Archief - Waar een scherm kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Netrem

Legacy Member
Ik zoek dus een monitor voor mijn PC. Waar koop ik dit het best? Ik game praktisch nooit een high-end scherm is niet nodig.

Een PC-zaak is meestal iets duurder dan een een grootwarenhuis, maar kan ik in bv de Makro nog rekenen op toch een beetje kwaliteit en service?

dank!

Stre@mus

Legacy Member
Als je een kwaliteitsscherm koopt, dan ga je waarschijnlijk geen service of dienst na verkoop nodig hebben, omdat er nooit iets aan gaat zijn. (Let wel, ik zeg niet dat kwaliteitsschermen geen fouten kunnen bevatten.)

Ik denk dat een hardewareshop de beste plaats is om zo'n scherm aan een goeie prijs te kopen. Wel een vraagje: hoe groot zou je scherm moeten zijn? 17" of 19"?

Anyway: 2 aanraders voor jouw gebruik:
17" : Philips 170S6FB 17inch TFT Design 12ms € 224.95
19" : Samsung 913V TFT Black/Silver 12ms € 278.99

Kenshi

Legacy Member
Denk wel dat pc winkels goedkoper zijn dan grootwarenhuizen hoor, op vlak van computer materiaal.
Mediamarket bijvoorbeeld is ontzettend duur voor monitors in vergelijking met webshops, omdat zij een nogal grote stock constant aanhouden.

Dus koop gewoon een tft bij Tones, itware, whatever die gekend staan goedkoop te zijn.

CrackShot | spy

Legacy Member
2 goei scherme maar wel maar 12ms é :) als je op en top wilt gamen koop een 2ms ;)

Stre@mus

Legacy Member
CrackShot | spy zei:
2 goei scherme maar wel maar 12ms é :) als je op en top wilt gamen koop een 2ms ;)
Not very helpful there... :
Netrem zei:
...Ik game praktisch nooit een high-end scherm is niet nodig...

Trouwens: Alles lager dan 12ms is echt niet nodig. Je oog kan toch maar 50 fps waarnemen, dus in principe is 20ms voldoende. Om nu te voorkomen dat je toch iets van ghosting zou zien neem je iets sneller: 16ms of 12ms. Maar al die lollekes van 4 of 2ms is totale overkill.

white-hat

Legacy Member
zéér juist,dat die die-hard gamers nog altijd met volle borst durven beweren da ze beter aimen met ne crt of ne tft is vette crap,


als ge dan toch nie echt naar een hardware zaak wilt gaan,


koop dan ne monitor bij de photohall,koop daar altijd mijn monitors,en zééér tevreden van,ook service is tiptop(persoonlijke ervaring dan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan