Archief - Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bZk`

Legacy Member
Hey, ik ga binnenkort een pc laten samenstellen.
Ik zou graag even jullie mening hieromtrent horen
Dit zijn de specs:
-Casekoeler: 2x enermax fan = +/- 20eur
-Moederbord: MSI K8N Neo4 Platinium = +/- 130eur
-CPU: AMD Athlon 3200+ socket 939 (boxed) = +/- 160eur
-Geheugen: CORSAIR TWINX matched DDR 1024(2x512) = +/- 120eur
-Videokaart: GeForce 7600 GT 256mb = +/- 227eur
-Harde schijf: Western digital wd1600js 200gig = +/- 100eur
-CD/DVD: +/- 60eur ?

goed / niet goed ?

Dank bij voorbaat:niceone:

Davion

Legacy Member
- Als DVD RW, een BenQ DW-1650
- Kleine correctie: WD1600JS is een 160GB schijf, tzal prolly de WD2000JS zijn :)

Hoort op Aankoopadvies, moved.

RealFlub

Legacy Member
kzou de MSI K8N Neo4 FI nemen, iets goedkoper.
neem 1 latje van 1024MB

anders ziet er goed uit ;)

Stre@mus

Legacy Member
Ik meen te zien dat je budget ongeveer rond de 750€ ligt? Dus heb ik een volledige config samengesteld:
  • CPU: AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice € 163,00
  • Mobo: MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 € 95,00
  • RAM: Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 (F1-3200PHU1-1GBNS) € 93,00
  • Graka: XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express € 207,00
  • Case: Speeze Blackfin IV zonder voeding € 24,00
  • Voeding: LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2 € 30,00
  • HDD: Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 96,00
  • DVD: BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00
  • Totaal: € 750,00

Ik heb ook een voeding voorzien, dat was er blijkbaar nog niet bij. En dus ook zoals men al zegt 1 latje ram van 1024Mb, zodat je later kan uitbreiden met een 2de latje. Bij de case zit reeds een 80mm ventilator (exhaust).

RealFlub

Legacy Member
ziet er deftig uit Stre@mus.. proficiat, beter kan niet voor die prijs.

Stre@mus

Legacy Member
bZk` zei:
Graag gedaan. Deze prijzen komen van mijn favoriete webshop www.jaha.be. Maar normaal gezien ga je identieke componenten aan +-dezelfde prijs kunnen krijgen bij de andere webshops zoals tones.be, forcom.be, bytesatwork.be,... (check the sticky voor de volledige lijst) Je moet maar zien wat 't makkelijkst is voor u.

'k Weet niet of je de intentie hebt van wat te overclocken, maar normaal gezien kan je zowel deze cpu, ram en graka wel wat overclocken mocht je dat willen doen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan