Archief - [Speakers]Creative I-Trigue 3330

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koen v

Legacy Member
Ik zou morgen bovenstaande speakers kopen voor €45 (promotie bij Exell).
Toch enkele vragen vooraleer ik tot de aankoop over ga:

Ik verwacht natuurlijk geen spectaculair geluid voor deze prijs, maar zit deze set snor qua prijs/kwaliteit ?

En vooral, dit is een 2.1-systeem, in de audiosticky stond dat deze m.b.v. kale muren in de kamer het geluid weerkaatsen om zo een soort 5.1-achtig surround gevoel te krijgen.
Nu het probleem is dat ik in een studio woon, één redelijk grote kamer met een hoog dak, beetje loft-achtig (zowiezo toch meer dan 40m2) en de zogenaamde 2.1 systemen totaal hun effect verliezen bij zo een grote ruimtes...
Toch heb ik liever geen 5.1-set, deels omwille van de prijs maar vooral omdat ik hier moeilijk plaats zou kunnen vinden voor de achterste speakers (anders staan deze op m'n keukenblok :lol: ).

Is die Creative I-Trigue 3330 set te doen in mijn situatie, of zal dit een slechte klank teweeg brengen ?

Tnx,
koen

Dakantochnie

Legacy Member
Er is een verschil tussen 2.1-systemen en semi-surround-systemen.

Dat is een 2.1-systeem, geen semi-surround.

Surround klank ga je dus zeker niet hebben, je gaat gewoon stereogeluid krijgen.

koen v

Legacy Member
ok zoveel te beter, dan vormt dat al geen probleem.
en m'n excuses voor die noob-denkwijze dat 2.1 en semi-surr. hetzelfde zouden zijn.

de speakers zouden wel gebruikt worden i.c.m. een onboard-geluidskaart van een "ABIT KN9S" mobo.
heeft deze geluidskaart voldoende vermogen om alles uit die speakerset te halen ?
denk het wel maar je weet maar nooit...

koen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Geluidskwaliteit zal minder zijn dan met een apparte geluidskaart maar het zal zeker weten wel voldoende zijn.

koen v

Legacy Member
aangezien vanmiddag in exell de I-Trigue 3330's al allemaal uitverkocht waren,
heb ik in hcw de I-trigue 3400 speakers gekocht (voor €69 ipv €99).
nog niet kunnen testen want ze staan nog bij m'n ouders thuis.
normaal gezien zouden ze iets beter moeten zijn dan die 3330-set, we zullen zien...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan