Archief - Upgrade Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WilliamTM

Legacy Member
Hey, kheb wat advies nodig voor een upgrade aan mijn huidige game PC:

Intel i5 CPU 750 @ 2.67Ghz (Quad Core)
ASRock P55M Pro MOBO
4GB DDR3-1600 DIMM
Sapphire ATI 4850 HD 1Gb
1TB Samsung spinpoint hdisk
Asus Xonar DX audio

Waarom de upgrade? Games zoals BF3, maar voornamelijk om vlot SWTOR te kunnen spelen.

Is het voldoende om bijvoorbeeld een upgrade naar 8 of 16 GB ram en één 6950 kaart uit te voeren?

Is mn CPU nog sterk genoeg?

Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
CPU is nog ruim sterk genoeg. Geheugen is normaal voldoende, maar een upgrade naar 8GB kan zeker geen kwaad (zeker niet tegen deze prijzen).

De upgrade van de grafische kaart zal ruim het meeste nut opleveren. Belangrijk om daar bij te weten is echter wel wat je huidige voeding is?

WilliamTM

Legacy Member
dat was ik idd vergeten te vermelden:

OCZ Stealthxstream 600W

Kan het kwaad dat er momenteel 2x 2GB in zit. En ik van een ander merk maar toch 1600-777 2x 4GB er in steek ? Dus 2x 2GB en 2x 4GB? of moet het gelijk verdeeld zijn?

Is een 6950 nog een sterke kaart?

WilliamTM

Legacy Member
Thx ik vermoed dat de voeding ook voldoende zal zijn dan.

SXe

Legacy Member
WilliamTM zei:
Thx ik vermoed dat de voeding ook voldoende zal zijn dan.

Zeker. Ik heb hier een HD 6950 2 GB op een 500 Watt OCZ ModXStream zitten. (Ook met een i5 750. Alleen is het mobo kapot waardoor ik dus al 1 week wacht op de garantie van Alternate...)

WilliamTM

Legacy Member
Wat behaal jij van settings in bv BF3 en andere zware games met jouw config (gelijkend op mijn binnekort)

Kriminal

Legacy Member
Die setup en een 6850 erin is al meer of genoeg om alles open te gooien bij swtor.
Kan me helaas niet uitspreken over BF3.
Je gpu is ondertussen al een stuk antiek ^^

SXe

Legacy Member
WilliamTM zei:
Wat behaal jij van settings in bv BF3 en andere zware games met jouw config (gelijkend op mijn binnekort)

In de SP op ultra op 1920x1080 haalde ik avg 45 fps.
MP niet gespeeld, dus dat weet ik niet :p

WilliamTM

Legacy Member
Bedankt allemaal, kga het volgende bestellen:


Alternate

Grafische kaarten ATI PCIe
(Art.-Nr.: JDXSW8)
Sapphire Radeon HD6950 2GB (AMD Radeon HD6950) € 244,90


Geheugen DDR3-1600
(Art.-Nr.: IDIF57J4)
Crossair 8 GB DDR3-1600 Kit (8192 MB) € 39,99*

SXe

Legacy Member
Pak gwn een setje van 4 GB erbij ipv 8 te kopen. De 4 die je nu al hebt is zeker nog goed genoeg :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan