Archief - Surround setje voor TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraze

Legacy Member
Door recentelijk een nieuwe kamer te hebben gekregen hier in huis. En een nieuwe tv Panasonic plasma 50" gekocht. Ben ik nu opzoek naar een leuk surround setje voor hier op de kamer.

Omdat ik nogal een echte leek ben in audio gedoe kom ik dus wat hulp vragen.

Mijn plan:

Ik zou nu een degelijke receiver willen kopen + 2 goede speakers (zo van die staan modellen). En dan later verder te gaan upgraden. Ik heb verstaan dat receivers technisch wel lang meekunnen ?

Mijn doel:

Vooral TV = films, PS3 en muziek.


Budget: Jah... Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar ik wil degelijk materiaal waar ik verder op kan bouwen. Dus het kost wat het kost om het zo te zeggen.

Greetz Fred

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je er wat geld voor over hebt: rond de 1000 euro voor receiver en twee staanders, zou ik wel gaan kijken en luisteren bij een speciaalzaak wat jouw persoonlijke voorkeur geeft.

Speakers zullen langer mee kunnen gaan dan receivers. Als je gaat kijken naar een receiver, zie dan dat er voldoende hdmi en optische ingangen op zitten en dat ze het geluid via hdmi kunnen omzetten. Zo bespaar je weer wat draden.

Fraze

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Als je er wat geld voor over hebt: rond de 1000 euro voor receiver en twee staanders, zou ik wel gaan kijken en luisteren bij een speciaalzaak wat jouw persoonlijke voorkeur geeft.

Speakers zullen langer mee kunnen gaan dan receivers. Als je gaat kijken naar een receiver, zie dan dat er voldoende hdmi en optische ingangen op zitten en dat ze het geluid via hdmi kunnen omzetten. Zo bespaar je weer wat draden.

Bedankt alvast,


Heb jij enkele aanraders qua receivers en speakers ? Zodat ik mij een beetje kan oriënteren. En een receiver + luidsprekers van degelijke kwaliteit kost algauw 1000 euro ?

Merci !

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je ongeveer 4 à 500 euro rekent voor een receiver en hetzelfde voor 2 vloerstaanders, heb je voor 1000 euro nog iets. Hoewel sommige vloerstaanders al snel richting de 1000 euro gaan, per set natuurlijk.

Enkele merken van receivers: Pioneer, Yamaha, Onkyo, Marantz, Denon, Harman Kardon ...

Speakers: B&W, Canton, Wharfedale, Klipsch, Cambridge ...

Let wel, dit zijn al echt de kwaliteitsmerken. Je kan ook goedkoper gaan en bij speakers van bijv. yamaha, pioneer of JBL blijven.

Fraze

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Als je ongeveer 4 à 500 euro rekent voor een receiver en hetzelfde voor 2 vloerstaanders, heb je voor 1000 euro nog iets. Hoewel sommige vloerstaanders al snel richting de 1000 euro gaan, per set natuurlijk.

Enkele merken van receivers: Pioneer, Yamaha, Onkyo, Marantz, Denon, Harman Kardon ...

Speakers: B&W, Canton, Wharfedale, Klipsch, Cambridge ...

Let wel, dit zijn al echt de kwaliteitsmerken. Je kan ook goedkoper gaan en bij speakers van bijv. yamaha, pioneer of JBL blijven.

Maar ik heb begrepen om beter iets meer uit te geven aan kwaliteits speakers omdat deze langer meegaan ?


Ik had gedacht aan deze receiver : http://www.receiverstore.be/product/135721/category-183591-receivers/yamaha-rx-v671-zwart.html

Over de speakers ben ik nog niet echt uit.


Hebt ge mss een betaalbaar en kwalitatief voorstel ?

Toch al erg bedankt Humphries !

Mr. Humphries

Legacy Member
Speakers gaan zoiezo al lang mee, maar inderdaad in de hogere prijsklasse kan je bijna zeker zijn dat ze een leven lang meegaan. Daarom dat het leuk is om ineens goede speakers te kopen.

Die receiver ziet er al wel goed uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan