI K9N Neo, AMD A64 X2 4400+ AM2

Voor de rest is het goed :)

jarre_123

Legacy Member
Ik zou mss een GT kopen ipv een GTX, anders zit je toch wel over zijn budget van 2100 als de kast en voeding er nog bij moet, voor de rest, AM2 tegenover s939 is wel aan te rade.

Maareu, nice config :niceone:

smason

Legacy Member
PineMangoes zei:
Of een X1900 ;) (let the flaming begin)
Goed dat je het zelf beseft :woohoo:

X1900XT(X) is over het algemeen een stuk duurder dan een 7900GTX en ze presteren gelijkwaardig dus daarom zou ik voor een 7900GTX gaan :sop:

PineMangoes

Legacy Member
smason zei:
Goed dat je het zelf beseft :woohoo:

X1900XT(X) is over het algemeen een stuk duurder dan een 7900GTX en ze presteren gelijkwaardig dus daarom zou ik voor een 7900GTX gaan :sop:

Euh, ik heb es snel gekeken bij tones, jaha, forcom, codima en komplett en ze gaan allebei voor ongeveer 499€ van de man... Nee, die flamecomment heb ik gemaakt omdat het telenet games forum hier overwegend nvidia gericht is, daarmee. Ze hebben beiden hun voordelen imo, tis niet dat de ene kaart veruit de betere koop is...

smason

Legacy Member
Idd, ik wil zeker niet ATI of nVidia voortrekken, je koopt gewoon de kaart die het meeste bang for buck geeft, simpel.

XeNiUs

Legacy Member
ja idd , kaart maak nie zoveel uit , hij toch een aantal jaartjes nu kunnen trekken , en een dikke videokaart kopen om zijn games is open te kunnen spele. Ja k denk dat eventueel wel DDR2 wordt enkel die latencies :s maarja :) ja de ati of nvidia maakt ni veel uit :)
greetz

miejas

Legacy Member
XeNiUs zei:
enkel die latencies :s
Latency wordt gecompenseerd door de snelheid.
En neem idd best een Athlon64 X2 4000 of 4400. Kan het DDR2 aan volle snelheid draaien en heeft dubbel zoveel L2 cache, goed voor 64bit.

boostah

Legacy Member
smason zei:
Goed dat je het zelf beseft :woohoo:

X1900XT(X) is over het algemeen een stuk duurder dan een 7900GTX en ze presteren gelijkwaardig dus daarom zou ik voor een 7900GTX gaan :sop:

tis maar wat je gelijkwaardig noemt, bij fps games is het verschil namelijk dat de 7900gtx, maar fps zal geven wanneer er niet geschoten is en wanneer er bv maar 1 manneke in uw beeld schiet, eenmaal meer zal de ati beter presteren
er wordt gezegd da met een ati uwe gemiddelde fps iets lager ligt, maar uw minimum fps een stuk hoger

want zo vuur effecten= shaderpower

maar tis ni da ze elkaar uberveel ontlopen, koopt wa ge goesting in hebt en laat voor de rest iedereen maar blaten :p

Davion

Legacy Member
boostah zei:
tis maar wat je gelijkwaardig noemt, bij fps games is het verschil namelijk dat de 7900gtx, maar fps zal geven wanneer er niet geschoten is en wanneer er bv maar 1 manneke in uw beeld schiet, eenmaal meer zal de ati beter presteren
er wordt gezegd da met een ati uwe gemiddelde fps iets lager ligt, maar uw minimum fps een stuk hoger

want zo vuur effecten= shaderpower

maar tis ni da ze elkaar uberveel ontlopen, koopt wa ge goesting in hebt en laat voor de rest iedereen maar blaten :p

Kheb van iemand anders gehoord dat het net andersom zou zijn ,allé, t'is te zeggen, dat de fps van nVidia's stabieler is, en dat ATi's FPS meer danst..

Ma eigenlijk vin ik da allemaal bullshit zen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan