Archief - Update van pctje, mening gevraagd :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

roslar

Legacy Member
Hallo,

Als beloning van de examens die nog bezig zijn ga ik mijn bestaande pc upgraden.

Doel van de computer

Lans, overclocken, goedkoop, gamen

Voorgestelde configuratie
Bestellen bij tones liefst of ergens dichter in de buurt. IK heb auto tot beschikking.

THERMALTAKE ARMOR BLACK MET WINDOW €160,00
WESTERN DIGITAL 250GB 8MB SATA150 7200RPM €114,95 * 2 = 229,90
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 €100,50
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 €215,00
CORSAIR 512MB DDR2 PC4200 VALUESELECT 39,95 * 2 = 79,90
MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS €244,90
TONES 450WATT POWER SUPPLY DUAL BLUE LED €50,00

€1080,20 Totaal

Vragen

  1. Zal die voeding alles trekken?
  2. Welke grafische kaart clockt er nog genoeg over? Mss extra koeling?
  3. Is de cpu goed om over te clocken? Zo wil ik wat besparen :D
  4. Mss andere ram die beter overclockt?

Opmerkingen
Ik heb een auto en wil ver rond rijden in Belgie.
MIjn budget is iets van 1000 euro of minder.

Help me jongens :sad:

stefaantje

Legacy Member
1) ja
2) dunno
3) ja, maar mss X2 3800+, dacht dat die ook goed oc'te?
4) dunno

SMa

Legacy Member
THERMALTAKE ARMOR BLACK MET WINDOW €160,00
WESTERN DIGITAL 250GB 8MB SATA150 7200RPM €114,95 * 2 = 229,90
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 €100,50
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 €215,00
CORSAIR 512MB DDR2 PC4200 VALUESELECT 39,95 * 2 = 79,90
MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-EXPRESS €244,90
TONES 450WATT POWER SUPPLY DUAL BLUE LED €50,00

€1080,20 Totaal

DDR2 gaat niet met AMD

ik zou dit systeem kopen voor 1000 euro:
(zelfde case, omdat je die wrs mooi vindt? ook al is die véél te duur)
Thermaltake Armor zwart €150
LC-Power 550W Silent Giant €50
MSI K8NGM2-FID s939 €94
AMD Athlon64 3700+
GEIL Value 2*512mb met alu heatspreader €110
XFX GF 6800GS €225
Seagate 250gb €127
Totaal: €1016
@www.jaha.be (bij gent, kun je laten opsturen)

persoonlijk zou ik een andere kast nemen, met voeding erin
dit kan al voor €100, nu betaal je €200...
hiermee kun je dan een 3800+ of (lijkt me best) X2 CPU kopen (bvb X2 3800+), zal je zeker geen spijt van hebben

vraagj:
is er een verschil tussen de XFX en de MSI? behalve dan 20 euro?

:edit: ik lees net dat je wilt overclocken, dan moet je zeker geen valueram kopen
beetje bijleggen voor dit: GEIL Ultra Dual Channel 2 x 512mb PC3200 met platinum heatspreader voor €139
en als je goede koeling wilt: Arctic Silencer vr je graka, Arctic Freezer 64pro voor je cpu

RealFlub

Legacy Member
de software is het verschil.
mss bij XFX is die iets hoger geclockt?

Davion

Legacy Member
- Ge MOET DDR1 RAM pakken, voor de rest nice config.

1) Ja, maar ik zou voor een LC Power opteren.
2) Looks good, eventueel met een Zalman VF700-Cu of Arctic Silencer.
3) Die is goed :), al dat je het nooit weet offcourse.
4) Best idd, al dat dividers niet veel maakt op een A64.

babykiller123

Legacy Member
Als je extra koeling wil voor uw graka:

Zalman VF700-CU

roslar

Legacy Member
sheep zei:
DDR2 gaat niet met AMD

ik zou dit systeem kopen voor 1000 euro:
(zelfde case, omdat je die wrs mooi vindt? ook al is die véél te duur)
Thermaltake Armor zwart €150
LC-Power 550W Silent Giant €50
MSI K8NGM2-FID s939 €94
AMD Athlon64 3700+
GEIL Value 2*512mb met alu heatspreader €110
XFX GF 6800GS €225
Seagate 250gb €127
Totaal: €1016
@www.jaha.be (bij gent, kun je laten opsturen)

persoonlijk zou ik een andere kast nemen, met voeding erin
dit kan al voor €100, nu betaal je €200...
hiermee kun je dan een 3800+ of (lijkt me best) X2 CPU kopen (bvb X2 3800+), zal je zeker geen spijt van hebben

vraagj:
is er een verschil tussen de XFX en de MSI? behalve dan 20 euro?

:edit: ik lees net dat je wilt overclocken, dan moet je zeker geen valueram kopen
beetje bijleggen voor dit: GEIL Ultra Dual Channel 2 x 512mb PC3200 met platinum heatspreader voor €139
en als je goede koeling wilt: Arctic Silencer vr je graka, Arctic Freezer 64pro voor je cpu


www.jaha.be
Die lijkt goedkoper. Mss een andere case nemen dan.
Kan je een samenstelling maken van wat ik dan wel zou moeten nemen?

amdr

Legacy Member
en dat mobo uit zen originele post. Is dat wat te overclocken? Ik weet de K8N SLI-FI valt zeeer goed te oc'en maar dit bordje ook? Is toch weer 10E uitgespaard voor mij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan