Archief - Raad nodig: nieuwe desktop samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

reen

Legacy Member
Hoi,

vroeger kende ik nog redelijk veel van heel die hardware wereld, maar ik was net aan het kijken voor een dekstop voor mijn kot, en ik verstond er niets meer van :baard: .

Long story short:
Ik heb een Desktop nodig, mijn budget is €800. Ik ben niet van plan om er zware games op te spelen, dus ik heb geen sterke grafische kaart nodig. Wel had ik er graag XP Pro en 1GB ram bij gehad.
Een scherm hoeft er niet bij, dat koop ik apart als het ergens in reclame is (LCD)


Alvast bedankt!
Mvg
stijn

Yank

Legacy Member
Voor wat moet de PC dienen? Gewoon een studenten-PC of ga je ook gebruik voor wat zwaarder werk (grafische bewerking oid)?

Indien gewone studenten-PC:
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket AM2 € 69,00 € 69,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 39,00 € 39,00 [Wissen]
Mushkin 1Gb DDRII PC5300 Enhanced Memory (991381) € 98,00 € 98,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 87,00 € 87,00 [Wissen]
Gigabyte GA-M55plus-S3G socket AM2 € 92,00 € 92,00 [Wissen]
Windows XP professional NL with SP2 € 149,00 € 149,00 [Wissen]
Casemaster UltraX keyboard zwart/zilver € 14,00 € 14,00 [Wissen]
Logitech RX300 optical mouse zwart € 12,00 € 12,00 [Wissen]
Totaal: € 615,00 bij jaha.be

Als je een zwaardere CPU wilt, zou ik wachten tot eind juli en dan een X2 3800+ (kost dan nog +- 160€, nu nog +- 300€).
Moederbord heeft trouwens onboard VGA en wil je later toch iets beter: er is nog een PCI-e 16x slot.
Moet assemblage en installatie trouwens ook gebeuren? Da's wel 50€ extra in de winkel (wat eigenlijk nog goedkoop is, andere winkels durven een stuk meer te vragen).

koendg

Legacy Member
Waarom eigenlijk xp professional? Ik denk dat je aan de home voldoende hebt, tenzij je de minimale netwerkmogelijkheden van de pro versie gaat gebruiken :)

reen

Legacy Member
Omdat als ik die pc hier thuis gebruik, ik ook in het netwerk kan. We zitten hier thuis namelijk met 4 PC's in een netwerk, en ik heb gehoord dat netwerken met een home editie niet zo vlot gaat als met een pro versie...

Wat dat ding moet kunnen:
- Vlot photoshoppen
- Vlot films draaien
- Niet traag beginnen gaan als ik 3 kadertje van MSN open heb, wat muziek draai en nog een paar websites open heb.

Mvg
Alvast bedankt!

-Timo-

Legacy Member
Dan wacht je best op de X2 3800+ volgens mij ;). Of je koopt een conroe.

reen

Legacy Member
Ik doe al die dingen nu met een:

AMD 2800+
1GB ram.
Ik zou gewoon een kopie willen van het systeem dat ik nu gebruik maar, ze verkopen die nergens meer (in belgië). Btw: Van sempron moet ik niets hebben, die zijn niets waard heb ik horen zeggen

Speciall

Legacy Member
reen zei:
Omdat als ik die pc hier thuis gebruik, ik ook in het netwerk kan. We zitten hier thuis namelijk met 4 PC's in een netwerk, en ik heb gehoord dat netwerken met een home editie niet zo vlot gaat als met een pro versie...


Zolang je geen Domein gebruikt of geen remote desktop heb je voldoende aan de Home editie :)
Of de Media center, die heeft deze mogelijkheden ook en is cheaper

Yank

Legacy Member
reen zei:
Ik doe al die dingen nu met een:

AMD 2800+
1GB ram.
Ik zou gewoon een kopie willen van het systeem dat ik nu gebruik maar, ze verkopen die nergens meer (in belgië). Btw: Van sempron moet ik niets hebben, die zijn niets waard heb ik horen zeggen
Die Semprons komen min of meer overeen met de Athlon XP.
Maar als je wilt fotoshoppen zou ik toch paar weken wachten en voor de X2 gaan. Als je niet wilt wachten dan nu een 3200+ of 3500+.

Xiao

Legacy Member
reen zei:
Ik doe al die dingen nu met een:

AMD 2800+
1GB ram.
Ik zou gewoon een kopie willen van het systeem dat ik nu gebruik maar, ze verkopen die nergens meer (in belgië). Btw: Van sempron moet ik niets hebben, die zijn niets waard heb ik horen zeggen

Niet te veel afgaan op hetgeen ge "van horen zeggen" hebt :)
Alst reviews waren ok, maar "van horen zeggen" klinkt als iets op café ofzo :p

anywayz, die build van Yankee ziet er goed uit, alleen zou het bij tones nog zo'n 20 euro goedkoper uitkomen.

reen

Legacy Member
Yankee, die setup die je daar liet zien... Hoe heb je die bij tones kunnen samenstellen? Ik zag geen 2800+ in het assortiment staan...

Alvast bedankt jongens!
Mvg
Stijn

Mette2

Legacy Member
reen zei:
Yankee, die setup die je daar liet zien... Hoe heb je die bij tones kunnen samenstellen? Ik zag geen 2800+ in het assortiment staan...

Alvast bedankt jongens!
Mvg
Stijn

Bij de AMD AM2 processoren => sempron, de goedkoopste.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
Behuizing:ANTEC SLK3800-BEC BEHUIZING 1 € 101,20 ( Met 400W voeding)

NEC 4571 16X WIT DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY 1 € 39,90

MSI K9N NEO F SOCKET AM2 1 € 81,99 ( AM2 -> toekomstig..)

MSI RX1600PRO-TD256E PCI EXPRESS 1 € 118,00 (Niet sterk maar ook niet slap ongeveer 6600GT iets minder )

AENEON 1024MB DDR2 PC5400 1 € 95,00 (Niet te snelle ram maar snel genoeg)

AMD 3200+ 64BIT ATHLON AM2 BOXED 1 € 104,00 (Is makkelijk te overclockten voor als ge meer power wilt :broer de zijne met standard cooler draait stabiel als 3800+)

CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY 4 BULK 1 € 49,00 ( simepl geluidskaartje7.1)

MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME 1 € 89,00 (Home is meer dan genoeg)

LOGITECH 967654-0123 AZERTY CLASSIC KEYBOARD 1 € 15,50 (simpel toetsenbordje)

RAINBOW BLACK ERGO MUIS (8731) 1 € 10,45 (goedkoopste muis die er was , als ge wilt kunde andere kiezen)

WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 1 € 69,50 (160 giga zal wel genoeg zijn indien niet neem maar meer.)

Totaalbedrag € 773,54 @www.tones.be (snelle en goede leveren thuis zelfs vanaf €700 zijn de leveringskosten €0)

reen

Legacy Member
Die van monkeybutt ziet er goed uit. Alleen koop ik wel XP Pro :). Dat staat vast!
Bedankt allen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan