SenSor
Legacy Member
Beste mensen
Ik ben van plan om een digitaal fototoestel aan te kopen maar ik twijfel tussen 2 toestellen.
De Sony CyberShot DSC-P200. Hier meer info
De Canon Digital Ixus 750. Hier meer info
Op Digicamshop.be staat de Sony voor € 324,36 en staat de Canon voor € 426,04. Dat is een 100 tal euros verschil.
De vraag is nu, welke van deze twee zouden jullie kopen? Waar zit het verschil? In kwaliteit? In wat?
Een groot verschil heb ik vastgesteld, dat is zijn de geheugenkaartjes. Bij de Sony zijn dat speciale, langwerpige, kaartjes. Deze kaartjes zijn vrij zeldzaam te gebruiken. De canon daarentegen gebruikt de SD kaartjes die je voor zo veel andere zaken kunt gebruiken zoals voor een pda, TomTom Go, ...
Prijzen van de kaartjes op Digicamshop.be:
- Dane Elec SD 1024 MB (1GB) Card = € 70,16 (=> voor de Canon)
- SanDisk Memorystick PRO 1024 MB = € 84,39 (=> voor de Sony)
Van de Sony P200 heb ik een review gevonden hier
Welk een van deze twee zouden jullie kiezen en waarom?
Ik ben van plan om een digitaal fototoestel aan te kopen maar ik twijfel tussen 2 toestellen.
De Sony CyberShot DSC-P200. Hier meer info
De Canon Digital Ixus 750. Hier meer info
Op Digicamshop.be staat de Sony voor € 324,36 en staat de Canon voor € 426,04. Dat is een 100 tal euros verschil.
De vraag is nu, welke van deze twee zouden jullie kopen? Waar zit het verschil? In kwaliteit? In wat?
Een groot verschil heb ik vastgesteld, dat is zijn de geheugenkaartjes. Bij de Sony zijn dat speciale, langwerpige, kaartjes. Deze kaartjes zijn vrij zeldzaam te gebruiken. De canon daarentegen gebruikt de SD kaartjes die je voor zo veel andere zaken kunt gebruiken zoals voor een pda, TomTom Go, ...
Prijzen van de kaartjes op Digicamshop.be:
- Dane Elec SD 1024 MB (1GB) Card = € 70,16 (=> voor de Canon)
- SanDisk Memorystick PRO 1024 MB = € 84,39 (=> voor de Sony)
Van de Sony P200 heb ik een review gevonden hier
Welk een van deze twee zouden jullie kiezen en waarom?
