Flufferman
Legacy Member
Hallo,
Mijn laptop is nu 5 jaar en de meeste spellen beginnen zelfs moelijk te draaien op de laagste settings. Daarom heb ik besloten om een desktop te kopen om spellen op te spelen.
Ik heb tal van fora afgeschuimd en opstellingen bekeken, en dit is het voorlopig resultaat:
Graffische kaart: Sapphire Radeon HD6950 - Dirt 3 - 2GB - PCI-E : 11188-05-50G - Komplett => 247euro
Processor: Intel Core i5 2500 3.3GHz 6MB S1155 : BX80623I52500 - Komplett => 176 euro
Ram-geheugen: Corsair XMS3 - 8 GB 1333MHz PC3-10600 : CMX8GX3M2A1333C9 - Komplett => 40.95 euro
Harde schijf:Samsung 1TB 3.5" SATA-300 7200rpm 32MB : HD103SJ - Komplett => 45.95 euro
Behuizing:Antec Three Hundred - Midi Tower - noPSU : 0761345-08300-3 - Komplett => 47.95 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Antec One Hundred => 49.99 euro
Voeding:ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ModXStream Pro 600W => 64.90 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - XFX 450W Core Edition V2 Full Wired (Bronze) => 54.90 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ModXStream Pro 500W => 54.90 euro
Dvd-lezer/brander: Sony Optiarc DVD±RW AD-7280S SATA : AD-7280S-0B - Komplett => 18.95 euro
Moederbord: ASUS P8H61-M LE B3 - Socket 1155 - Micro-ATX : 90-MIBF66-G0EAY00Z - Komplett =>59.95 euro of ASUS P8H67-M LE - Socket 1155 - Micro-ATX : 90-MIBEN0-G0EAY0GZ - Komplett => 83 euro
Wat vind je van deze opstelling? Wat zou je veranderen? Ben ik iets vergeten of is er iets niet compatibel?
Wat betreft de voeding, heb ik totaal geen idee van hoeveel watt hij moet kunnen leveren. En bij het moederbord heb ik geen idee of ik voor de goedkopere h61 moet gaan of toch maar de h67 nemen. Ik heb gekozen voor de h versie en de i5-2500 omdat ik niet van plan ben te overclocken.
Behuizing: er word gezegt dat de antec 300 goed is, net zoals de antec 100 maar die is nieuwer en zou een beter airflow hebben. In beide behuizingen zit een 140mm fan en een 120mm fan geinstalleerd. Ik veronderstel dat ik dan geen extra fans meer nodig heb?
Als laatste zou ik nog een monitor nodig hebben. Budget:100 -150 euro met als voorwaarde rond de "22 inch". Ik geraak er niet aan uit, want er zijn er zoveel te vinden zonder al te veel reviews.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,
Groetjes
Mijn laptop is nu 5 jaar en de meeste spellen beginnen zelfs moelijk te draaien op de laagste settings. Daarom heb ik besloten om een desktop te kopen om spellen op te spelen.
Ik heb tal van fora afgeschuimd en opstellingen bekeken, en dit is het voorlopig resultaat:
Graffische kaart: Sapphire Radeon HD6950 - Dirt 3 - 2GB - PCI-E : 11188-05-50G - Komplett => 247euro
Processor: Intel Core i5 2500 3.3GHz 6MB S1155 : BX80623I52500 - Komplett => 176 euro
Ram-geheugen: Corsair XMS3 - 8 GB 1333MHz PC3-10600 : CMX8GX3M2A1333C9 - Komplett => 40.95 euro
Harde schijf:Samsung 1TB 3.5" SATA-300 7200rpm 32MB : HD103SJ - Komplett => 45.95 euro
Behuizing:Antec Three Hundred - Midi Tower - noPSU : 0761345-08300-3 - Komplett => 47.95 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Antec One Hundred => 49.99 euro
Voeding:ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ModXStream Pro 600W => 64.90 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - XFX 450W Core Edition V2 Full Wired (Bronze) => 54.90 euro of ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ModXStream Pro 500W => 54.90 euro
Dvd-lezer/brander: Sony Optiarc DVD±RW AD-7280S SATA : AD-7280S-0B - Komplett => 18.95 euro
Moederbord: ASUS P8H61-M LE B3 - Socket 1155 - Micro-ATX : 90-MIBF66-G0EAY00Z - Komplett =>59.95 euro of ASUS P8H67-M LE - Socket 1155 - Micro-ATX : 90-MIBEN0-G0EAY0GZ - Komplett => 83 euro
Wat vind je van deze opstelling? Wat zou je veranderen? Ben ik iets vergeten of is er iets niet compatibel?
Wat betreft de voeding, heb ik totaal geen idee van hoeveel watt hij moet kunnen leveren. En bij het moederbord heb ik geen idee of ik voor de goedkopere h61 moet gaan of toch maar de h67 nemen. Ik heb gekozen voor de h versie en de i5-2500 omdat ik niet van plan ben te overclocken.
Behuizing: er word gezegt dat de antec 300 goed is, net zoals de antec 100 maar die is nieuwer en zou een beter airflow hebben. In beide behuizingen zit een 140mm fan en een 120mm fan geinstalleerd. Ik veronderstel dat ik dan geen extra fans meer nodig heb?
Als laatste zou ik nog een monitor nodig hebben. Budget:100 -150 euro met als voorwaarde rond de "22 inch". Ik geraak er niet aan uit, want er zijn er zoveel te vinden zonder al te veel reviews.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,
Groetjes
.