Archief - WiFi systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cakeman

Legacy Member
Binnenkort trek ik in bij mijn vriendin thuis en natuurlijk zou ik daar graag internet op mijn PC hebben.

Er is al een draadloos systeem van Linksys aanwezig maar omdat dat maar de helft van de tijd werkt, wil ik dat graag vervangen door iets anders.

Ik heb volgende zaken nodig:
- een Wireless broadband router
- een Wireless NIC voor mijn PC
- een Wireless aansluiting voor de Dell PC die er al staat (ik ben niet zeker of ik hier een PCI kaart aan kan toevoegen)

Met Linksys heb ik slechte ervaringen. Ik heb hier een wired systeem van SMC en daar ben ik zeer tevreden van. Daarom zou ik graag een wireless systeem van SMC hebben.

Ik had aan volgende zaken gedacht:
- SMCWBR14T-G EU Barricade™ g Wireless Broadband Router
- SMCWPCIT-G EU EZ Connect™ g Wireless PCI Card
- SMCWUSBT-G EU EZ Connect™ g Wireless USB Adapter

Nu heb ik toch nog enkele vragen...

1. Is dat een goede keuze?
2. Heeft iemand ervaring met het installeren van een extra PCI kaart in een Dell desktop?
3. Die router heeft 4 LAN poorten. Hoeveel wireless clients kan die aan? 4 in totaal, wired en wireless samen?

Lan

Legacy Member
Linksys en SMC zijn beide oké merken, net zoals Dlink en USR.
Instellingen zijn natuurlijk belangrijk, net zoals de laatste firmware installeren en controleren of er geen andere netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal staan.

1.
In een desktop altijd een PCI kaartje gebruiken.
In een portable indien mogelijk een PCMCIA kaartje gebruiken.
Vermijd zoveel mogelijk een USB adapter.

2. gaat perfect in een Dell, PCI slot vrij, insteken en starten

3. maak je geen zorgen om het aantal wireless connecties. meestal minimaal 16, soms tot 255

Cakeman

Legacy Member
Lan zei:
Linksys en SMC zijn beide oké merken, net zoals Dlink en USR.
Instellingen zijn natuurlijk belangrijk, net zoals de laatste firmware installeren en controleren of er geen andere netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal staan.
Heb ik al vaker gedaan. Wanneer ik de router reset en alles opnieuw instel of wanneer ik die USB adapter uittrek en weer instop, dan werkt alles voor 2 minuten en daarna ligt de verbinding er weer uit. Windows geeft wel aan dat de verbinding "uitstekend" is, maar er worden geen packets verzonden of ontvangen.

Ik heb al meermaals met de Telenet helpdesk gebeld (zij hebben die Linksys dingen geinstalleerd) en zij blijven beweren dat het aan de PC ligt.

Lan zei:
2. gaat perfect in een Dell, PCI slot vrij, insteken en starten
Dan ga ik dat dit weekend nog eens nakijken. Ik heb die PC nog eens willen open maken, maar die case is niet vast geschroefd. De zijpanelen zijn dicht gemaakt met 'vijsjes' met een ronde opening. Je kan die dus niet losdraaien.

--ST!TRO--

Legacy Member
ik heb zelf thuis een D-link DI-624 op de telenetmodem hangen met 2 ontvangers (beide PCI kaartjes van D-link op desktops) en dat werkt hier echt goed.. wel heb ik de router boven gezet zoda hij ni door een verdieping door signaal moet sturen.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Bij ons thuis staat een SMC-wireless router.
Nog nooit, maar dan ook nog nooit problemen gehad met connectie met pc die boven staat.

Laptop die beneden staat in zelfde kamer als router gaf héél zelden een probleem met verbinding als die juist was opgestart, maar dat lag aan laptop zelf denk ik, want op hetzelfde moment kon ek boven wel op internet.
Dit probleempje is nu ook al enkele maanden geleden, dus ik vermoed één of ander malafide bestandje op laptop dat voor het probleem zorgde.

Anyway, zeer tevreden van SMC, persoonlijk kan ik je dat merk zeker aanraden!

Btw, de router staat aangesloten op adsl-modem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan