Archief - Super 1337 gamers tft gezocht !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gigolas

Legacy Member
Ellow,

Ik heb een zalig goed rapport gehad en ik krijg daarom een nieuw scherm van mijn ouders :)

Ik ging er normaal ene krijgen onder de kerstboom maar toen ik in de winkel stond vond ik mijn gedacht niet... 17" , 25 ms , 19" 16 ms etc,

Ik zoek een scherm die liefst 20"+ is. (zodat een reso. van 1600x1200 mogelijk is)

en daarbovenop ook nog eens een responstime van minder dan 12.. liefst 8 (of msh zelfs minder !)

Ik heb al duizenden reviews gelezen.. soms komt EIZO beste uit, soms ACER, soms SAMSUNG, etc...

Dus ik kom er echt niet aan uit sorry.

Dus ik had gehoopt dat ik msh beetje advies kon krijgen van paar mensen die een goed scherm hebben?

LET OP !!! 99% van mij pc gebruik is voor games ! (CS:S, Q4, WoW etc,... )

THX ! and a merry christmas ;)

boostah

Legacy Member
kweet ni wa je budget is maar uber hoog

ga dan voor
NEC Display Solutions MultiSync LCD2170NX
Specs: 21,3", 1600 x 1200 (UXGA), PVA, 8 ms GtoG, 16 (6+10) ms B-W,
900:1, 300cd/m2, 176°/176° (10:1)
850 euro ongeveer als ge hem al in belgie vindt (ma spects zijn zalig + pva scherm, goed kwa kleuren, iets minder kwa response ma 8ms GTG is meer dan goe genoeg

anders:

Acer AL2021ms-new (ET.L0607.016)
Specs: 20", 1600 x 1200 (UXGA), PVA, ? ms GtoG, 16 ms B-W,
700:1, 300cd/m2, 178°/178°, 0.255mm
530 euro ongeveer

of
Fujitsu-Siemens P20-2
Specs: 20,1", 1600 x 1200 (UXGA), S-PVA, 11 ms GtoG, 16 ms B-W,
700:1, 300cd/m2, 178°/178°
640 euro

goeie schermen van 20+ inch kosten geld, heel veel geld, eigenlijk het zelfs niet waard vergeleken met 19 inch buiten als je geld teveel hebt om die 1600*1200 aan te sturen (raad je geen widescreen aan want die reso's worden soms niet in game ondersteund)

handig linkje (kweet wel ni of dak da hier eigenlijk mag zetten ma bon)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1071276/0

Gigolas

Legacy Member
thx voor al die info !!! zal eens wat reviews lezen van die schermpjes !!!

maar nog een vraagje : Ik zie hier dat er nu 2 soorten ms zijn :s , PVA en GtoG. Kan iemand msh uitleggen naar welke ik best moet kijken?

BV bij de nec: PVA: 8ms (klink goed :) ) maar dan staat er naast GtoG 16 ms :(

desert storm

Legacy Member
Gigolas zei:
thx voor al die info !!! zal eens wat reviews lezen van die schermpjes !!!

maar nog een vraagje : Ik zie hier dat er nu 2 soorten ms zijn :s , PVA en GtoG. Kan iemand msh uitleggen naar welke ik best moet kijken?

BV bij de nec: PVA: 8ms (klink goed :) ) maar dan staat er naast GtoG 16 ms :(

er zijn dacht ik 2 metingen: de ene is hoe snel een pixel van zwart naar wit gaat, en de andere omgekeerd dacht ik...

don't shoot me als ik hier wat zit te zeveren hé, maar ik dacht toch dat het zo iets was...

PapaGanz

Legacy Member
Ik heb de Samsung 930BF 19" & 4ms, en ik ben er zeer tevreden van !
Maar als je een 20" scherm wilt met een <12ms, dan ga je rond de &#8364;1000 zitten hoor

Deguchi

Legacy Member
desert storm zei:
er zijn dacht ik 2 metingen: de ene is hoe snel een pixel van zwart naar wit gaat, en de andere omgekeerd dacht ik...

don't shoot me als ik hier wat zit te zeveren hé, maar ik dacht toch dat het zo iets was...

ongeveer
zwart naar wit is juist
maar gray-to-gray waarde is gewoon van 1 bepaalde kleur naar een andere kleur (dus geen zwart en wit)

dit is dan ook meer representatief vind ik persoonlijk ;)

google er eens op, ge zult wel ene paar sites vinden die vree duidelijke info geven omtrent het verschil tussen de 2 types van metingen ;)

Snake

Legacy Member
En staar u aub niet blind op die ms-waarde, met een 16ms scherm kun je ook perfect gamen zonder ghosting. Er zijn zelfs 8ms-schermen waar je wél ghosting kunt waarnemen...

GhO$T

Legacy Member
Geef eerst es een budget op, je kan dan al een fantastisch rapport hebben maar een tft van 800&#8364; zie ik nog niet teveel ouders kopen (het is dan ook pure geldverspilling tenzij je zoiets nodig hebt voor professionele doeleinden)

boostah

Legacy Member
GtoG is een grijswaarde naar grijswaarde da de fabrikant meet (deze is enkel nodig om de efficientie van hun overdrive aan te halen) probleem is iedereen gebruitk andere grijswaarden :p

zwart na wit is makkelijker om te vergelijken, maar komt zelden tot nooit voor in een spelleke (echt zwart zwart dus)

ah en over die 930bf als game monitor, blijkt da die in bepaalde kleurovergangen echt veel meer tijd nodig heeft dan andere monitors (zogezegde tragere overdrive pva's/mva's

review hierover (is wle nen huge)
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response-compensation.html

daar kunde alles goe zien hoe dat da komt enzo en welke eigenlijk de betere is in alle overgangen

Gigolas

Legacy Member
Budget is max 1000 euro.

En het is voor profesionele doeleinden ===> Word of Warcraft :)

Sonic4liv3

Legacy Member
ik heb de NEC MultiSync LCD 2080UX+ en ben daar zeer tevreden van :)

tha_rippa1be

Legacy Member
al degenen die de Samsung 930BF zeggen;
der is een nieuwe uit die NOG beter is :D

960BF - 4Ms
Viewable area: 19&#8221;
Brightness (Typical): 300 cd/m2
Contrast Ratio (Typical): 700:1
Viewing Angle (H/V): 160°/160° (CR>5)
Interface: Analog/Digital
Max / Native Resolution: 1280 x 1024
Available Color(s): White
Special Features: MagicTune&#8482;, MagicBright II&#8482;, MagicColor&#8482;, MagicZone and MagicRotation&#8482;.

maar de prijs stijgt dan natuurlijk wel: &#8364; 429.02 (Forcom.be)

boostah zei:
ah en over die 930bf als game monitor, blijkt da die in bepaalde kleurovergangen echt veel meer tijd nodig heeft dan andere monitors (zogezegde tragere overdrive pva's/mva's
ik heb de 930BF, ik ken nu niet veel van die technische uitleg, maar van hetgeen dat ik uit u uitleg versta merk ik iets gelijkaardig op als ik de text van een website scroll (ik weet wel nimeer welke) en dan bleef er precies een schaduw staan, ghosting dacht ik eerst. maar op games.telenet heb ik dat niet dus zal het wel iets met die kleuren te maken hebben.
maar dat ziet ge dus niet in spellekes he.

oakley85

Legacy Member
ik zit met een Acer 17" LCD Gamers Line (8ms) en ik ben er enorm tevreden over

[bug]

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
al degenen die de Samsung 930BF zeggen;
der is een nieuwe uit die NOG beter is :D

960BF - 4Ms
Viewable area: 19&#8221;
Brightness (Typical): 300 cd/m2
Contrast Ratio (Typical): 700:1
Viewing Angle (H/V): 160°/160° (CR>5)
Interface: Analog/Digital
Max / Native Resolution: 1280 x 1024
Available Color(s): White
Special Features: MagicTune&#8482;, MagicBright II&#8482;, MagicColor&#8482;, MagicZone and MagicRotation&#8482;.

Bwah, veel verschil met de 930BF is er niet. Enkel dat hij 30cd/m² meer heeft dan de 930BF en enkele features meer..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan