Archief - [Q] Aankoop advies met volgend systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3w!nD

Legacy Member
Graag zou ik jullie aankoop advies weten ivm volgend systeem:

De pc is hoofdzakelijk bedoeld om dvds te rippen enz dus heeft veel rekenkracht nodig, er zullen geen games gespeeld worden met dit toestel.

De totaal prijs is +/-1000€ (indien andere voorstellen nie afkomen met ne pc van 1500€)

Samsung 710N Silver 12ms Slimline 1 € 239
Midi Tower ATX C2628 Black 350W (AMD+PIV) 1 € 39
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3550 Black 1 € 45

Asus A8V-E SE PCIe SATA 1 € 74.95
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 € 219
Twinmos 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit 1 € 99

Gainward 6600 256Mb Tv/DVI 1 € 114.95

Maxtor 300GB 16Mb 7200rpm 1 € 121.9


Edit: en graag jullie voorkeur van OS -> XP64 of XPro



grtz dj.bram

Davion

Legacy Member
- Kzou nen BenQ DW1640 DVD RW pakken
- En een WD HDD van 320Gb

Yank

Legacy Member
Neem eventueel de Asus A8V-MX als moederbord, die heeft ingebouwde grafische kaart, dat bespaart al heel wat. De grafische kaart is toch niet van belang bij het rippen van dvd's.

OS: gewone XP, tenzij je een programma vindt om dvd's te rippen dat speciaal geschreven is voor 64-bit. Ik betwijfel het, maar 't is niet onmogelijk he ;)

tmagus

Legacy Member
indeed, grafische kaart is over de top als je totaal nie gaat gamen...kunde beter een low end insteken van 50 eur ofzo of onboard gaan bij mobo

wa ik wel zo doe is ander cpu pakken en dual core cpuke pakken is +- 150 eur bij ma het is het waard (vb twee dvd's tegelijk rippen elk op nen core of een rippen en een branden ...) en kzou ook geen 1 hd pakken van 300 gig maar neem er twee van 200 gig en steek ze in raid 0 waardoor ge rapper gaat kunnen wegschrijven...twee dvd-writers is mss ook geen overbodig luxe...

R3w!nD

Legacy Member
inderdaad maar die gast waarvoor ik da moe doen heeft nog een extere writer en nog nen externe hd

en mijn vraag is dan scheelt da veel nen X2 met nen gewone 64bit

Lashknife

Legacy Member
nen externe writer ga imo nooit de througput halen van een interne.

En is het niet nog altijd zo dat encoding nog steeds beter gaat op intel platform dan op amd? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen of dit nog steeds zo is?

Insaniacx

Legacy Member
Externe writer is niet zo'n probleem normaal,USB2 is theoretisch 480Mbit (ong 60Mb/sec) Op 16X een DVD schrijven trekt max 22Mb/sec ...

Davion

Legacy Member
Kzou NOOIT beginnen met een DVD te rippen en te branden tegelijk, zelfs niet met een DualCore, kzou het gewoon zo laten zoals het is, zo is het goed.

R3w!nD

Legacy Member
dus ik mag besluiten dat jullie beste raad is van de graka te laten vallen en te opteren voor een mobo met ingebouwde VGA nl:

Asus A8V-MX

nu met dit zit ik ongeveer aan 850€

nu is mijn vraag of het verschil tsn een 3500+ en 3800+ in power groot genoeg is om dan daar nog een kleine 100€ aan te spenderen?

grtz
dj.bram

Jonathan

Legacy Member
Nee man , ik zou wel degelijk voor die 3800+ gaan ! Voor ongeveer de zelfde prijs mss zelfs voor een 3800+ X2 !!

Davion

Legacy Member
Int rippen gade het verschil tussen een 3500+, 3800+ en X2 3800+ niet merken, ge zijt door al u andere apparaten gelimiteerd, waste of money.

Dj_K!nkY

Legacy Member
ik heb nu nen X2 3800+ zitten en daarvoor nen 2600+ en voor dvd's te rippen en te schrijven zal het niet echt veel uitmaken (echt veel sneller gaat het niet), dus zoals davion zegt, verspil u geld er niet aan als het niet echt nodig is! (op deze moment wordt dual core door veel software nog niet ondersteund)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan