Archief - tft scherm voor grafische doeleinden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M1tch

Legacy Member
Ik zoek een goed tft scherm dat ik vooral ga gebruiken voor grafische doeleinden (3D studio max, photoshop,...) en ook om dvd's op te bekijken.

Mijn budget hiervoor is +-500 euro

dit scherm gaat gebruikt worden in combinatie met een laptop die ik nodig heb voor school.

breedbeeld moet het alvast zijn en het moet zeker een hoge resolutie aankunnen (over breedbeeldresoluties weet ik niks dus ik kan geen minima geven).


Aangezien ik veronderstel dat tft schermen nogal stabiel blijven in prijs dacht ik om er nu al een aan te schaffen zodat ik daar al geen rekening meer mee moet houden... of vergis ik me?

M1tch

Legacy Member
crappy max res. en ingebouwde speakers moeten er ook niet in, die koop ik liever apart. no thx :p

Yank

Legacy Member
Voor 500€ moet je toch al een 20" breedbeeld vinden. Die gebruiken meestal (om niet te zeggen altijd) een resolutie van 1680x1050.
Maat van mij heeft de Philips 200W6CS en dat lijkt me zeker geen slecht scherm, maar 'k kan ook moeilijk vergelijken met andere schermen in dezelfde klasse.
Er lijkt wel wat onduidelijkheid te zijn of er nu 2 versies van dit scherm zijn (naar schijnt ene met S-IPS panel, andere met MVA), dus dat kan een reden zijn om het niet te kopen, want - als ik apa en zijn hardware tutorials mag geloven - koop je voor grafisch werk best een monitor met S-IPS panel.

Kijk anders ook eens rond op www.widescreengamingforum.com, daar vind je een heleboel info over breedbeeldmonitoren en is er zelf een kleine lijst met schermen (oa panel dat gebruikt wordt staat erbij).

M1tch

Legacy Member
goeie reply, bedankt daarvoor
ik ben via die site op dit scherm gestoten NEC LCD20WGX2

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=NEC_20WGX2


ok, dit is buiten mijn prijsbereik maar als die review moet geloven is het wel een fantastisch scherm (buiten mss de videoplayback, maar dan nog..) en voor kwaliteit betaal ik met plezier wat extra.



ik weet niet wat S-IPS en MVA betekent en ik kan er ook weinig over vinden... is het reden genoeg om voor een ander scherm te kiezen?

M1tch

Legacy Member
bedankt

heeft iemand nog aanraders? want ik weet momenteel echt niet wat ik moet kiezen omdat ik niet weet in welke mate de nadelen van een scherm opwegen tegen de voordelen. ik ben geneigd om philips te kiezen moest ik zeker zijn van die S-IPS toestanden.


alvast bedankt

M1tch

Legacy Member
ik heb dan maar de Philips 200W6CS besteld bij hardwaretotaal.nl


bedankt voor de reacties yankee & calimero

mvg

den crack

Legacy Member
mee da geld kan hij een krijge die hdready is,kan wel interesant zijn voor toekomst!!

gravendelver

Legacy Member
den crack zei:
mee da geld kan hij een krijge die hdready is,kan wel interesant zijn voor toekomst!!

alle schermen met een resolutie hoger dan 1280 x 720 zij hd ready hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan