Archief - PC nu al vervangen of wachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fuzetsu

Legacy Member
Huidige specs:

Asus P5B Deluxe WiFi
Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz
4GB DDRII
Radeon HD4870

Gezien ergens rond maart/april volgend jaar de Ivy Bridge uitkomt, zou het nu nog de moeite zijn om te upgraden naar bv. een i5 2500k?
Aangezien de Ivy Bridge een dezelfde socket heeft is het wel mogelijk om dezelfde cpu te gebruiken in een nieuw moederbord, maar dan heb ik een moederbord van 200 € dat veel van zijn waarde heeft verloren op overschot...

Het grote probleem is dat World of Warcraft (het spel dat ik het meeste speel) best wel laggy is. In Stormwind of in raids (25 man) zit ik meestal rond de 15 FPS, wat niet echt meer speelbaar te noemen valt.

TL;DR: nu nieuwe pc kopen of wachten tot maart/april? Nu veel last van framelag.

phate_13

Legacy Member
Ik zou je pc eens formateren, of kijken naar je drivers. WoW is een spel van 7 jaar oud (met welliswaar een deel upgrades tussendoor), het kan niet dat dat niet fatsoenlijk draait op jouw setup.

Twinturbo

Legacy Member
Ik zou ook de processor wat overklokken. Ik meende te hebben gehoord dat lage fps in grote steden bij WoW vooral te wijten ligt aan de snelheid van de processor.

Fuzetsu

Legacy Member
Ik heb pas geformatteerd (nog geen maand geleden) en zowel Windows 7 als WoW staan beiden op een SSD. Ik installeer ook nooit rommel etc. dus daar kan het niet aan liggen.

Ik had mijn pc gekocht toen Burning Crusade uitkwam en toen ging alles perfect, maar natuurlijk is de engine ondertussen weer vernieuwd enz...

En idd WoW is niet zo'n veeleisend spel in het algemeen maar de CPU is toch hetgeen dat het meest wordt belast.

Ik had al mijn processor overclocked naar 3.0 GHz maar toen heb ik quasi geen hogere FPS gezien, soms wel een soort mini lag die mss veroorzaakt werd door het overclocken.

phate_13

Legacy Member
Op wat voor settings speel je momenteel?

Wanneer een pc te kopen is ook iets zeer persoonlijks. Als je nu een nieuwe pc nodig hebt, dan moet je nu kopen. Kun je wachten, dan kun je altijd wel op iets beters wachten. Maar het is inderdaad wel zo momenteel dat er wel meerdere grote vernieuwingen zitten aan te komen. Indien je momenteel verder kunt(!), dan zou ik toch zeker overwegen nog wat te wachten ja.

Fuzetsu

Legacy Member
Momenteel draai ik WoW op 1680*1050 (native resolutie van mijn monitor).
Ik heb ook al liggen tweaken aan de settings ingame maar zelfs met alles op low is er amper 5 FPS verschil :/

phate_13

Legacy Member
Zeer vreemd. Op nog tragere processoren en veel tragere GPU's heb ik WoW al weten draaien. Zijn deze problemen er al van voor de format?

Fuzetsu

Legacy Member
phate_13 zei:
Zeer vreemd. Op nog tragere processoren en veel tragere GPU's heb ik WoW al weten draaien. Zijn deze problemen er al van voor de format?

De "problemen" zijn er over de jaren heen gekomen. Na elke expansion werden mijn FPS minder en minder. En ik heb reeds 3 keer geformatteerd op 2 jaar tijd (een keer omdat ik moest, andere twee keer puur cleanup).

GPU is 44°C onder load en CPU is amper 34°C onder load.

Misschien zou ik eens moeten overwegen om een nieuwe grafische kaart te kopen ipv gans mijn systeem meteen te vervangen? Dacht aan een GeForce 560Ti, maar ik weet niet of tegen maart/april 2012 iets nieuws komt van nVidia/AMD :P

phate_13

Legacy Member
Ik denk dat het in jouw geval dan toch eerder de CPU zal zijn hoor. Als de HD4870 WoW al niet meer kan draaien, zouden het duistere tijden zijn voor 70% van de gamers.

mrpatton

Legacy Member
ik denk ook dat wachten de beste optie is MAAR, in weze kan je blijven wachten..er komt altijd wel iets nieuws uit en als je nieuwe hardware koopt zal je een tijdje erna steeds iets hebben van .. damn.. ik had beter even gewacht.

als je er zodanig last van hebt, gewoon upgraden..

desnoods zoek je een "voorlopige" 2dehands cpu.
tss de 60 - 80 euro vind je zeker een cpu waarmee je een tijdje geholpen bent.

bv:https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/e8400-scythe-ninja-mini-hd.831883

https://www.beyondgaming.be/archive...evo-2x-hd5770-antec-430w-laptop-cooler.829045

Samadhi

Legacy Member
World of Warcraft heeft een serieuze grafische update gekregen bij het begin van de laatste expansion (ongeveer een jaar geleden dacht ik ?) en toen zijn de instellingen en mogelijkheden serieus vergroot waardoor als je nu alles grafisch open zet je een krachtige CPU en GPU nodig hebt als je nog steeds een perfect speelbare 60fps wilt.
WoW nu is niet meer het WoW van 5 jaar geleden, zelfs niet van 2 jaar geleden.

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats zou een "update" toch ook niet zoveel kunnen uitmaken, het blijft toch dezelfde engine.
In de tweede plaats moet je dan misschien gewoon je settings wat lager zetten, verschillende hedendaagse games zijn ook op praktisch geen enkele pc fatsoenlijk te draaien als je ALLES open draait.

mdgf

Legacy Member
De reden dat je WoW niet totaal open kunt spelen met 60fps stabiel is omdat het spel zo slecht geschreven is (Je zou verwachten dat Blizzard dat wel zou kunnen, maar WoW en nog veel erger: Stracraft 2 zijn verschrikkelijke ondingen op dat vlak)... Een deftige game met zo'n graphics zou je aan veel hogere fps draaien.

Katoom

Legacy Member
Fuzetsu zei:
Huidige specs:

Asus P5B Deluxe WiFi
Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz
4GB DDRII
Radeon HD4870

Gezien ergens rond maart/april volgend jaar de Ivy Bridge uitkomt, zou het nu nog de moeite zijn om te upgraden naar bv. een i5 2500k?
Aangezien de Ivy Bridge een dezelfde socket heeft is het wel mogelijk om dezelfde cpu te gebruiken in een nieuw moederbord, maar dan heb ik een moederbord van 200 € dat veel van zijn waarde heeft verloren op overschot...

Het grote probleem is dat World of Warcraft (het spel dat ik het meeste speel) best wel laggy is. In Stormwind of in raids (25 man) zit ik meestal rond de 15 FPS, wat niet echt meer speelbaar te noemen valt.

TL;DR: nu nieuwe pc kopen of wachten tot maart/april? Nu veel last van framelag.
Speel eens zonder addons en kijk dan naar je performance, dikwijls zorgen die voor framedrops.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan