Archief - vraag over de resolutie van een tft scherm.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HellCat

Legacy Member
hoi,

Al enkele maanden beschik ik over de Samsung SyncMaster 930BF. Zeer tevreden van!

http://www.samsung.com/be-nl/products/monitor/lcdmonitors/economy/930bf.asp?page=Specifications

Op de technische gegevens ervan zie je dat de maximum resolutie 1280x1024 is. Al sinds het begin dat ik het scherm heb, heb ik die resolutie ingesteld.

Vandaag kwam ik plots op het idee om de resolutie eens wat lager te zetten, 1024x768. Als de maximum resolutie 1280x1024 is, oké even kijken é.
Hmm, vrij blokkerig allemaal?? Echt totaal geen zuiver beeld meer, en dat is op alle resoluties zo heb ik gemerkt, behalve op 1280x1024. Is dat altijd zo bij alle tft schermen? (Dit is mijn eerste tft schem, ik heb er totaal geen idee van...)


Ik gebruik het scherm alleen maar om te gamen, dvd's te bekijken...
Maar in de games die ik speel ( Half Life2, Lord of the rings; BFME, FEAR, CoD, Warcraft 3.... de laatste nieuwe zoal...) heb ik de resolutie altijd op 1024x768 gezet, en dan altijd al het detail volledig open.


- specs pc

Voeding: TAGAN Power Supply 580 Watt Easy connect TG580-U15
Moederbord: ASUS A8N-e
Geheugen: OCZ 2x 1024mb DDR PC-3200 Platinum Enhanced Bandwidth Rev 2 Limited Edition
Cpu: AMD Athlon 4000+, 64bit, Socket 939, San Diego, Boxed
Hardeschijf: Seagate 200GB SATA1 (7200/150)
Grafische kaart: XFX 7800GTX 256MB PCI-express


Nu de vraag, moet ik de resolutie in de games ook op 1280x1024 instellen? Bij veel games is die resolutie niet ondersteund (vb: bij FEAR niet, en dan bij Warcraft 3 weer wel.)
- Heeft dit nadelen als ik de resolutie gewoon in 1024x768 laat staan?
- Is er een manier om in alle games de resolutie van 1280x1024 in te stellen?

alvast bedankt voor een ophelderend antwoordje :)

boostah

Legacy Member
wel het grote probleem met tft nu nog is dat je altijd je native resolutie moet gebruiken (tenzij je aan je gfx drivers zegt van niet te strechen), eenmaal niet meer je native res dan interpoleerd hij enzo, en wordt het beeld echt lelijk

een tzou me verwonderen dat FEAR dat niet in te stellen valt (ma van 1280*960 naar 1280*1024 interpoleren zie je bijna niet, maar naar andere res met minder "pixels" om het zo te zeggen ziet het er echt uber lelijk uit

donderz

Legacy Member
met zon kaart zou ik in games tog zeker op 1280*960 of 1280*1024 spelen, en dan hebde bij graphische kaart instellingen een optie wat em met et beeld moet doen als dat andere resolutie is dan native. Daar kunde dan kiezen dat em ipv het beeld te vervormen, zwarte balkes vanboven en vanonder toevoegd zodat u beeld niet vervormd (van 1280*960 naar 1280*1024 dan).

HellCat

Legacy Member
na wat zoek werk te verichten heb ik bij FEAR de resolutie van 1280*960 naar 1280*1024 kunnen brengen. dit moest ik in een file ergens in de bestandsmappen van FEAR aanpassen.

maar soms bij veel en snelle bewegingen zie ik horizontale strepen op het scherm?? aan wat kan dit liggen?
de frame rate zit snor, het spel loopt zeer soepel voor de rest...


nu nog eens zoeken hoe ik dit kan aanpassen bij de rest van mijn games.

grts!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan