Archief - Upgrade voor Nvidia 3D met 3 schermen ( surround )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desolator23

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag info willen over een upgrade. Nu heb ik reeds:

Core I7 overclocked naar 3.6Ghz
Asus P6T
12 Gb ram in triple channel
2 x EVGA GTX 580 met 3gb ram
Crucial M4 128 Gb SSD
Coolermaster Silent pro 1000W

Wat ik zou willen:

3x GTX 580 in tri sli ook met 3gb ram per kaart, dit omwille van het feit dat als ik nu BF3 speel dat hij al dicht tegen 1900mb per kaart zit qua gebruik. Zie dit bij mijn on screen display server van EVGA. En bij max payne 3 gaat hij zelfs boven de 2500mb. Op Bf3 moet ik al setting omlaag schroeven voor een goede fps te hebben en in 3D mode is het al helemaal niet haalbaar.

Gelieve geen woorden zoals: dit is overkill ofzo, ik werk iedere dag en investeer nu éénmaal veel in mijn hobby of verslaving...;)

Mijn huidig mobo ondersteunt enkel sli aan x 16 x16 x4. Wat heb je minimum nodig om je grakas ten volle te benutten. x 16 x16 x8 of x16 x16 x16.

Is het nodig dat ik een nieuwe processor koop. Weet wel dat een i7 niet zo goed is om te gamen maar wil het zo goedkoop mogelijk houden.

Is het ook nodig dat ik mijn voeding zou vervangen, heb het eens uitgemeten met zo'n online tool. Zie pic PSU Calculator 3x GTX 580.jpg Picture

Daar kwam ik aan 949W voor aanbevolen wattage.

Geluidshinder heb ik niet want speel altijd met koptelefoon, warmte ontwikkeling is ook geen hinder. Verbruik speelt ook geen rol.

Wil prestaties voor een goede prijs. Mijn budget voor de upgrade is ongeveer 1000€.

Heb al eens gekeken voor een nieuwe GTX 580 3gb en die ligt rond de 600. Had gekeken op prijsverlijk.nl

Enig idee waar ik die goedkoper kan vinden, mag ook tweedehands zijn maar vrees dat je die kaart moeilijk zal vinden tweedehands of niet....

Ik speel op een resolutie van 6066x1080 in 2d mode en geloof dat als in 3d mode gaat dat dit dan nog eens verdubbelt.

Iemand....

Alvast bedankt.

Edit

Heb zelfs al eens gekeken voor de componenten en kwam dit uit. http://azerty.nl/winkelmandje/winke...454794]=1&product[410211]=1&product[469644]=1

Desolator23

Legacy Member
Vraagjes over dat mobo bij azerty. Kan je daar mee overklokken? Is x 16x8x8 voldoende voor bandbreedte?

Zal die processor geen bottleneck zijn voor 3 graka's?

Musk

Legacy Member
gaat die derde GTX580 niet enorm slecht scalen?


Ik weet niet wat die kaarten waard zijn, maar misschien verkopen en kijken voor GTX680 SLI + OC?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan