Archief - probleem met 4400 x2 cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kamei

Legacy Member
Ik heb hier nog een cpu liggen, een amd x2 4400. Als ik deze in de pc steek start de pc niet op. De ventilators beginnen +/- 2 sec te draaien en de pc valt uit. Ik heb deze cpu al op 2 verschillende moederborden geprobeerd en zelfde fenomeen. Op mijn DFI moederbord is er een frontX op waar je kan volgen van cpu detect enz.. (door middel van leds) maar zover geraakt het niet en valt uit voor hij aan cpu detect is. Dit is geen boxed cpu en ik zou eigenlijk niet weten hoe oud hij is. Is het mogelijk dit ergens terug te vinden ofdat hij nog onder garantie is of niet, mss kan ik hem nog onder rma binnensturen bij amd.

Davion

Legacy Member
mobo met andere CPU flashen, mss is het een incompatibiliteit.

Kamei

Legacy Member
Ik heb op beide mobos al geprobeerd met een 4600 en een 4800 en deze werken perfect. De mobos zijn in orde, volgens mij is de cpu defect maar k zou graag zeker zijn en zien dat k em nog binnen kan doen onder garantie of niet

boostah

Legacy Member
op de cpu zit meestal 3 jaar garantie op (boxed toch?) dus ofwel bij de winkel, ofwel rechtstreeks bij amd, garantie zal je normaal sowiezo hebben

Kamei

Legacy Member
is geen boxed versie (k dacht dat daar maar 1 jaar garantie op was dan)

tmagus

Legacy Member
wel ess googlen kan wonderen doen...

op amd support site staat dit:
Warranty Information

AMD's Limited Processor Warranty does not cover non-boxed products purchased from resellers.

AMD only provides a warranty on its line of boxed processors.

If I have a non-boxed product, who do I contact to determine if my problem is covered by the warranty?

Contact the company from which you originally bought your computer system or contact the system manufacturer. If your system was built by an OEM, please address your issue directly to that OEM for resolution. You can also consult the warranty documentation that accompanied your computer system for specific warranty terms and conditions. DO NOT contact AMD.

The reseller from which I bought a system that contains an AMD processor informs me that my warranty has expired. Does AMD provide a warranty extension period for the processor?

No. AMD DOES NOT cover products purchased from reseller and DOES NOT provide any extensions to the warranty period as outlined in the documentation which came with your computer system.

wss zal wel ergens op de site een toolke staan waar mee ge ser nr of ander code kunt checken al de uwe nog in garantie is of nie

ribbi

Legacy Member
het kan ook zijn dat em gewoon kapot is he....
als je je koeler bvb toevallig een beetje scheef hebt gezet en een randje van je cpu geraakt...been there, done that, stupid me....

Kamei

Legacy Member
Ik kan op google niks vinden voor het opzoeken dat hij nog onder garantie is of niet, mss iemand een link?

n0sTRa

Legacy Member
ribbi zei:
het kan ook zijn dat em gewoon kapot is he....
als je je koeler bvb toevallig een beetje scheef hebt gezet en een randje van je cpu geraakt...been there, done that, stupid me....


core is toch niet bloot

PussyDuster

Legacy Member
Is de X2 niet begin Juni 2005 op de markt gekomen? Ge moet al pech hebben dat hem van de eerste maand is!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan