Archief - verschil Pentium M 1.6 en Pentium M 725

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insaniacx

Legacy Member
Zoals de titel doet vermoeden, is er eigenlijk een verzschil tussen een Pentium M 725 en een P-M 1.6Ghz (draaien beiden op deze snelheid) Het is maar ik kan via een stockverkoop een IBM 1829-R6G kopen voor 499€
=
Original description: P M 725, 512MB RAM, 60GB HDD, 15 XGA(1024x768) TFT LCD, 32MB ATI Radeon 7500, CD-RW/DVD-R Multi-Burner, Intel 802.11b/g wireless(MPCI), Bluetooth/Modem(CDC), 1Gb Ethernet(LOM), Secure Chip, IEEE 1394, 6 cell Li-Ion battery, WinXP Pro

ofwel een IBM 2887-32G voor 599€
Original description: P M 1.5GHz, 256MB RAM, 40GB HDD, 15 XGA(1024x768) TFT LCD, Intel Extreme, 24x24x24x/8x CD-RW/DVD, Intel 802.11b wireless(MPCI), Modem(CDC), 10/100 Ethernet(LOM), UltraNav, Secure Chip, 6 cell Li-Ion battery, WinXP Pro

Kvond het nogal vreemd dat de 2de duurder is en slechtere specs heeft op eerste zicht. Dus ff aan het zoeken geweest. En ik denk dat er onder andere een verschil in CPU zit als je op de IBM website kijkt
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-53107
Staan er bij CPU verschillenden. Dus enig idee wat dat dat is qua performance verschil?

Btw er is ook nog een Acer 1680Wlmi voor 599€ (1.4Ghz, 40Gb, 512 ram, DVD-RW,breedbeeld, 9700 64Mb => 599€ wat zouden jullie nemen?)

Insaniacx

Legacy Member
Eerder voor mijn vader die werkt nu op mijn oude P2 laptop en die is nogal traag, vooral wat muziek beluisteren, wat surfen, powerpointje enz. Niet teveel dus. Leken mij wel goeie prijzen daarmee dat ik mss overweeg een te kope. Ksnap gewoon niet wat het verschil is in die 2 cpu's (Want je hebt nog P-M 2.93Ghz'n ook heb ik gezien??)

Gamer

Legacy Member
één is de dothan (pentium M), ander is de pentium IV mobile.
Dothan 1.5 mag je ongeveer vergelijken met een 3000mhz PIV.
maar de dothan is zuiniger, dus batterij gaat langer mee.

ben je zeker dat ze die nog hebben ?

2.DIE.4

Legacy Member
Kan je eventueel aan meerdere stuks geraken ? Want anders zou ik ook wel interesse hebben in eentje ...

Grutman

Legacy Member
Gamer zei:
één is de dothan (pentium M), ander is de pentium IV mobile.
Dothan 1.5 mag je ongeveer vergelijken met een 3000mhz PIV.
maar de dothan is zuiniger, dus batterij gaat langer mee.

ben je zeker dat ze die nog hebben ?

Die 2.93GHz is wss een P4, maar die 2 bovenste zijn allebei Pentium M's hoor.
De P4 is de 500 en 600 serie, de Pentium M is de 700 serie.

De 725 is de "basic" 1.6 Ghz - sonoma

Feignasse

Legacy Member
Pentium M 725 = Pentium M 1,6 GHz, 400 MHz FSB

Pentium M 730 = Pentium M 1,6 GHz, 533 MHz FSB

edit: de 725 kan je (dacht ik toch) makkelijk op het niveau van een 2 GHz krijgen dmv een pinmod (twee gaatjes in de socket met elkaar verbinden)

Yank

Legacy Member
@Ulixes: door een pinmod kun je de FSB naar 133 veranderen, dat wordt dan dus 16x133 = 2.13Ghz
Die mod is natuurlijk enkel mogelijk bij de modellen met 400MHz FSB (7x5 dus), niet bij de modellen die standaard 533MHz FSB hebben (de 7x0 dus).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan