Archief - Speakers gezocht!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nil'sOwnz

Legacy Member
Yow!

Ik ben opzoek naar een speakerset voor aan te sluiten op men samsung tv (LCD, TFT 40"). Nu gebruik ik nog men logitech speakers die ik vroeger gebruikte voor men pc (Logitech X-530). Deze sluit ik voorlopig aan met behulp van zoiets:Audio splitter. Ik gebruik dit omdat ik zo toch tenminste 2 van de 3, 3.5mm aansluitingen kan aansluiten.

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe speakerset, low budget (maximaal 150) waarmee ik toch stevig en mooi geluid van krijg. Ik had al gedacht aan:
- Homecinema set van Samsung => HT-C350 (dvd speler incl. maar die heb ik eigenlijk nie nodig...)
- Logitech speakerset (2.1) : Logitech Speaker System Z623
- Logitech speakerset (5.1) : Logitech Surround Sound Speakers Z506

Iemand die me raad kan geven wat ik het beste zou kunnen kopen en of er verbetering zou zijn met mijn oude speakerset X-530? En hoe ik deze eventueel zou kunnen aansluiten?

Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
Dat zijn computersetjes, ik zou eerder kijken naar iets dat meer geschikt is voor de tv. En zeker van logitech weblijven, behalve als je het belangrijkste bij geluid in een films voor jouw betekent dat je hele huis trilt. Dat is het enige waar logitech echt goed in is. (En dan bedoel ik niet dat de bas goed is, maar gewoon dat deze veel te hard is.)

Nil'sOwnz

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat zijn computersetjes, ik zou eerder kijken naar iets dat meer geschikt is voor de tv. En zeker van logitech weblijven, behalve als je het belangrijkste bij geluid in een films voor jouw betekent dat je hele huis trilt. Dat is het enige waar logitech echt goed in is. (En dan bedoel ik niet dat de bas goed is, maar gewoon dat deze veel te hard is.)

Zou je mij dan een voorbeeld kunnen geven van een speakerset voor films en games die dan wel goed is en toch nog bij mijn budget blijft? :s

Skoebiedoe

Legacy Member
Ga gewoon naar de lokale saturn,mediamarkt of vandenborre...
Kwestie van prestatie en kwaliteit liggen die gawoon op elkaar in die prijsklasse.

Nil'sOwnz

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Ga gewoon naar de lokale saturn,mediamarkt of vandenborre...
Kwestie van prestatie en kwaliteit liggen die gawoon op elkaar in die prijsklasse.

Als ik jou advies zou opvolgen dan zou het forum aankoopadvies niet meer bestaan denken. Want het doel van dit forum is toch elkaar advies geven over producten. Allé ik kan ook verkeerd zijn he...

Musk

Legacy Member
Ja, maar wat hij bedoelt is dat met een budget van €150 de kwaliteit allemaal dicht bijeen zal zitten. Tbh is het budget te laag om een noemenswaardige meerwaarde aan geluid te bieden.

phate_13

Legacy Member
Pas op met wat je zegt daar ik merk toch duidelijk dat de Corsair SP2500 (welliswaar computerboxen en lichtjes boven de 150 euro) een heel(!) stuk kwalitatiever zijn dan bijvoorbeeld de Altec Lansing FX4021 die 120 euro heeft gekost, welke op zijn beurt weer kwalitatiever was dan de toenmalige gelijknamige logitech boxen. (Ik moet toegeven dat ik de nieuwe reeksen nog niet zelf gehoord heb van logitech, maar deze zouden qua geluid niet zoveel veranderd zijn.)

Qua geluidssystemen voor een tv weet ik zelf echter zeer weinig af.

Nil'sOwnz

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas op met wat je zegt daar ik merk toch duidelijk dat de Corsair SP2500 (welliswaar computerboxen en lichtjes boven de 150 euro) een heel(!) stuk kwalitatiever zijn dan bijvoorbeeld de Altec Lansing FX4021 die 120 euro heeft gekost, welke op zijn beurt weer kwalitatiever was dan de toenmalige gelijknamige logitech boxen. (Ik moet toegeven dat ik de nieuwe reeksen nog niet zelf gehoord heb van logitech, maar deze zouden qua geluid niet zoveel veranderd zijn.)

Qua geluidssystemen voor een tv weet ik zelf echter zeer weinig af.

Yow ik heb effe die Corsair gegoogled en kwam ik uit op een review van hardware.info. Ik citeer: "Het sprankelende frisse geluidsbeeld van bijvoorbeeld de - aanzienlijk duurdere - Concept D500 van Teufel wordt niet benaderd, maar ook ten opzichte van Logitech's aanzienlijk goedkopere Z623 steekt de Corsair wat schraal af."
Corsair SP2500 speakerset review | Hardware.Info Nederland
Dus blijkt dat die van logitech toch iets beter zijn...

phate_13

Legacy Member
Dat is gek, aangezien de logitech's toch bekend staan om hun veel te overheersende bass, terwijl de corsairs zelfs zonder bass deftig kunnen klinken.

(Overigens is hardware.info wel niet de meest betrouwbare review bron, vele mensen met algemene kennis, maar weinig specifieke, diepgaande kennis meestal.)

Skoebiedoe

Legacy Member
Naar wat ben je opzoek?
Naar pc speakerkes of degelijke geluidsspeakers voor in een leefruimte?

En pathe_13......een vrij gedurfde uitspraak.ik denk persoonlijk dat hier meer algemene kennis aanwezig is dan dat je bij een normale games forum zult vinden.



En daarom moet je dat niet kleiner typen hoor.

Aan tpstarter...niets kwaad bedoelt maar wat verwacht je nu te krijgen voor een budget van €150...Zoals je zelf al aangeeft low.....budget....daarom mijn advies....je gaat waarschijnlijk ietsje meer moeten uitgeven maar het zal in ieder geval meer presteren dan uw pc setjes.

Kwaliteit kost nog altijd geld...en verwacht geen topkwaliteit voor zulk bedrag.
Al hetgeen je vind zal beter presteren dan die plastieken pc speakertjes ....

phate_13

Legacy Member
Ik heb het toch duidelijk over hardware.info en niet over "hier"? =)

Musk

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas op met wat je zegt daar ik merk toch duidelijk dat de Corsair SP2500 (welliswaar computerboxen en lichtjes boven de 150 euro) een heel(!) stuk kwalitatiever zijn dan bijvoorbeeld de Altec Lansing FX4021 die 120 euro heeft gekost, welke op zijn beurt weer kwalitatiever was dan de toenmalige gelijknamige logitech boxen. (Ik moet toegeven dat ik de nieuwe reeksen nog niet zelf gehoord heb van logitech, maar deze zouden qua geluid niet zoveel veranderd zijn.)

Qua geluidssystemen voor een tv weet ik zelf echter zeer weinig af.

Is natuurlijk ook allemaal een beetje subjectief hé.


Ten eerste is er je persoonlijke voorkeur, sommige mensen genieten van véél bass, anderen net niet. Voor sommige mensen is het al goed als ze het gewoon luid kunnen zetten.


Ten tweede is het ook wat je zelf gewend bent. Hoe betere kwaliteit je hebt gehoord, hoe hoger de lat gaat liggen. Ik zit zelf aan m'n derde paar monitors, steeds in stijgende lijn qua kwaliteit. Als ik nu naar m'n eerste paar zou luisteren zou ik ze waarschijnlijk bagger vinden, terwijl iemand anders die nooit deftige monitors in huis heeft gehad weggeblazen wordt bij wijze van spreken.


Daarom vind ik het altijd moeilijk advies te geven op audio-gebied. En €150 vind ik gewoon geen budget om over een meerwaarde te kunnen spreken.

Nil'sOwnz

Legacy Member
Ik weet dat mijn budget laag is ma ben ook niet echt van plan om dat bedrag te verhogen... Ik zou graag een speakerset (al dan niet pc set) dat betert geluid geeft dan men X530's... Ik heb gisteren ook goedkope bose speakers gevonden: bose companion 2. Iemand die me toch kan helpen voor mijn budget? Mijn voorkeur is toch om deftig geluid te hebbe ipv mijn oude x530 die zo vlak klinken.. Alvast heel erg bedankt!

phate_13

Legacy Member
Bose teert voor een groot deel op zijn reclame en daardoor naambekendheid. De werkelijke geluidskwaliteit is minder. (Het is niet dat deze per definitie slecht zijn, als je er 2000 euro aan uit geeft gaat dat niet klinken lijk een setje van 100 euro. Maar een setje van 2000 euro van een ander merk zal wel zeker beter zijn.)

Nil'sOwnz

Legacy Member
phate_13 zei:
Bose teert voor een groot deel op zijn reclame en daardoor naambekendheid. De werkelijke geluidskwaliteit is minder. (Het is niet dat deze per definitie slecht zijn, als je er 2000 euro aan uit geeft gaat dat niet klinken lijk een setje van 100 euro. Maar een setje van 2000 euro van een ander merk zal wel zeker beter zijn.)

Dat wist ik niet! Thanks voor deze tip!

ALF 2.0

Legacy Member
Sdc zei:
Concept C 100 | Teufel Audio
of edifier zijn betere boxen dan logitech of bose.

Zeer goede aanbeveling. Ik heb zelf de Concept B 200 USB en ben er dik tevreden van. Ze moeten niet onderdoen voor de tweemaal duurdere B&W MM1 imo. Teufel biedt sowieso veel waar voor je geld omdat je rechtstreeks bij de fabrikant koopt. Bovendien krijg je een lange garantie (12 jaar!), gratis proefperiode (8 weken) en een goeie service.

Musk

Legacy Member
phate_13 zei:
Bose teert voor een groot deel op zijn reclame en daardoor naambekendheid. De werkelijke geluidskwaliteit is minder. (Het is niet dat deze per definitie slecht zijn, als je er 2000 euro aan uit geeft gaat dat niet klinken lijk een setje van 100 euro. Maar een setje van 2000 euro van een ander merk zal wel zeker beter zijn.)

Niet om hier een zoveelste discussie over open te trekken; maar deze speakers (met de juiste versterker) zijn echt wel schitterend. (voor bookshelf) Ze zijn duur, maar voor dezelfde kwaliteit van een ander merk te krijgen zal je toch ook zoveel betalen.

301 Direct/Reflecting luidsprekersysteem | Bose
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan