Archief - Video Camera Advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZenT

Legacy Member
Lo,

Ben nogal een leek inzake Video Camera's, maar dacht toch me er een aan te schaffen binnenkort. Als iemand wat info, suggesties, sites heeft, zijn die altijd welkom.

Zelf heb ik al wat reviews gelezen en ook eens een navraag gedaan bij een aantal electrozaken. Globale conclussie hieruit was (en ik quote want ik ben van niets zeker): Sony blijkt het beste op vlak van Video Camera's, want zij gebruiken voor de lens, etc, glas, en JVC etc zou daarvoor kunststof gebruik. Ben niet zeker als het nu de lens zelf was of materiaal errond. Er was in ieder geval een groot verschil te merken als het koud/warm weer is. Voor de rest is de prankende vraag: Mini DV, DVD, of HD. Alles wat op een mini DV komt, is van de hoogste kwaliteit, om dit om te zetten naar je pc, moet je heel de film afdraaien, wat tijdsintensief kan zijn. DVD schrijft rechtstreeks op dvd en lijkt me daarom wat omstreden. HD is zeer gemakkelijk om rechtstreeks te schrijven naar harde schijf, je kan hierdoor ook extreem lang opnemen (20uur+) maar hetgeen er wordt opgeslagen is al dadelijk gecomprimeerd. Aangezien ik totaal geen idee heb van welk deze kwaliteit is zit ik met een groot vraagteken tov HD camera's. Op een Mini dv zou maar tot maximum 60/90 minuten film gaan. Maar dat lijkt me persoonlijk meer dan genoeg? Het vaak wissen van Mini Dv's lijdt ook tot kwaliteitsverlies op de bandjes.

Ten slotte wil ik nog even aanhalen dat dit mijn eerste Camera zou worden en dan daarom mijn voorkeur gaat naar een mss iets minder technisch hoogstandje maar een goede prijs/kwaliteit camera.

ZenT

desert storm

Legacy Member
ik heb een dvd-sony en ik vind eerlijk gezegd dat het weinig meerwaarde biedt tegenover de gewone bandjes-camera's. ik zou oftwel bandjes oftwel direct een HDD aanbevelen...

sony is idd wel een goeie fabrikant qua videocamera's, ik en m'n opa hebben een sony en we zijn er heel content van (camera van m'n opa is 5 jaar oud denk ik, en ik kan hem gewoon op m'n laptop aansluiten dmv firewire en dan opnemen met windows movie maker terwijl ik voor mijn dvd-camera speciaal het programma van sony nodig heb als ik die filmpjes op m'n laptop wil), bijkomend nadeel is dat op die dvd-r(w)'s maar tot 30min in SP kunnen :( terwijl je op een gewoon bandje een heel uur in SP kan opnemen...

dus, als je het goedkoop wilt houden zou ik zeggen: koop een goeie camera met bandjes (Hi8 eventueel) of als het budget geen probleem is, één met HDD (nu weet ik wel niet of sony al HDD-camera's heeft :confused: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan