Archief - Samenstellen nieuwe PC (gaming)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wyvernshill

Legacy Member
Hallo,

Ik had graag eens geweten wat jullie van de volgende setup vinden.

Wat zou je veranderen en waarom ?

Deze PC is vooral bedoelt om spellen te spelen zoals, Oblivion en andere next - gen toestanden.

Case : Antec Sonata II Silent Case ATX 450W Black

CD-Device : Lite On SHW-16H5S DVD±RW 16x LightScribe bulk black

CPU : AMD Athlon64 4400+ X2 Dual Core S939 Boxed

FDD : Sony FDD 1.44 Mb black

HDD -1 : WD Raptor 360GD 36,7Gb (10.000/150) 8Mb buffer S-ATA

HDD -2 : WD Caviar 2500KS : 250 Gb S-ATA II (7200/300-16Mb)

Mainboard : Asus A8N-SLI Deluxe S939 nForce4 PCI-E DDR ATX

Memory : Corsair Twinx 2048MB PC3200 CAS2

Graphics : MSI nVidia GeForce NX7800GT-VT2D256E PCI-E 256Mb VIVO & Dual DVI

Sound : SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS PCI 24bit Retail NL

OS: OEM MS Windows XP Home Professional aan 160 EUR

Ik weet dat er binnenkort nieuwe kaarten uitkomen zoals de 7900GT etc ... maar dat duurt nog even en aangezien mijn oude PC enkel AGP heeft kan ik moeilijk een slechte kaart kopen voor mijn nieuw systeem om dan binnen een paar weken een betere te kopen.

Dit alles komt op ongeveer 1900 Euro uit. (Prijzen van www.loveno.be dit is een afgeleid systeem van de "Loveno Winter 2006 AMD XX-Large" op hun website.

Laat de commentaren maar komen ! Ik ben zelf wat onzeker en heb dus graag een duwtje nodig :p

Wyvernshill

SMa

Legacy Member
ziet er goed uit
persoonlijk zou ik de geluidskaart laten vallen, en de raptor ook

Davion

Legacy Member
- Laat de Raptor en de X-FI vallen
- Pak een BenW DW-1650 ipv die Lite-On.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
7900GT zal niet zo lang meer duren. Kzou nog even wachten dus.
Ook ik zou de de Raptor laten vallen, de geluidskaart behouden indien je echt zeer gehecht bent aan deftig kwaliteits-geluid. Zorg wel dat je geluidsysteem ook deftig genoeg is. :)
Ook zou ik een niet-SLI-mobo nemen. Asus A8N-E of MSI K8N Neo4-F(I) , mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de MSI.
Qua DVD-writer, NEC 4550 of BenQ DW-1650

RealFlub

Legacy Member
² that Davion ;)

en als je nog beetje kan wachten, wacht dan op de 7900GT als je kan.

wyvernshill

Legacy Member
Tjah, de raptor was voornamelijk bedoelt voor MMOG's waar harddisk activiteit toch groot kan zijn nee ?

En een tweede harde schijf vind ik noodzakelijk voor bijvoorbeeld een backup of iets dergelijks. Welke schij zouden jullie dan in de plaats voorstellen ?

De geluidskaart laten vallen ? Ik heb momenteel een Audigy 1 steken, zou ik die dan houden ? Want ik hoor dat onboard audio toch niet alles is ...

Een ander moederbord ? Is sli dan niet handig als je later een kleine upgrade wil doen ? Of is dit allemaal overroepen ?

Davion

Legacy Member
- Merk je niet, is pure geldverspilling
- WD 320GB, en deel ze op in partities.
- Hou die maar.
- Neen, overroeppen, pak dat MSI mobo :)

wyvernshill

Legacy Member
Als ik moet kiezen tussen deze 3 moederborden :

Abit KN8 Ultra S939 nForce4 Ultra PCI-E DDR ATX (106 Euro)
Asus A8N-E S939 nForce4 Ultra PCI-E DDR ATX (106 Euro)
MSI K8N Neo4 FI S939 nForce4 PCI-E DDR ATX (102 Euro)

Welke zou dan het beste zijn ? (snelheid, compatibiliteit etc ...) en waar kan ik meer info vinden ? Ik kan maar geen reviews van die borden terugvinden.

Sileced`

Legacy Member
beter ook geen betere voeding nemen tegenover die std 450W van Antec, een deftige en stabiele voeding is onmisbaar deze dagen :D

wyvernshill

Legacy Member
Owkey, maar waarom dan die MSI ? Wat is daar zo beter aan ?

Sorry, maar ik ben de laatste tijd niet meer mee met de hardware :p

Yank

Legacy Member
- waarom XP Pro? Home is 70€ goedkoper en ge krijgt praktisch heel hetzelfde.
- 450W van Antec is goed genoeg voor die config
- die Corsair latjes zijn ook niet echt goedkoop voor wat je krijgt, ik zou 2x Apacer DDR 1024MB PC3200 nemen
- als geluidskaart zou ik kijken voor X-Fi Xtreme Music ofwel Audigy2/4, Hercules Fortissimo of uw huidige kaart houden als ge daar content van zijt

Uit die 3 moederborden zou ik ook de MSI kiezen omdat de Asus last heeft van luide fan. Op de Abit staat weer een PCI-slot minder, dat wordt wel gecompenseerd met een extra PCI-e 1x slot, maar dat wordt voorlopig nog altijd niet gebruikt wegens gebrek aan kaarten ervoor.

wyvernshill

Legacy Member
ah ok dan.

MSI it will be :p

Ik neem XP PRO omdat dual core processors niet zouden werken met XP home.

SMa

Legacy Member
das realiteit
ze werken wel, maar xp pro kan er meer voordeel uit halen

maar of het verschil 70 euro waard is...

wyvernshill

Legacy Member
Nee dat moet natuurlijk niet , maar ik woon er op 500 meter vandaan en dan is dat toch wreed gemakkelijk.

Witte8

Legacy Member
ga nie naar loveno! te duur imo...als je in leuven wil blijven...goei ervaringen met www.netsquare.be ... net buiten de ring...aan de naamsepoort...vergelijk uw prijzen is met die van loveno en die van tones...print dat uit en vraag aan die kerel of wat die voor u kan doen...zo pak ik het altijd aan ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan