Archief - waterkoeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZeroTolerance

Legacy Member
ja , da valt wel mee.ik heb mijn oud asetek setje trouwens nog liggen , tis wel enkel met cpu.Dus als ge cheap wilt beginnen contact mij dan effekes...

SMa

Legacy Member
stel zelf een set samen

1*120mm rad is niet genoeg om cpu, vga & chipset te koelen
bovendien leidt chipset koelen alleen maar tot nog meer warmte in je circuit, en je krijgt er amper prestaties van terug.

geef een budget a mogelijkheden (bvb: grootte van rad) en ik stel er wel een set voor je samen :)

1 tip kan ik je al geven
bestel je pomp niet op internet, ga naar de plaatselijke aquarium-boer en kijk wat hij je kan aanbieden
Eheim en Sicce zijn heel goede merken en worden bij zowat iedere viswinkel verkocht, goedkoper dan op internet
Koop ook je klemmen bij een doe-het-zelf-zaak

:edit:
Ervan uitgaand dat je budget €250 is en dat je nogal high-end wilt, waarbij geluidsproducte geen te grote rol speelt:
€59.95 - 1 x Swiftech APOGEE CPU Waterblock
€69.95 - 1 x Swiftech MCW60 incl. MC14 Copper Memory Heatsinks (echt superheatsinks!)
€42.50 - 1 x Danger Den Double Heatercore
€22,50 - 1 x Danger Den Fan Shroud Double Heatercore (fan zit er al in, speciaal gemaakt voor een heatercore)
€07.00 - 2 x Asetek Waterchill 1/2'' tube (heb die zelf, ben er heel tevreden van, goedkoper dan tygon)

Totaal: 201.90 euro + reservoir naar keuze (let op: 1/2" fittings!) + pomp (bvb: Sicce Idra 1300l/h €35)
Neem als pomp toch zeker minimaal 1200l/h om degelijke prestaties te hebben, 2 blocks geven nogal weerstand.

Komt van http://www.xcsystems.nl/
Laat iets weten als je daar besteld, ik heb nog iets nodig. Kost €5 en ik wil daar geen €7.5 verzendkosten op betalen :)

-dawnz-

Legacy Member
het is niet voor mij maar voor een vriend.

ik ga er idd eentje zelf samenstellen :)
Bestaad er al een VGA-block voor 7800GS ?
ik vind er nergens een :s

dit is al wat ik heb :)
http://users.telenet.be/dawnstar/h2o.JPG

ik zie van die fittings staan, welke moek pakke ?
sry voor men onwetendheid over waterkoelingen :)

greetz

edit: ik denk dat ik 1/2 buize nodig heb :)
kan iemand helpen met dit te vervoledigen :)

moet diene voor:
Overclock op cpu (venice 3200+)
overclock op GPU ( 7800GS )
24/7 overclock te draaien
stilte en toch performant

SMa

Legacy Member
1/2" zorgt voor betere prestaties door minder weerstand op de pomp
neem dus 1/2" fittings en 1/2" slangen (1/2" = 12.7mm binnendiameter)
tygon is (imo) bullshit, €3.75/m & ik denk niet dat je scherper dan dit moet draaien

mss toch beter 2 rads van 120mm plaatsen, om optimale prestaties te krijgen (is wel duurder)
1 na de pomp en voor de cpu, 1 tussen cpu & vga
of neem zo'n heatercore, goedkoper (€65 incl fans!) & presteert beter!

ga op zen minst eens gaan kijken bij de viswinkel ;) ik heb die pomp al zien staan voor €50.00
en ga ook naar de gamma, 4 inoxen slangklemmen kosten er (als ik het me goed herinner) €3.50, op internet: €1.50 per stuk voor plastieken brol

als je een waterblock wilt speciaal gemaakt voor 7800GS, zul je rap aan 100 euro zitten, bovendien wordt deze onbruikbaar als je de graka upgrade.
neem een simpele Swiftech of Silverprop van €60, max €75

-dawnz-

Legacy Member
SMa zei:
1/2" zorgt voor betere prestaties door minder weerstand op de pomp
neem dus 1/2" fittings en 1/2" slangen (1/2" = 12.7mm binnendiameter)
tygon is (imo) bullshit, €3.75/m & ik denk niet dat je scherper dan dit moet draaien

mss toch beter 2 rads van 120mm plaatsen, om optimale prestaties te krijgen (is wel duurder)
1 na de pomp en voor de cpu, 1 tussen cpu & vga
of neem zo'n heatercore, goedkoper (€65 incl fans!) & presteert beter!

ga op zen minst eens gaan kijken bij de viswinkel ;) ik heb die pomp al zien staan voor €50.00
en ga ook naar de gamma, 4 inoxen slangklemmen kosten er (als ik het me goed herinner) €3.50, op internet: €1.50 per stuk voor plastieken brol

als je een waterblock wilt speciaal gemaakt voor 7800GS, zul je rap aan 100 euro zitten, bovendien wordt deze onbruikbaar als je de graka upgrade.
neem een simpele Swiftech of Silverprop van €60, max €75

maar op swifteck staat er dat je die niet kunt monteren op de 7800GS :s
wilde mij eens u MSN PM'en ... via forum gaat da ni zo vlot en ik heb nog wa vragen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan