Archief - 'Performance' laptop. Vraag ivm Medion Erazer X6815

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem06

Legacy Member
Omdat ik niet héél veel ken van al de technische details van laptops, kom ik hier mijn advies vragen. Ik merk dat er hier veel kenners zitten die onafhankelijk zijn en dus eerlijker dan gewone verkopers ;)

Wat ik wil: Een snelle laptop, waar ik HD dvds op kan kijken en af en toe op kan gamen. Qua games bedoel ik dan Guildwars 2, maar bijvoorbeeld ook Battlefield 3, Skyrim, enzovoort. Ik zou dit graag doen op goeie videoinstellingen, en zonder haperingen.

Voorts wil ik er uiteraard op kunnen werken (office, mails, internetten, poker,...). Azerty is een vereiste.

Qua schermgrootte had ik gedacht aan een 15 inch, iets groter mag eventueel ook.

Budget: Om en bij de 700 euro, minder mag ook.

Ik heb al veel goed gehoord van BTO, en ik zag dit staan:
de P•BOOK 15P35 - i7 QUAD+SSD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!

Lijkt me goed, neen? Is een quadcore. Grafische kaart ben ik wel niet zeker... Jammer genoeg zag ik daarna dat het Qwerty was, en ik geen Azerty kon selecteren.

Hopelijk kan er iemand mij helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer met al die laptop-aanbiedingen :D

Edit: Liefst een mat scherm, zou er in de zomer mee buiten zitten. :)

Na wat research hier op het forum en op reviewsites kwam ik uit op de Erazer X6815 van Medion.

Ik heb er absoluut geen probleem mee dat het van Medion is, integendeel. Heb altijd al Medion computers gehad en nooit problemen mee gehad.

Maar die X6815 bestaat in 2 versies:
Versie 1

Versie 2

Tussen de 2 versies zit een verschil van € 160, met als verschilpunten:
-Intel® Core™ i7-2670QM processor t.o.v. Intel® Core™ i5-2450M processor
-Geheugen: 8 GB t.o.v. 4 GB
-Resolutie: 1920x1080 pixels t.o.v. 1366x768 pixels
-Blu-ray t.o.v. geen Blu-ray

Nu, ik ben niet van plan meteen blu-rays te kopen i.p.v. dvd's, dus dat maakt mij niet zoveel uit.

Echter, is de i7 dan zoveel beter dan de i5? Zijn de prestaties dan veel beter, zodoende dat ze die 160 euro kunnen verantwoorden?

Alvast bedankt :)

FlameDB

Legacy Member
die 160 euro meer voor de tweede versie is het méér dan waard. Alleen al de schermresolutie is het voor mij dat waard, de quad core ipv dual core, meer gehegen en blu-rayspeler zijn dus zeer leuke extras.. De BTO biedt gelijk wel iets meer voor een lagere prijs (echter zit daar dan wel geen windows op - maar indien je student bent kun je hier wel ergens goedkoop aangeraken?). Bij BTO kun je normaal gezien voor een mat scherm kiezen en het grootste voordeel is de SSD die in de BTO zit.

Anoniem06

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
die 160 euro meer voor de tweede versie is het méér dan waard. Alleen al de schermresolutie is het voor mij dat waard, de quad core ipv dual core, meer gehegen en blu-rayspeler zijn dus zeer leuke extras.. De BTO biedt gelijk wel iets meer voor een lagere prijs (echter zit daar dan wel geen windows op - maar indien je student bent kun je hier wel ergens goedkoop aangeraken?). Bij BTO kun je normaal gezien voor een mat scherm kiezen en het grootste voordeel is de SSD die in de BTO zit.

Bedankt, dus dan gaat de voorkeur naar de i7 versie :)

i.v.m. BTO: welke bedoel je juist? Ik heb tijdje op de site rondgedoold maar vind het nogal onoverzichtelijk... :)

Deze was goed: de P•BOOK 15P35 - i7 QUAD+SSD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!

Heeft spijtig genoeg glossy scherm waardoor hij niet in aanmerking komt. Ook is het niet altijd mogelijk Azerty te kiezen zag ik :)

Windows kan ik inderdaad vrij voordelig kopen :)

Alvast bedankt hé :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan