Archief - Pc configuratie check!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krawler

Legacy Member
Jow!

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc bij afuture.nl! Hij moet zeker wat games op degelijke settings kunnen draaien. Overclocken ben ik niet van plan.

Ik ben vertrokken vanuit het Afuture Gaming Intel Best Buy systeem en heb dat dan wat getweakt:

Processor: Intel Core i5 2500K (Quad-core, 3,3Ghz)
Processorkoeler: Cooler master hyper tx3
Geheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
Moederbord: Asrock P67 PRO3
Videokaart: nVidia Geforce GTX 570, 1,25GB
SSD: 60GB OCZ Vertex 2
Harde schijf: 1TB, 7200rpm, 32MB cache
Brander: DVD-brander, zwart
Behuizing: Cooler Master Elite 370
Voeding: Be-Quiet 550W 80+

€ 933,90

Wat denken jullie van deze configuratie?
Ik heb zelf wat zitten researchen maar ben nog steeds wat verward als het om ATI vs Nvidia gaat.

alvast bedankt!

flyingdutchman

Legacy Member
Weg met die vertex 2, rest is in orde. mobo is wat povertjes voor zulk een setup.

verreckie

Legacy Member
Eventueel GTX570 vervangen door een GTX560ti of HD6950.
Die kosten wat minder, maar niet zoveel minder prestaties.

fortuneke

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Weg met die vertex 2, rest is in orde. mobo is wat povertjes voor zulk een setup.

inderdaad , crucial M4 64 GB zou meer passen

maar over het moederbord , ik denk dat ie maar een enkel kaart zal gebruiken en niet in CF /sli wil draaien

Baats

Legacy Member
Ik heb quasi dezelfde build (met crucial SSD en HD6950). Dat mobo kan inderdaad geen CF/SLI aan.

fortuneke

Legacy Member
Als u in de toekomst CF/sli wilt doen zou ik toch een P67 extreme 4 steken of Z versie

of een variant van een ander merk ( asus / gigabyte)

krawler

Legacy Member
Bedankt voor alle reacties!

Ik weet niet goed of ik CF/SLI in de toekomst wil doen (heb nog nooit een dubbele kaart setup gehad. Eigenlijk nog nooit een degelijke setup gehad :p)
Misschien wel best die optie vrijhouden? Of is dat sowieso iets gevorderd?
Sorry voor al mijn vragen!

verreckie zei:
Eventueel GTX570 vervangen door een GTX560ti of HD6950.
Die kosten wat minder, maar niet zoveel minder prestaties.

Zeker? Ik heb wat benchmarks bekeken en het leek me het meest veilige voor de GTX 570 of de HD6970 te gaan.
Maar dat bedoel ik net, ik heb geen idee hoe dat verschil zich in de praktijk omzet. Al het echt maar een minimaal verschil is dan ga ik natuurlijk liever voor de goedkopere optie.

cheers!

fortuneke

Legacy Member
Zeker? Ik heb wat benchmarks bekeken en het leek me het meest veilige voor de GTX 570 of de HD6970 te gaan.
Maar dat bedoel ik net, ik heb geen idee hoe dat verschil zich in de praktijk omzet. Al het echt maar een minimaal verschil is dan ga ik natuurlijk liever voor de goedkopere optie.

Sapphire HD 6950 2GB dirt 3 edition ! en je kunt de spelcode nog doorverkopen :)

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

2 * 6950 steken in CF doet de das bij de GTX580 om. En zijn ook nog eens goedkoper.

Dus zeker de optie van CF openhouden als ik u was. Mocht je over een jaar te kort komen met 1 6950 steek je goedkoop een 2e bij. Met een enorme prestatie winst.

Mvg,

EDIT:
fortuneke zei:
Sapphire HD 6950 2GB dirt 3 edition ! en je kunt de spelcode nog doorverkopen :)

Het is verboden om Bundled software te verkopen zonder de kaart zelf!

fortuneke

Legacy Member
Processor: Intel Core i5 2500K (Quad-core, 3,3Ghz)
Processorkoeler: scythe Mugen 2 rev B of Coolermaster Hyper 212 plus
Geheugen: 8GB DDR3 1333Mhz
Moederbord: Asrock P67 Extreme 4
Videokaart: Sapphire HD 6950 2gb Dirt 3 editon (x1) of (x2)
SSD: Crucial M4 64GB
Harde schijf: Samsung F3 Spinpoint 1TB
Brander: DVD-brander, zwart
Behuizing: Cooler Master Elite 370 ( aan de kleine kant , CM 690 lite of advance )
Voeding: XFX 650W of Corsiar TX650W

beetje aangepast , als dit binnen uw budget past
je kunt 1 videokaart weglaten en hem volgend jaar toevoegen

krawler

Legacy Member
fortuneke zei:
beetje aangepast , als dit binnen uw budget past
je kunt 1 videokaart weglaten en hem volgend jaar toevoegen

Ok, hartelijk bedankt voor alle reacties! Super advies!
Ik ga eens de webshops afschuimen en zien waar ik deze configuratie kan maken! (bij die afuture set kan ik blijkbaar het mobo nie veranderen)

Nice! ik kijk er al naar uit dit ding te hebben

cheers

krawler

Legacy Member
Nog 1 vraagje :)
Als ik bijvoorbeeld op azerty dan alle onderdelen selecteer en dan assemblage daar laat gebeuren is het dan in orde?
Zou maar matig zijn als ik nie genoeg onderdelen koop (sata kabels enzo) en dat ik dan een incompleet systeem krijg :p

Edit: ok, ik denk wel dat dit voor zicht zelf spreekt! sorry :) nu aan het samenstellen op azerty, afuture & power4pc

nog is bedankt allemaal!

Vincort

Legacy Member
Komt inderdaad in orde, alle benodigde kabels zitten toch bij je mobo, gpu, voeding... Azerty is een van de goedkoopste en de betrouwbaarste winkels die ik ken!

Trebby

Legacy Member
Let er wel op dat die assemblage lang kan duren. Je moet de reacties maar eens lezen. Sommigen spreken van 2 maand wachttijd. Ik ga daar ook onderdelen bestellen (stukken goedkoper soms 20 euro prijsverschil/onderdeel) maar ga hem zelf in elkaar steken.

krawler

Legacy Member
Hmmh, de kans is groot dat ik hem toch bij afuture ga bestellen dan! Heb ik ook al goede dingen van gehoord! (2 maand is wel echt veel te lang ook)

mdgf

Legacy Member
Als je hem laat assembleren kijk dan zeker ook eens naar jaha (langere garantie).

Maar dat kun je zeer gemakkelijk zelf doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan