Archief - Shuttle for media center

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RpR

Legacy Member
Ik ben een kleine pc aan het samenstellen voor een media center:
SHUTTLE SK21G (AMD K8M800CE, DDR400) 1 € 233,50 233,50

KINGSTON 512MB PC3200 VALUERAM 1 € 48,00 48,00

WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 2 € 82,50 165,00

AMD 3100+ 64 BIT SEMPRON SOCKET 754 BOXED MET KOELER 1 € 101,90 101,90

AOPEN 16X WIT DVDRW CHAMELEON DUAL LAYER RETAIL 1 € 49,95 49,95

MICROSOFT REMOTE CONTROL FOR MCE 1 € 34,91 34,91

HAUPPAUGE WIN TV PVR500 MCE BULK 1 € 145,00 145,00


Hebben jullie nog voorstellen?
Trouwens kan ik die SATA II wel gebruiken want ik vind geen sata disks niet meer op tones.

Davion

Legacy Member
SATAII werkt perfect op SATAI mobo :)

Waarom 2 zo'n HDD's? Pak anders 1 van 320Gb ;)

RpR

Legacy Member
Davion zei:
SATAII werkt perfect op SATAI mobo :)

Waarom 2 zo'n HDD's? Pak anders 1 van 320Gb ;)
Om in raid te zetten zodat schrijven van grote bestanden sneller gaat.

InnerChild

Legacy Member
je koopt een wmc remote maar geen wmc?

Heeft die Hauppage PVR500 tv-out? (want standaard zit dit niet op de shuttle, op het eerste zich ook niet op die kaart en je hebt geen agp kaart in je liijst staan)

*** EDIT ***
Tenzij je natuurlijk niet van plan bent dit op TV aan te sluiten..then again, dat lijkt me wel de bedoeling van een media center :p

*** EDIT 2 ***
Wat gebruik je van boxen daarop?
Waarom een DVD-writer?
Ik weet niet of een dergelijk hoge proc echt nodig is. Mss spaar je een beetje geld uit met een iets lagere te nemen?

RpR

Legacy Member
InnerChild zei:
je koopt een wmc remote maar geen wmc?

Heeft die Hauppage PVR500 tv-out? (want standaard zit dit niet op de shuttle, op het eerste zich ook niet op die kaart en je hebt geen agp kaart in je liijst staan)

*** EDIT ***
Tenzij je natuurlijk niet van plan bent dit op TV aan te sluiten..then again, dat lijkt me wel de bedoeling van een media center :p

*** EDIT 2 ***
Wat gebruik je van boxen daarop?
Waarom een DVD-writer?
Ik weet niet of een dergelijk hoge proc echt nodig is. Mss spaar je een beetje geld uit met een iets lagere te nemen?

Processor is nodig voor compressie op beeld.
Ram algemeen voor vloeiende start

En idd geen wmc doordat ik linux draai met media center software wat veel sneller en veel beter is. Geen tv out maar wel een vga out. Ofwel vga to scart convertor ofwel mijn tv met vga aanschaffen.

En boxen voor de moment nog niet is voor op mijn kamer en heb een zalige headset dus + tv die surround boxen heeft.

InnerChild

Legacy Member
RpR zei:
Processor is nodig voor compressie op beeld.
Ram algemeen voor vloeiende start

En idd geen wmc doordat ik linux draai met media center software wat veel sneller en veel beter is. Geen tv out maar wel een vga out. Ofwel vga to scart convertor ofwel mijn tv met vga aanschaffen.

En boxen voor de moment nog niet is voor op mijn kamer en heb een zalige headset dus + tv die surround boxen heeft.

aha! Kun je mij es een link geven naar wat jij gebruikt? Welke distributie + welke media center software? Is dit bijvoorbeeld mogelijk met ubuntu? In hoever is die wmc remote volgens u compatibel met die media center software op linux?

Ik ga eens moeten zoeken voor een vga naar scart converter

RpR

Legacy Member
InnerChild zei:
aha! Kun je mij es een link geven naar wat jij gebruikt? Welke distributie + welke media center software? Is dit bijvoorbeeld mogelijk met ubuntu? In hoever is die wmc remote volgens u compatibel met die media center software op linux?

Ik ga eens moeten zoeken voor een vga naar scart converter

Ik doe het met gentoo en mythtv (http://www.mythtv.org/)
Heeft zalige features die er in wmc niet zijn.

Via webinterface recorden van programma's instellen. Zeer handig doorda ik soms langer moet overwerken en dat het niet voorzien was. Mogelijkheid tot spelen van oude games met emulators. Skinabble.

En beste vind ik eraan dat ik dus mijn gentoo basic installeer + da en dus sneller ga werken als een heel besturingssyteem met allerlei toeters en bellen da ik toch nie ga gebruiken op mijn tv.

InnerChild

Legacy Member
RpR zei:
Ik doe het met gentoo en mythtv (http://www.mythtv.org/)
Heeft zalige features die er in wmc niet zijn.

Via webinterface recorden van programma's instellen. Zeer handig doorda ik soms langer moet overwerken en dat het niet voorzien was. Mogelijkheid tot spelen van oude games met emulators. Skinabble.

En beste vind ik eraan dat ik dus mijn gentoo basic installeer + da en dus sneller ga werken als een heel besturingssyteem met allerlei toeters en bellen da ik toch nie ga gebruiken op mijn tv.

Ik moet zeggen ziet er zeer nice uit! Het valt me wel niet onmiddellijk op of daar eenvoudig muziek met afgespeeld kan worden (wmc style). Voor tv is er in ieder geval zeer veel ondersteuning!

En opnieuw: in hoever denk je dat die wmc remote ondersteunt is?

RpR

Legacy Member
InnerChild zei:
Ik moet zeggen ziet er zeer nice uit! Het valt me wel niet onmiddellijk op of daar eenvoudig muziek met afgespeeld kan worden (wmc style). Voor tv is er in ieder geval zeer veel ondersteuning!

En opnieuw: in hoever denk je dat die wmc remote ondersteunt is?
Ik weet dat de seriele infrarood enorm goed gaan maar heb al wat gegoogeld en je vind wel een paar tutorials dus dat zou wel moeten lukken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan