Archief - Welke grafische kaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tele(n)ettertje

Legacy Member
aangezien ik nog met een oude (3j) pc zit, zou ik mij een nieuwe AGP grafische kaart willen kopen. Ik game graag dus liefst geen low end kaart. Ik wil ook geen 300-500€ uitgeven voor een kaart waar ik niets meer mee ben op de moment dat mijn mobo het begeeft. Daarom heb ik wat opzoekingswerk gedaan maar ik had graag jullie mening gehad:

POINT OF VIEW AGP8 GEFORCE 6800XT 512DDR2 TV/OUT DVI-I
170€ - 300mhz core - 700mhz memory - type DDR2 - memorybus 256bit - 8pixel - 4vertex

Sapphire X1600PRO 512mb DDRII TV-out/DVI AGP8x
150€ - 500mhz core - 780mhz memory - type DDR2 - memorybus 128bit - 12pixel - ?vertex

Sapphire X1600PRO 256mb DDRII TV-out/DVI AGP8x
130€ - 500mhz core - 780mhz memory - type DDR2 - memorybus 128bit - 12pixel - ?vertex

Sapphire ATI X850XT VIVO/DVI 256MB
195€ - ?mhz core - ?mhz memory - type GDDR3 - memorybus 256bit - 16pixel - ?vertex

Club3D Radeon X800RX (256 MB GDDR3, DVI, TV-out)
175€ - 475mhz core - 900mhz memory - type GDDR3 - memorybus 256bit - 12pixel - ?vertex

Wat is is het belangrijkste bij mijn keuze?
DDR2 of GDDR3
128 of 256bit memory interface
snelheid van de core/memory
aantal pixelpipelines
keuze tussen nieuw model (nieuwe features) of ouder model (6800, X800, X850 en X1600) waarbij X1600 gebruik kan maken van het shader model 3.0

Zijn die nieuwe features nodig? (bvb bij fear, cod2, battlefield2, ...)

mijn voorkeur gaat momenteel naar de X1600 vanwege 512mb, nieuwer type, prijs, maar zijn geheugeninterface en type geheugen zijn dan weer minpuntjes.

Wat vinden jullie? (andere suggesties mogen zeker ook)

Davion

Legacy Member
- Wat zijn u specs nu?

- Zonder u specs te weten zou ik voor deze gaan: Sapphire ATI X850XT VIVO/DVI 256MB

- Belangrijkste? Het totaalpakket is belangrijk, die X850XT is makkelijk dubbel zo rap als die X1600, 512Mb is overbodig atm.

Davion

Legacy Member
Kleine bottleneck, maar voor die prijs is dat een zeer goede kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan