Archief - Systeem, bottleneck?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
jow, ik heb vorige zomer men pc thuis geupgrade. Nu de prijzen weer gedaald zijn kijk ik al uit naar een volgende ideetje. Het hart van de PC zit wel zeker nog goed maar nu vraag ik mij af welk van de volgende mogelijkheden prioriteit heeft op prestatie gericht.
momenteel heb ik deze set-up:
AMD 3500+ (beetje overclocked)
op Asus A8N SLI tralala
512 MB DDR (weet speed niet)
Asus ATI x700Pro 256mb
dan heb ik volgende harde schijven op 1 IDE:
20GB en 40GB (echt oude dingen, die eerste is zelfs nog een ander format systeem FAT32?)

stillekesaan wordt 60GB toch een beetje klein, en soms heb ik de indruk dat die dingen echt traag gaan, dus kan da zijn dat mijne PC nogal traagt loop daarop?
die nieuwe SATA dingen hoe zit da juist?

Anders had ik gedacht aan gigabyte ram.

Prijs moet onder de 100 euro blijven.
dank,
reteiP, (nogal PC-hardware noob e)

SMa

Legacy Member
een extra latje ram van 512mb of 1024mb zal je het meest voelen

sata is in de praktijk niet sneller dan ide
je kan je schijf testen met hdtune, zo weet je of hij echt traag is of niet
een gemiddelde waarde rond de 50MB/s is normaal

cooly

Legacy Member
Mss die hdd's jah,maar ge zou toch zeker een gig ram moeten nemen,als ge wel paar dingen tegelijk wilt doen.

Bontus

Legacy Member
zal die test dan eens doen komend weekend.

en die RAM zijn 2 latjes van 256 momenteel

-dawnz-

Legacy Member
hier was da ook ... windows werd traag geladen ... format gedaan ... pc is uberfast nu :D

Bontus

Legacy Member
-dawnz- zei:
hier was da ook ... windows werd traag geladen ... format gedaan ... pc is uberfast nu :D
kunde nergens externe schijf lenen voor backup te maken, ik heb namelijk geen dvd-writer of zo.
mja misschien ken ik wel iemand die dat heeft.
format zou best nodig zijn ja, maar dan kan ik imo daarna toch best op een HD van 150 of zo beginnen en niet terug die van 40 en 20.

n0sTRa

Legacy Member
Wat ik zou doen in volgorde van belang:

Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb: €97.00
-> Dit alleen als je hdd ruimte op begint te raken


Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT): €40.00
of
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL3-4-4-8 (F1-3200PHU1-1GBNT): €81.00
-> Dit kiezen naar gelang uw budget. Andere merken zoals: Corsair, TwinMOS, Kingston, Apacer,.... zijn even goed en prijs ligt ook dicht bij elkaar. Doordat uw latjes 2*256 is zie ik net zou ik toch opteren voor 1GB en dan later nog 1GB bij steken en die 512 die je nu hebt eruit halen.


XFX 7900GT 256mb DDR3 Extreme Edition TV-out/DVI PCI-express: €333.00
-> Deze upgrade zou ik alleen doen indien je al meer ram zitten hebt anders zal het niet veel uitmaken in games en zal je nog niet de laatste games op High/Highest kunnen spelen.


AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939
of
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket 939
-> Zie ik minder nut van in maar kan mss nog een mooie update zijn indien je uw s939 nog wilt upgraden en am2 overslaan.

Bontus

Legacy Member
dank n0stra, zal wellicht voor de HD gaan eerst, kan zijn dat een format veel uitmaakt. Daarna zal ik nog zien voor die RAM.
ge hebt toch nog veel instagib UT gespeeld e?

n0sTRa

Legacy Member
Je kan die hdd van 20GB er ook uit smijten en uw OS op die van 40 plaatsen en dan eentje van 250 ofzo gebruiken als backup voor muziek, foto's, films, .... Als je die sata schijf er eerst insteekt kan je dan gewoon alles verplaatsen en dan formatje doen ...

Jup heb UT een 2.5 jaar gespeeld en 2k3 ook nog eens een groot jaar denk ik.

Bontus

Legacy Member
zo zal ik het inderdaad doen want men OS staat nu al op die van 40 (samen met software en paar games)
muziek en foto's op die van 20.
die schijf mag daarna in de archieven van de vuilnisdienst bewaard worden.

Davion

Legacy Member
Kzou eerst HDD bijsteken, dan pas RAM vervangen, en desnoods ook graka vervangen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan