Archief - Pc upgraden of sparen voor later?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jarre_123

Legacy Member
Hallo iedereen
Ik zit met het volgende;

Pentium4 3.0ghz
1536mb ram
Nvidia Geforce 5500 256mb

Niet echt een goed systeem maar ik kan de iets oudere games wel draaien,
de processor en ram lijken me goed genoeg, maar mijn graka is wel wat verouderd.

Zou ik a) Nieuwe graka kopen (6800gs, 7800gs)
b) Sparen voor een heel nieuw systeem ?

Kmoet erwel bij zeggen, als ik zou sparen, dan zal het eerder een laptop zijn,
aangezien ik over een jaar er toch eentje ga kopen voor te studeren (gewicht maakt dan niet uit,kan wel wat verdragen)

Dus ofwel een update en later mss iets minder krachtige laptop kopen,
ofwel wachten en een tamelijk goede laptop kopen.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt! :)

Yank

Legacy Member
Als je toch van plan bent volgend jaar een laptop te kopen, zou ik niet meer upgraden. Tenzij mss de grafische kaart, maar dan zou ik toch niet teveel investeren.

jarre_123

Legacy Member
Ja, is wel waar, maar ubergames als fear kan ik niet vlot meer draaien,dat vind ik wel jammer. Weet er iemand mss een agp-kaart die mijn fx5500 kan vervangen?
Prijs liefst rond de 250€ en niet teveel warmteuitstotend, want de pc verwarmt nu mijn kamer al :p

Alvast bedankt Yankee

Yank

Legacy Member
6800GS zou goeie keuze zijn, kost 250€ bij alternate.nl (+ 9€ voor verzending), da's al een enorme verbetering en prijs/prestatie gezien ook een van de beste kaarten die je kunt vinden.
Bij jaha.be staat hij aan 265€, moest dat toevallig in de buurt zijn of je liefst Belgische shops hebben.

Davion

Legacy Member
6800GS idd, maar als ge geen last hebt van de graphics zou ik nu geen geld meer in die PC steken.

jarre_123

Legacy Member
Een 6800GS zie ik wel zitten, hoe zit het met de warmte van deze kaart?

Mocht ik hem ter mijn beschikking hebben, kan ik hier dan ook raad vragen ivm de installatie? heb nog nooit een graka vervangen! :$

Bedankt iedereen!

Edit*

Een 6600gt zie ik ook staan, zou deze ook een goede verbetering geven tov mijn huidige kaart?

solix

Legacy Member
6600gt is veel beter dan uw huidige graka ;)
je zal het wel merken ^^

Davion

Legacy Member
Deze is normaal, warmteuitstoot is average :)
Kan je zeker vragen, en is niet moeilijk

Drivers verwijderen, FX5500 deruit, 6800GS derin, drivers installeren, vergeet niet de molex aan te sluiten aan de graka!

jarre_123

Legacy Member
Raden jullie een 6600gt 128mb of 256mb aan?
Heb ooit wat gelezen dat de 128mb versie beter zou zijn. Maar ik weet het niet meer zeker :p Is die 256mb zijn meerprijs ook daadwerkelijk waard?

Bedankt he manne,ben nog niet zolang actief op het forum hier, toffe communitie :niceone:

solix

Legacy Member
Neem best maar de 128 mb versie, 256mb is overbodig bij deze kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan