Archief - Upgrade van harde schijf.. Welke van de 4???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NHke2

Legacy Member
Zoals de titel het al zegt, wil upgraden naar een nieuwere, grotere, (stillere) hdd.. Momenteel heb ik een Maxtor 80Gb 7200rpm 2MB (durft af en toe is een klik geluid te geven)

MAXTOR 250GB 7200RPM U-133 16MB CACHE : 82€

WD 250 Gb 7200rpm UDMA 100 WD2500JB 8MB Cache : 84€

Samsung 250GB 7200RPM 8MB SP2514N : 95€

SEAGATE 250GB 7200RPM U-100 8MB CACHE (ST3250824A) : 95€

Welke van deze 4 en waarom?

Yank

Legacy Member
Persoonlijk zou ik Seagate nemen, 'k heb daar beste ervaring mee qua geluid, WD is ook geen slecht merk, maar naar mijn ervaring wat luider.

sylvershark

Legacy Member
Samsung Spinpoint P120 Sp2504 250GB

staat niet in lijstje mja

nTFs

Legacy Member
WD 250 Gb 7200rpm UDMA 100 WD2500JB 8MB Cache : 84€

Alleen maar goede ervaringen met WD.

Jense777

Legacy Member
Hier goeie ervaringen met Maxtor. 't Is meer geluk en persoonlijke smaak denk ik dat uw keuze gaat beïnvloeden.

Velen hier prijzen WD de hemel in, zou kunnen, maar ik voel me voorlopig zeer goed bij Maxtor.

NHke2

Legacy Member
DaMob zei:
Off topic: wat veroorzaakt eigelijk dat klik-geluid?

Weet het ook niet, af en toe als hij is opstart of zwaar moet zoeken..
Nu is het weer even geleden dat ik het nog gehoord heb..

Grtz!

DaMob

Legacy Member
Was een algemene vraag hoor ;). Had dit vroeger ook met een oud harde schijf en ze zeide toen dat hij op zen einde liep, kwil gewoon weten waar dat geklik van daan komt? Van de schrijf/leeskop ofzo?

SMa

Legacy Member
ik had niet gezien dat het ATA moest zijn ;)
persoonlijk zou ik de Maxtor nemen voor prijs & cache
al wordt dat hier op het forum vaak als minderwaardig merk gezien
(wat best wel zou kunnen)
indien je het niet vertrouwd de WD

Davion

Legacy Member
Hebde geen SATA?

Kzou zeker de WD nemen, Maxtor is door Seagate overgenomen en opgedoekt.

beemer

Legacy Member
Voor € 2,- verschil met de maxtor, niet twijfelen, neem de WD, die is zeker stiller.
Je zal mij echter niets slecht zien neerpennen/ horen vertellen/ zien intikken over Maxtor. Ben daar altijd heel tevreden van geweest. Heb sinds kort voor het eerst ook een WD gekocht en het verschil in lawaai is duidelijk merkbaar. Mijn Maxtors waren/ zijn heel bedrijfszeker maar ratelen voortdurend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan