Archief - Vergelijking AMD en Intel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

grey-turtle

Legacy Member
Ik weet al uit een andere topic waarom AMD beter zou zijn dan de Intel.
Een vraagje dat ik heb is dat de kloksnelheid van de processor van de Intels hoger liggen dan die van de AMD, zouden de Intelprocesors sneller zijn dan de AMD processors of denk ik verkeerd?
Is de prijs kwaliteit van de beide soorten processoren hetzelfde of weten jullie dat niet?

Davion

Legacy Member
Prijs/kwaliteit is AMD de beste, de kloksnelheid zegt geen bal

Om het relatief simpel voor te stellen:
Performance = Kloksnelheid x IPC (Instructions Per Clock, of het effectieve werk dattem doet per Mhz)

Bij een AMD ligt de kloksnelheid lager maar de IPC veel hoger, nu gaat Intel met Conroe ook die kant op.

PineMangoes

Legacy Member
Als die andere thread er al over bezig is - en tis zéker niet de eerste - waarom nog een nieuwe starten? Dit is zowat de meest gestelde nieuwe-pc-vraag op 't interweb, mss es wat googlen voor je hem hier voor de vijftienduizendste keer komt stellen. No offence :)

SephirothSnake

Legacy Member
Intel <> AMD

Ferrari <> Lamborgini

Alle twee zijn ze goed in wat ze doen maar bepaalde mensen hebben een voorkeur voor het ene de andere voor het andere.

apa

Legacy Member
Als je wil weten hoe het komt dat een CPU met een hogere kloksnelheid soms langzamer is dan een laaggeklokte chip, dan kan je ook de CPU sticky erover nalezen (is wel vrij diepgaand).

Exend

Legacy Member
Kortweg: ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe processor - is het wachten op de Conroe een goeie zaak of ineens voor AMD x2 gaan?

makavel!

Legacy Member
als je geduld hebt een paar maanden wachten en kijken welke er beter is: intel conroe of AM2

SMa

Legacy Member
als het niet dringt zou je beter nog wachten (op AM-2 of Conroe)
stel dat je nu een AMD X2 koopt, moet dit met DDR
en als je dan eind dit jaar wilt overschakelen naar de Conroe, dan zal je je ook nog DDR2 moeten aanschaffen. en dit zal je serieus wat geld gaan kosten ;)

Exend

Legacy Member
goed, het ziet (benches) er naar uit dat AM-2 nog wel een weg heeft af te leggen. Maar sowieso zal ik in de DDR2 markt zitten...ff wachten dus

SMa

Legacy Member
R-evolution™' zei:
ddr heeft zoveel nadelen toch niet tov ddr2
Volgend jaar zal de standaard (bij nieuw materiaal) liggen op DDR2, en dan wordt DDR dus nutteloos tenzij je bij de oudere sockets blijft.
DDR2 is ook sneller, enkel nog jammer van de hogere latency's. Je kunt imo enkel van snelheidswinst spreken vanaf DDR2 800MHz

Om maar te zeggen:
DDR 400 CL2 > DDR2 533 CL4
DDR 400 CL2 > DDR2 667 CL5 (volgens sommige bronnen toch al dicht in elkaars buurt)
DDR 400 CL2 = DDR2 667 CL4 (volgens sommige bronnen mag het al een '<' zijn)

Slaxz

Legacy Member
vanaf nu zullen de latencies enkel nog omlaag geduwt worden. tegen de launch van AM2 zal cas4 al mainstream zijn voor valueram. cas3 is geen uitzondering meer en cas2.5 zal er binnenkort wel aankomen. en dat zitten we bijna al bij DDR timings :)

FEW

Legacy Member
sheep zei:
als het niet dringt zou je beter nog wachten (op AM-2 of Conroe)
stel dat je nu een AMD X2 koopt, moet dit met DDR
en als je dan eind dit jaar wilt overschakelen naar de Conroe, dan zal je je ook nog DDR2 moeten aanschaffen. en dit zal je serieus wat geld gaan kosten ;)
en dan nog een paar maandjes later is AMD daar met AM3 wat DDR3 ondersteunt :p
mijn punt is: ge kunt op alles blijven wachten, als het over pc's gaat zit ge toch meteen met verouderde onderdelen, hoe nieuw ze ook zijn :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan