Archief - vraagje ivm vernieuwen van system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djyamx

Legacy Member
ik heb nu een mb P4 van asus een 3.2E intel 4 processor en een gewone case,

Ik zou mijn CPU naar een AMD 4.2 willen veranderen, moet ik daarvoor mijn MB ook vervangen?
En ik zou een Antec P180 Quiet Case ook willen steken, de case is deze moeilijk om je componenten in te plaatsen?
Ik heb nu een zalman 7000B cpu cooler, zou ik best ook een andere steken want ik wil mijn system zo stil mogelijk? vb Zalman fatality

Yank

Legacy Member
Als je nu die Zalman hebt, zou ik die houden. Die is zeker goed genoeg om je CPU fris te houden.
Maar de Arctic Freezer zal wel wat beter zijn.

@Davion: die Arctic Freezer is mss wel goed, en zeker voor z'n prijs, maar om meteen te zeggen dat hij de beste is...

djyamx

Legacy Member
de combinatie van die antec p180 en zalman zal wel stil zijn zeker?

Davion

Legacy Member
@Yankee: das waar, iets te rap van mij, prijs/kwaliteit is het toch (imo) de beste. In temperatuur zijn er sommige die 2° beter koelen, maar daar betaal je dan ook 30€ meer voor.

@djyamx: Zeker.

djyamx

Legacy Member
iemand ervaring met die antec 180? is da een goeie voeding die erin zit qua geluid

djyamx

Legacy Member
welke zou ik het best nemen de antec sonata of de antec p180

djyamx

Legacy Member
en de voeding die in de case zitten, is deze goed? of een andere? welke?
ik wil mijn pc zo stil mogelijk hebben

Dayofdead

Legacy Member
De voeding op zich is goed, maar als je echt geen geluid wilt van de voeding, moet je wel een duurdere kopen.

boostah

Legacy Member
djyamx zei:
iemand ervaring met die antec 180? is da een goeie voeding die erin zit qua geluid

in de antec zat dacht ik standaard geen voeding, kan zijn dak mij mis, maar 3 maand geleden was da toch zo

djyamx

Legacy Member
welke is nu de beste case? sonata of P180. Welke voeding raden jullie me aan?

Davion

Legacy Member
Die voedingen zijn wel stil hoor..
En welke ge pakt moet ge voor uzelf uitmaken, zijn beiden zeer mooie kasten.

djyamx

Legacy Member
ik heb al gehoord van die P180 dat deze niet zo enorm goe is

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
erm .. Waarom dan wel ? Zeer goede case .

Lees beetje reviews op internet, je zal direct de voor-en nadelen te weten komen

boostah

Legacy Member
P180 zou iets stiller moeten zijn op gebied van geluid, door de 3 lagen structuur enzo, maar of je der veel van merkt, wat je wel zal merken is een stiller voeding, want deze van de sonata is vrij luid vindt ik (hoewel ik de indruk had dat de voeding bij mijn sonata meer geluid maakte dan iemand die zijn sonata een 6 maand later heeft gekocht)

Davion

Legacy Member
Sonata voeding is zeer stil, kheb hier de Sonata (1, 380W voeding dus) en da hoorde echt niet.

boostah

Legacy Member
lol begin dan echt te denken aan een mankementje met mijn voeding, als die van een case voor ik de mijn gekocht heb stiller is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan