Archief - Vergelijking surroundsysteempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fejity

Legacy Member
Goeiemiddag.

Ik erger me nu toch al een tijdje aan mn ongeveer 5-7jaar oude active 85N boxen die ik ooit eens voor kerstmis heb gekregen en daarvoor dacht ik nu dus eens aan een investering op dit gebied.

Het hoeft niet het beste van het beste surroundsysteem te zijn, want dan ben je al snel veel geld kwijt heb ik gemerkt, dus is mijn oog gevallen op de volgende twee systemen:

- CREATIVE Inspire T6060 Speakers € 91,20 (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101862)

en

- LOGITECH X530 Speakers € 69,00 (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100251)


Nu aan jullie om te vergelijken of eventuele opmerkingen te geven over beide systemen, adviezen, andere vergelijkbare systemen in dezelfde prijsklasse...


Alvast heel erg bedankt,
fejity

Cryp

Legacy Member
Kheb ni echt ervaring met deze 2 merkn
ma denk dat Creative de best is

Ik zelf heb hier een Tybotech 1200 Watt 5.1 Home Theatre System staan die kost iet van een €50
ben daar toch tevreden over geluid kwaliteit is zeker ni slecht

Voor rest als ge ee nva die 2 kies die ge opnoemt is de Creative denk ik de best

PS kom ni af van Tybotech is grote rommel ni alles van Tybotech is brol :p

Yasutoko

Legacy Member
Ik ga voor de Logitech set!

Ik heb alles van logitech op dit moment, muis, toetsenbord, nog altijd geen problemen mee, toetsenbord is 3 jaartjes oud en muis is 6 maand oud.

IK zou zelf ook zeggen, zoek anders is op tones naar Cambridge Soundworks, ben ik zeer tevreden over, heb een 4.1 systeem van Cambridge Soundworks atm en hield toch goed mee tot de bijna huidige 6.1 systemen ( dankzij eigen tests :) ).

Maar nu is het temps passé, en ga ik voor een nieuwe.
Ikzelf zou u de Logitech aanraden!
**

Edit :

Wat ik wel zeg is dat je voor de logitech wel wat plaats zult moeten hebben, daar moet je ook naar zien, anders mag je alles gaan reorganizen dat alles mooi past :D

fejity

Legacy Member
Nog andere meningen, liefst objectieve, zijn welkom.
Want de twee comments die ik heb gekregen zijn nogal redelijk subjectief getint.

Zijn er echter grote kwaliteitsverschillen merkbaar bij deze twee systemen ?
De logitech set kost bijna 25€ minder maar is ook 5.1.
Dit prijsverschil moet toch ergens inliggen, of is dit enkel merkgebonden ?

SMa

Legacy Member
ik kan je 1 tip geven:
druk eens op search & typ daar logitech 5.1
je zal voor 90% negatieve reacties vinden

fejity

Legacy Member
Hmmm..
ik heb net mn oog laten vallen op deze set van logitech:

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=LOZ2200

De leveraar van mijn pc zei dat wanneer je 5.1 surround systeem van pakweg 60-70€ zou aankopen en gewoon op je bureau zou zetten (gelijk ik, want ik heb geen plaats voor al die kabels te leggen op mn kamer, dat zou enorm storend zijn) ben je beter af met een systeem van 2.1 wat iets duurder is maar dan ook wel betere kwaliteit levert.

Er bestaan toch ook wireless 5.1 systemen ?
Maar die prijzen vind ik echt vreselijk hoog 500€ voor een surround systeem..

-TaRoT-

Legacy Member
creative, ik zeg het u, zalig geluid, met logitech, ok, cava voor toetsenborden en controllers en al diene bazaar, maar voor geluid, zooooveel beter als ge voor creative gaat, veel beter geluid

SMa

Legacy Member
sinds kort bestaat er ook een heel intressante sticky, waaruit je veel kan leren.
(zoals bvb: er bestaat beter materiaal dan Logitech)

maar vooral: gebruik de search. er werden op dit forum al vele setjes aangeraden die binnen uw budget vallen

fejity

Legacy Member
ok bedankt, zal even searchen naar topics, sry had dit eigenlijk al eerder moeten doen ;)

fejity

Legacy Member
Hevige discussies nogal rond heel het audiogebeuren.
Uiteindelijk denk ik toch maar voor Creative te gaan,
net de Creative Inspire T3030 besteld.

ComputerVISTA

Legacy Member
Yup hevige discussies kan je hier wel verwachten ivm audio :p

Er is al meenig threadje gesloten wegens nogel serieuse onenigheden :D

En in de sticky staat atm nog iets te weinig ivm surround maar daar wordt aan gewerkt.

TekkaBlade

Legacy Member
ik heb zowat alle speakersets van logitech al gehoord ( en een grot deel in bezit gehad ) en ik kan je enkel maar zeggen dat je zo ver mogelijk van die x230 of x530 moet wegblijven...
Ik zou hetzelfde plastic dat gebruikt is voor die set nog niet willen gebruiken om spaflessen na te maken. Het ziet er cheap uit, het voelt ook extreem cheap aan, het klinkt cheap, de subwoofer is te overpowering en trilt zichzelf bijna kapot en alles wat uit de satelieten komt klijkt alsof het uit de mond van Peggy Bundy komt.
Voor de z-2300 en z-5500 wil ik nog gedeeltelijk schermen maar zeker niet voor die x-series speakers...

fejity

Legacy Member
Kheb die set besteld aan 67€, Creative Inspire T3030..
Ik kijk net op het internet dat die in sommige online winkels 40-50€ kost,
echt wel een groot verschil :s ?

Shit man ik ben in de aap gelogeerd! :o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan